Beautiful GGL...

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 02. juni 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Aaaahhh...

    Med BA GGL har man 24/7 kundeservice med egne agenter. Jeg har skrytt av det før. Men det fortsetter.

    Skulle hjem fra UK med BA768 på torsdag og hadde en semiflex billett. Det vanket tilbud om Upgrade. Etter mye om og men tok jeg tilbudet. En time etter fikk jeg mail fra vedkommende jeg skulle treffe. Det hadde oppstått problemer...

    AAAAAAAARGGGHHHHH!

    Når du oppgraderer mister du fleksibilitet (sjekket online og "computer says no"). Klokken er midnatt.

    Ringer GGL nummeret. Forklarer situasjonen.

    - "can you please hold, sir?"
    - "sure"


    Minuttene går

    - "when did you want to go sir?"
    - "Same flight on Wednesday"
    - "Ok sir. Hang on a minute".


    Sekunder går

    - "Ok, sir. I am just calling the ticketing Department. It's midnight sir, so it may take a while. But we'll fix it. Are you ok if there is a small fee?"
    - "absolutely. Thanks a lot"


    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAiaiaiaiiaiaiiii, det betyr så mye altså. Dette er den store oppgraderingen fra gull og sølv og sånt. Ferdig snakka.

    Fred ut
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Helt konge, men dette har jo jeg også gjort (og betalt a small fee). Er det hvor raskt de plukker opp telefonen som er greia her (jeg har til tider stått evigheter i kø)?
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Næh, at du kan ringe ved midnatt hjelper. Og at de som svarer vet hva de snakker om ( egne ansatte). Og at billetten ikke var fleksibel lenger, men den ble det. Ventetid også. Det er stort sett instant.
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var overbevist om at jeg har ringt kundeservice senere enn klokken 8, men ser på nettsiden nå at jeg tydeligvis ikke har det (om de ikke har endret nylig). Enig i at det er fint. Jeg har booket om billigbillig HBO tidligere, mot et gebyr. Er disse fleksible da (selvom jeg ikke har bestilt flex)?
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Bare en small fee på en 6-8 tusen kroner......
     
    Fnate liker dette
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Alle shorthaul-billetter kan endres, de billigste "for a chenge fee + difference in fare":
    http://forum.bonusfeber.no/threads/ba-slutt-med-gratis-innsjekket-bagasje.138/#post-2702
     
    KristianSk liker dette
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. Problemet er at når du velger å oppgradere reisen din så forsvinner fleksibiliteten. Jeg ble til og med advart om det, men alt var jo bekreftet så what the hekkfjell, liksom.

    Sist, som Gold, måtte jeg pent kjøpe helt ny billett. Nå fikset de det for den originale change fee'en.

    Det var nok litt tur inni bildet. Men i forhold til "gamle Bremen kontoret" så er GGL hotline som å komme til himmelen. Ikke stenger de kl 18 (eller når det er) heller.

    Nå ser jeg at SAS kundeservice har samme tjeneste for Golds og Diamonds. Men det er svært sjelden jeg behøver å ringe SAS. Jeg føler at BA har svært mye mer bugs i systemene enn SAS. Eller så bare flyr jeg dem oftere.
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    hvis du trenger å verve-en-venn til GGL så må du bare gi beskjed, høres jo snus-fint ut !
     
    Fnate liker dette
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forsøker å bruke UK-nummeret når det er noe, da kommer jeg oftest til folk som kan engelsk på høyde eller bedre enn meg selv
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan nå GGL i inneværende periode, men er livredd for å få denne statusen og digge den så mye at jeg ikke tør miste den ;)
     
    Islending and Fnate like this.
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    I dare you.. I double dare you @tommy777 :p:D
     
    SASDC8, Fnate and tommy777 like this.
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Huff... Hadde jeg ikke hatt 100K per år hos AA jeg må klare for oppgradering innenlands, hadde det vært easy piecey. I år blir det dritenkelt pga 3 mistakefares DXB til USA i bookinklasse F. Ene turen er klokka inn på 500 TP en vei, den andre kommer inn på 720 en vei. ;). Har allerede rundt 260 fra i år, da trenger jeg kun 3 turer i biz t/r, noe jeg garantert har før utgangen av perioden som er 6. april
     
    Jørgen liker dette
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager, men kravet har økt til 5000TP for kvalifisering. 3000TP for renewal gjelder enda.
     
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke det 5K for Concorde Room?
     
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det har blitt det samme, desverre.
     
  16. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    5000 TP er bare helt usannsynlig mye... Samtidig er det bra at potetene henger høyt så de kan gi den beste service til de som virkelig fortjener det (GGL og meg selv).
     
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er relativt mye, ja.

    Men ikke mer enn at man fremdeles følger med på morsomme menn i dress som "småfulle" har telcoer i kantina. Skjuler leppene for å beskytte seg mot leppelesende konkurrenter, men er så fulle at de prater høyt nok til å vekke tippoldermor.

    Ikke mer enn at man fortsatt gjør et hopp mot skranken på kantina i LHR, og setter nedslag (!), klinkende edru.

    Ikke mer enn at det fortsatt er gøy å være på tur.
     
    SASDC8, AndersB, Henrik and 1 other person like this.
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    14 t/r i betalt business hvert år osl-lhr-ord 180 TP hver vei

    Og der mener du at du skal klare?? ;)
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    For meg er dette en..... lettelse? Her gidder jeg ikke å prøve en gang. ;)
     
    Fnate liker dette
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Var ganske nære i år faktisk.

    Men jeg fikk en challenge når de la om. Om jeg klarte 3000TP på 9 mndr istedenfor 12 så fikk jeg GGL. Da hadde jeg hatt godt over 3000TP året før også. Det passet akkurat og etter 9 mndr hadde jeg 3200-ish. Nå har jeg GGL og trenger bare 3000TP for å fornye. Det går som en vind, så lenge jeg ikke begynner å kuke for mye med Aeroflot og sånt.
     
    Islending, SASDC8 and tommy777 like this.

Del denne siden