Beijing, tips og triks?

Tråd i 'Reisemål' startet av Edin, 23. jan 2016.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk respons fra Beijing Private Tour nå, som anbefaler denne pakken: http://www.beijing-privatetour.com/beijing-1-day-private-tours/27.html

De plukker oss da opp på hotellet og gjennomfører en hurtigversjon med egen guide for 108 usd per person.

Noen som vet om First med CA eller LH gir oss en person som guider oss gjennom flyplassen? Mener å ha lest noe slikt et sted.

2. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,490
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har tips til hvor en bør bo i Beijing?

Skal ta med fattern på laghelg og trenger et krypinn hvor vi ikke nødvendigvis trør oppå hverandre

3. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Med transfervisum (har muligens 8 timer layover), kan vi som nordmenn dra inn til byen?

4. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,517
    Bonuspoeng:
    183
    Ja

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Noen med tips til hotell i Sanlitun? helst litt mer prisfornuftig en Conrad siden jeg har brukt opp HH poengene mine:)

6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,967
    Bonuspoeng:
    293
    Med LH F står det en «guide» og venter på deg, og geleider deg igjennom. Vi skulle kun til transitt, men DT var til stor hjelp, ellers så hadde vi vel surret rundt i lang tid før vi hadde funnet riktig sted.

indahla, Insomnia4u and Gullars like this.
  7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,091
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk ingen assistanse når jeg ankom med SQ C og skulle videre med CA F.
    Mulig det hadde blitt noe annet om jeg ankom i F.

8. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    Har 7 timer å slå i hjel fra 11.55 til 19.00 på Søndag og tenkte å ta banen til Dongzhimen for å traske litt og finne mat. Hvordan fungerer det i praksis på flyplassen med tanke på immigration eller transit. Har ikke vært på PEK før så setter pris på tilbakemeldinger. Hvor går jeg for å komme raskest ut? Skal videre til GMP men regner med en kort bytur bør gå bra på 7 timer.

9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,517
    Bonuspoeng:
    183
    Du må først stille deg i køen for Transit-visum. Står du å ser på køen til immigrasjonen, så ligger den et lite stykke til venstre for dette. Var relativt godt skiltet. Her fyller du ut et blått ankomstkort og viser du at du har billett videre, så får du et klistremerke i passet med 24-visum og går å stiller deg i vanlig passkontroll.
    That’s it.

10. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Siden jeg mest sannsynlig har 8 timer i Beijing om 2 uker (LH F inn og SQ F ut), så lurer jeg på what to do. Får man til noe fornuftig utflukt på denne tiden eller er det beste å stikke til byen for å se seg rundt og spise noe god mat? Tar sikkert litt tid å flomme seg gjennom visum/pass, også litt tid fram og tilbake til flyplassen.

11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,091
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har også mest sannsynlig samme rute som dette i september, om vi kommer oss kjapt gjennom immigrasjonen kommer vi til å sikte oss inn på den kinesiske mur.
    (Forrige gang kom jeg til gondolen men ikke lenger)
    T/r muren burde ikke ta noe mer enn 3 timer om man unngår highway G45 på returen. Så er jo da spørsmålet om hvor lang tid du tør å bruke på selve muren ;)

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Når vi ankom med CA F var det ingen velkomst. Skulle videre med OZ C.

13. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Vi ble dessverre nødt til å kansellere sommerens tur, og jeg ser derfor på nye muligheter i høst. Om vi får LH F med ankomst PEK 0830 og SQ Suites med avgang PEK 1635, rekker vi da en svipptur bortom muren?

Jeg ser at det er ca. en time i bil til Mutianyu Great Wall, altså bør vi vel ha tre timer medberegnet en times sightseeing.

14. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,091
    Bonuspoeng:
    113
    Vi kommer til å satse på å rekke muren om LH åpner for F den dagen vi reiser.
    Kommer da til å ha nøyaktig samme rute som du planlegger.
    Avgjørende faktor er jo om man lander på på rutetid (helst før) og hvor lang tid man bruker gjennom passkontroll etc.

Gullars liker dette
  15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Gi en rapport da om hvordan dere eventuelt løser det og hvordan det gikk :)

16. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,091
    Bonuspoeng:
    113
    Skal prøve på det, turen er ikke før midt i september så det kan godt være det glemmes.
    Vi er såpass gira på muren at jeg trur vi ofrer SQ F (A380) om vi klarer å booke SQ F (777-3). Men jeg kan ikke finne en eneste bekreftet booking på denne. Tallin finner heller ingen seter selv med F4A4 på expertflyer.

17. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,627
    Bonuspoeng:
    183
    Har også samme ruting med 6t layover i august men vurdere pek/hkg ruting på veien nedover. (Må da ta til takke med C fra pek/hkg men sparer litt tid og bedre connection tider) Har en natt layover via pek på retur så kan utforske litt mer da.

18. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Mange med FRA-PEK-SIN med LH og SQ videre syv timer etterpå virker det som nå.
    Vi har også den i slutten av oktober.

Noen som har reist den turen og kan fortelle hva de gjorde? Muren, fredsplassen etc??
    Har forstått det som at loungene i PEK ikke er mye å hoppe i taket av.

19. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,091
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser denne ruten til torsdag og har booket privat sjåfør som plukker oss opp på ankomst terminalen og kjører direkte til muren.
    Selv mente sjåføren at 8t transitt var i minste laget, men at det burde gå greit om ikke vi ble stående fast i visa/immigrasjon kø ut av terminalen.
    Om vi ikke rakk muren hadde han plenty av andre forslag til aktivisering. Han skulle ha 700RMB for 2pax hele turen.
    Loungen er ikke veldig god, men det er muligheter for en dusj.

drsyk liker dette
  20. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Er stygg redd for at dere kanskje bare har akkurat nok tid til å få en glimt av muren. Om dere er heldige, rekker dere kanskje en veldig rask tur opp til selve muren.

drsyk and leeds1979 like this.

Del denne siden