benstøtte vs. fotstøtte SAS-PLUS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 06. juni 2016.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at det kun er den første raden på SAS PLUS som har benstøtte, mens resten av kabinen har fotstøtter. Og i anmeldelsen til Flemming så virket ikke han overbegeistret for fotstøttene, men syntes de gamle var bedre. Er det noen erfaringer på dette. Hva er best? Er det noen forskjell i komforten? I utgangspunktet høres jo benstøtte bedre ut (prøver å tolke bildet på SAS nettsider over kabiner).
     
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Har aldri forstått poenget med fotstøtte enten det er på fly, buss eller tog. Synes bare de er i veien og tar opp plass som ellers kunne gitt litt bedre komfort. Nye SAS Plus er intet unntak.
     
    braathens safe liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,721
    Likes mottatt:
    32,683
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg syns det er greit for variasjonen sin del. Kan ha føttene litt forskjellig i løpet av turen.
     
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    114,487
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg er 1,82 og da er ingen av de brukbare spør du meg...
     
    braathens safe liker dette
  5. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg synes fotstøtte var digg jeg. Det hjelper å kunne endre litt på fotstilling underveis på en lang flytur. Den er "klikk"-basert, så du kan velge hvilken stilling som passer deg. Er den plagsom, er det bare å vippe den helt opp. Har dog ikke prøvd benstøtte enda. Jeg er forresten 1,84.
     
  6. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg liker benstøtten veldig godt. Fotstøtten er jeg enig i at nesten bare er tull.

    Det som er kjipt med første rad er imidlertid at skjermen er like liten som i Go, og på en arm som kan være vanskelig å få til å bli stående i en god posisjon. Derfor har jeg på min neste tur i Plus (til Tokyo) valgt rad 21 fremfor rad 20.
     
    helged liker dette
  7. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Interessante tilbakemeldinger fra deg jan-fredrik. Vi har også reservert rad 21 på neste tur til Tokyo. Så med tanke på skjermstørrelsen og andre detaljer tror jeg at jeg beholder plassene. Fotstøtten blir nok ok. På retur planlegger vi å by på oppgradering til biz. Jeg er forresten 1.82.
     

Del denne siden