Bergen - Bangkok - Bali - Bergen — det blir sikkert en fin tur

Tråd i 'Reisebrev' startet av Eddie47, 03. mars 2020.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    På tide å avslutte dette nå når vi er kommet trygt hjem.

    Vi ankom BKK med Singapore og med dårlig kunnskap om BKK, surret vi rundt og lette etter hvor vi kunne finne avgangsgaten til TG954.
    Ingen kunne fortelle oss det så vi gikk i første og «beste» Lounge på E piren, glemt var selvfølgelig alt jeg hadde lest om lounger på BKK og ikke husket jeg å sjekke LoungeBuddy ...

    Vi var vel egentlig bare lykkelig over å ha funnet et sted å sitte ned med «småmat» og drikke. Det var en trist lounge, nesten som en United lounge fra -80 tallet. United loungene er vel slik ennå ...

    Egentlig et elendig utvalg av mat ... øl og cola og kaffe og brennevin var tilgjengelig, men ingen vin.

    Vi var vel egentlig mett etter to Singapore flygninger med treretters lunsj og treretters middag inkl. nødvendig drikke og malariamedisin. Som tidligere nevnt Singapore imponerte på de korte intra-asiatiske flygningene.

    Etterhvert fyltes loungen opp og gjester ble avvist, det ble direkte trangt! Det er jo egentlig en bittelite lounge. Mange skandinavere, det skulle jo gå tre fly, OSL, ARN og CPH.

    Var en tur ute i resepsjonen og fikk vite at flyet skulle gå fra C10 ... ca. en kilometer å gå..... der ute hadde vi vært før, flyet til Bali gikk fra C9 ... det ble litt Jahn Teigen over det «mil etter mil» ..
    mye folk overalt.
    41D063DE-1CAC-4268-94CB-671BA167BC36.jpeg A9B4F0AE-E208-4C5E-8FB6-52B8EDEA7AAE.jpeg

    Europa hadde jo nettopp stengt grensene og alle ville hjem ...


    Ved gate hadde det samlet seg mye folk og det ble litt trangt oppe i gangen. Flere rullestoler trillet opp foran porten, den ene skrøpelige enn den andre .. god å se at bolaget figurerte på tavlen .. 095C9D10-B55A-47E7-BA43-7F1FBB65486A.jpeg
    Når vi endelig kom ned var det fullstendig anarki, selv om det var klart merket Business og Economy trengte alle seg mot Business døren. Skulle nesten tro det var en SAS flygning på OSL eller BGO, alle skal inn samtidig ...

    Ved ombordstigning på TG431 uken før ble det hard separering, men her manglet det fullstendig .... og spesielt voksne menn i 50+ alderen som bare hadde en ting i hodet «Jeg er så viktig at jeg må først ombord» ....
    Siden vi satt på sete 18 ... første benk i minikabinen kom jo alle de viktige mennene forbi vårt sete etterhvert og vi fikk noen underlige blikk ... 030B15AA-93ED-45DB-A8FD-F9049A7FEADF.jpeg 92D88451-7D8F-47CE-8677-52AF6BB50976.jpeg
    Vi satt der med våre champagne glass og så baksetepassasjerene vandre forbi med misunnelige blikk. 774E9902-152D-4C8F-BF12-B976EAE26F9D.jpeg
    6 år gammel, men det virket som den var skikkelig brukt og slitt!
    Det var en nedtur fra Singapore, men vi var jo selvsagt lettet over at vi endelig var kommet på et fly til Norge og til 14 dager i karantene.
    Damene var hyggelig nok, men de virket litt stresset for å få mat og drikke ut slik at folk kunne falle til ro, det var jo en nattflygning og klokken nærmet seg 01 om natten.

    E3EC5FBB-EBE5-4B38-A5BF-EAB131D4D87E.jpeg
    Nøtter og malariamedisin ..

    Maten var ikke mye å snakke om, jeg prøvde å bestille grillet ku, men damen advarte og sa at den ikke var «spiselig».
    Samme beskjed fikk mor så jeg valgte Thai mat og mor valgte laks. Min mat var god og mor sin laks var uspiselig ... men vi var egentlig ikke sultne og ville sove ...

    Plutselig var vi her med Verdens vakreste by i sikte 4E8787DB-458B-41DD-A0CB-72DF9227814D.jpeg CDF9F148-FB11-453F-B2EE-D98F8DBADB6F.jpeg ACFD6425-8939-487C-8FF9-6517065F043B.jpeg
    Gardermoen var helt stille ... vi var først ut av flyet selv om baksetepassasjerene så ut til å være villig til å klatre over oss foran ... en kan jo lure på hvordan de hadde oppført seg ved en eventuell evakuering?

    Rett bak oss kom det en barnefamilie og sinket køen ... så vi kom nesten alene forbi vakter og helsepersonell og hilste smilende god morgen. Egen rad for Norske pass og en for alle andre ....

    Vi to var først og langt foran resten, streng beskjed fra Heimevernsoldaten «hold minst en meters avstand» ... da sa mor til han «vi har stort sett ligget i samme seng de siste 50 år, så det går nok bra!», da smilte soldaten.

    Stille på OSL, lounger stengt og litt trolsk stillhet, vi kjøpte det vi trengte og gikk på grønt og sjekket inn igjen oppe i avgang. Raskt og effektivt .. Fast Track var ikke åpen ...
    Det eneste som brøt stillheten var alle corona advarslene på høyttalerne ...

    På SK251 var det 46 passasjerer ... og da var to fly slått sammen ... ingen servering
    98B0FC01-98EE-4533-80AF-33B5C5E3B038.jpeg

    Endelig
    29AF6DC5-E1FA-4D32-BDD6-1DC030EB1E25.jpeg
     
    Cforoe, EgilSk, Insomnia4u and 22 others like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen alle sammen ... det ble en begivenhetsrik tur, fra start til mål!

    Glad vi er hjemme!
     
    Cforoe, geddi, Stuttfeiten and 11 others like this.
  3. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for turen (thrilleren) og godt og sjå dykk er heime.
    Ta godt vare på Bergen, eg gledar meg til og komme tilbake til Bergen på jobb etterkvart :)
     
    Eddie47 liker dette
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Bare legger denne her jeg..
    upload_2020-3-21_13-16-31.png
     
    veeegard, NorFlight, Kristian and 5 others like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Du burde testet Bergen i der vakre været vi har her i dag ...
     
    holmen liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Bergen er veldig flott når solen skinner. Og de aller fleste gangene jeg har vært der, har det vært sol. Med unntak av 8 uker i militæret, da tror jeg det regnet sammenhengende hele perioden. :confused:
     
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for eit spennande reisebrev Eddie, godt å ha dykk heime igjen. :) Håpar de får ei fin karantenetid, lykke til!
     
    Eddie47 liker dette
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Avsluttet uken med å bla meg gjennom denne. Fortsatt surrealistisk å tenke på slutten av feb/starten av mars og hvor fort ting virkelig gikk åt skogen...
     
    Eddie47 liker dette
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    I ettertid kjennes det godt å ha gjennomført ... med stil!
    2x Singapore i B787-10 bobler og full treretters lunsj på det ene og full treretters middag på det andre (1 1/2 times flytur)
    Thai fra BKK til OSL med full business service, bobler og GT og treretters ..

    Bolaget hadde allerede 19.mars stoppet all service .... ikke et glass vann
     
    Kalsnes, Earl, OttoL and 2 others like this.

Del denne siden