Skikkelig nasty med alle som slurver med håndvasken Håper dette kan få enkle menn til å verdsette personlig hygiene
Nå er det natt over et eller annet sted ..mat har vi fått og drikke og drikke har vi fått Jeg valgte Thai mat og mor valgte laks .. i følge mor smakte ikke laksen som den som kommer fra sønnfjord .. Thaimaten var god .. Jeg har meny et sted ..,alle CC går med masker .. Hanvfullt fly?
Så var vi kommet til Bangkok og Eastin Tana City Golf Resort .. det er varmt her.. Flygningen i natt gikk helt fint vi fikk deilig mat og god drikke, damen var på allerten og fylte opp. Da det var på tide å finne roen kom en dame og redde opp seng .. Setet mitt fikk jeg ikke ned i helt flat posisjon og jeg lå våken og ergret meg ... plutselig var klokke 5 .. Det som undret meg var at et 2 år gammelt fly var so slitt .. f.eks på toalettet Alt i alt et stille fly og en fin flytur korridorene på BKK er nesten like lange som på BGO ..
En ting som vi la merke til på alle flyplasser inklusive BGO ... lite folk! Halvfulle fly ., Vi hadde en A320 fra Bergen til København, der var det svært god plass .. kanskje halvfullt? Og mye ledig i Plus .. Fra København til Frankfurt hadde de byttet fra en A320 til en CRJ1000 sikkert fordi det var for lite pasienter. Det var en del ledig og på de tre radene i Plus var det en (1) og han fikk kyllingkube. På de to SAS flygningene sa svensken at det ikke var ledig i Plus .. sannsynligvis var det bonusbilletter han siktet til, men vi hadde ikke tatt plassen fra noen .,, vi fikk den drikken vi ville ha, men altså ikke kuben .. Skulle kontaktet Vibeke .. Jeg tror ikke at jeg har opplevd så lite passasjerer på Kastrup og Frankfurt noen gang før .. På Thai flyet var det 14 i Business og god plass bak i bussen. Sist jeg opplevde så god plass på flyene var i 2002... Jeg er jo sluttet å fly, så hva vet jeg?
Siden Vibeke bevilget oss to netter i Bankok måtte vi bestille en ekstra natt på hotellet. Vi (jeg) var vi i full gang med å planlegge aktivitet i Bangkok denne dagen, men så ble det tatt en sjefsavgjørelse over mitt hode, om at dagen skulle tilbringes på hotellet. Så her sitter jeg og har fin utsikt til alle flyene som lettet fra flyplassen. Urolig mange flyselskaper de har her .. har ennå ikke sett Norwegian .. heller ikke SAS, men det er jo mange år siden de sluttet å fly til BKK. Det at vi har to separate bestillinger resulterer i at vi også har fri transport også til flyplassen fordi en bestilling inkluderer transport en vei. Siden flyet vårt går kl 08:50 ble det ved innsjekk bestilt transport «the day after tomorrow» kl 05:30 fra hotellet. Våre to separate bestillinger har tydeligvis skapt forvirringer i resepsjonen. Kl 05:09 i morges ringte det intenst på døren, en av «gutta på gølvet» var blitt sendt for å vekke oss og hente baggasjen .. ett døgn for tidlig. Vi har forsøkt å forklare at det var litt tidlig og at vi gjerne vil sendes avgårde i morgen. Damen i resepsjonen la håndflatene samme og beklaget og beklaget og beklaget ... og forsikret oss om at budskapet var forstått. Forsikret oss om at bil var klar i morgen tidlig kl 05:30 og at baggasjen ville bli hentet kl 05:15 .. Det gjenstår å se om vi når flyet til Bali i morgen Elles er livet ganske greit, ligger å ser ut på en svær golfbane .. det hadde jeg ikke giddet i 35 grader .. Mor hilser
Vi skulle flotte oss og gikk på stedets velrenommerte kinesiske restaurant .. det sto med store bokstaver at dette var en kinesisk restaurant ., damen i resepsjonen proklamerte hardnakket noe på Thai .. så gikk hun og fant en telefon og viste oss en Google translate ., hvor det sto Chinese Restaurant ..vi nikket og gikk inn ble vi anvist bord og ble spurt om drikke .. gin tonic sa vi og de så ut som spørsmålstegn.. mor sa jeg måtte peke .. pekte da på gin ogTonic i menyen og damen nikket og kom med to boxer tonic .. da vi nektet å ta i mot kom en mann som nikket og forsto bestillingen .. så gikk tiden mens tre servitører sto rundt bordet vårt, voktet oss og ventet på at vi skulle bestille .. når vi spurte om noe svarte de med enstavelsesord på thai eller kinesisk .. ... så gikk det litt tid og vi lurte på om det ble noe GT .. Jess . Two minutts . .. så sto de der og voktet oss .. i tillegg til servitørene var også resepsjonisten kommet .. ingen GT .. Det var en ekkel stemning/ følelse .. Så gikk vi!! Og da ble det Springrolls og Angusbiff i bassengrestauranten .. og en chilensk rødvin .. Sikkert til en tredjedel av prisen på den kinesiske
I bassengrestauranten har de GT ... så det ble jo det Kineserne står sikkert fremdeles og blar i oppskriftsheftet for å finne oppskriften på GT
Søt flyvertinne dere hadde ombord. Godt å se at dere hygger og ikke ble satt i karantene i Bangkok pga FRA besøk. Enda bedre at dere ikke baserer GT bestilling påbakgrunn av malaria spredning, men på rasjonell frykt i stedet. God tur
Dagen i dag startet egentlig i går kveld, etter at vi hadde lagt oss fordi vi skulle opp før fanden hadde funnet tøflene, da ringte det i et fordums apparat som het fasttelefon. Da var det en dame i resepsjonen som lurte på om det var riktig at vi skulle kjøres til flyplassen kl 05:30 ... dette ble igjen bekreftet. Vekkingen på mobiltelefonen bråkte i stillheten kl 04:45 og jeg er sikker på at hele gangen hørte det. Opp og hopp og klar for tur. Litt over 5 dukket et par mann opp utenfor døren og tok fra oss all bagasjen, mor fikk lov å bære håndvesken sin. Så ble vi og bagasjen kjørt i golfbil rundt halve kvartalet og nesten inn i resepsjonen. Bagasjen «fløy» inn i hotellbilen og vi fikk hver vår frokostboks. Hadde jeg ikke visst bedre så ville jeg trodd at sjåføren hadde stjålet bilen og bensinen og var på vei ut i det ukjente. Selv før kl 6 om morgenen var det sterk trafikk og slalåmkjøring i 80-100 km/t var en kraftig våkneprosess. Vel fremme på flyplassen stoppet han utenfor inngang 1 og ropte på en «boy» i uniform og informerte om at dette var Thai Business passasjer. Han trillet bagasjen og viste vei .. rett til ledig dame for innsjekk .. fantastisk servise. Noe helt annet enn surkjærringen på BGO ... som ikke en gang gadd å laste inn EBD/EBG numrene på billettene og heller ikke satt på prioritytag. Hun bare sutret over at det hadde vært en slitsom dag .... Etter rask og sømløs innsjekking, temperaturkontroll og security fant vi oss en Royale Silk Lounge ... en svær sak hvor det er mer betjening enn besøkende ... det står damer over alt og de rydder før siste tygg er tatt. Mulig vi kunne funnet en annen og bedre Lounge, men dette er helt greit.
Har nettopp fått våtservietter og så kom en kar med spitsprut .. de fleste av CC har munnbind .. men ikke alle Blir sikkert en fin tur i gammel cabin, fordi alle guttene og jentene virke blide og opplagt.