Ikke værst å få med frokostboks så tidlig. Jeg må huske å spørre deg om dette hotellet om jeg skal til BKK igjen.
Ahhh du er en mann av mitt kaliber(altså en elskede ektemann, omtenksom og velutdannet kjernekar(med MOR)) altså at fruen sover og man endelig kan få slappe litt av og nyte litt bobler
Første morgen i Ubud .. litt ute av døgnrytme når en våkner midt på natten og leser aviser .. det er mye fælt i Norge, nesten redd for å komme hjem?
Hotellet «Royal Kamuela Villa & Suites at Monkey Forest» ligger som navnet sier, ved Monkey Forest. En apeskog hvor apene også kommer inn på hotellområdet. Har nå sittet ute på terrassen med min morgenkaffe og lest litt nyheter og IF. Fasinerende å se apekatter klatre på gjerder og i trer, høre de hoppe på taket. Litt skremmende, vi er blitt advart om at de kommer på tyveriraid og stjeler alt som kan spises. De kan f.eks oppfatte mobiltelefoner som sjokolade .... I følge resepsjonen er apene fullt klar over når frokosttiden er .. Håper å få tatt noen bilder en dag.
Flyturen i går gikk som tidligere nevnt med en B777-200.... 24 år gammelt, men det virket. Jeg valgte Thai mat igjen, ris og kylling og «noe greier», det var godt og endelig nok til frokost. Etterpå var det ost og frukt. Vi landet litt før rute etter en fin flytur, litt gamle og slitte seter men det ble litt søvn. Vi hadde fyllt ut en helsedeklarasjon på flyet hvor vi krysset av på at vi var frisk. Leverte den til helseoffiseren som da ga oss et stemplet og godkjent dokument om at vi ikke har Coronaviruset. Godt å ha det dokumentert. Vi var blitt advart om de lange køene for immigrasjon på DPS og det var det også. Skrekk og gru ... varmt og fuktig. Godt vi hadde tatt med vannflasker fra flyet. Noen ganger er det godt å kunne orientere seg raskt. En pil og et skilt viste vei ... personer over 60 og familier med barn under 5 ... til høyre! Der var det ikke kø .. fingeravtrykk, stempel og godkjent .. ferdig. Så var det å vente på bagasjen og siden vi var først av alle på flyet sto vi utrolig lenge og blomstret ved siden av båndet ... så lenge at jeg måtte ta en tur for å sjekke om det virkelig var riktig bånd. Kunne også tømme ut litt champis ..der var det bruksanvisning og oppfording til å skynde seg Egentlig var det lite folk på flyplassen, men jeg har jo ikke vært her før. Vår baggasje kom først! Tydelig at Prioritytag virker noen steder i verden, noe jeg egentlig aldri har opplevd på OSL eller BGO .. Du verden så godt det er å finne navnet sitt lyse opp i en vrimmel av sjåfører som venter utenfor terminalen .. en hyggelig fyr i skjørt ... Så bar det ut på veien og et vrimmel av biler og motorsykler .. i alle retninger. Forsøksvis prøvde alle å kjøre på samme side av veien, men ikke alltid. Jeg trodde sykler i Amsterdam var det verste man kunne oppleve, men det er jo ingenting mot motorsyklene her ... og i følge sjåføren i skjørt er det lavsesong og lite trafikk ...
Indonesia ønsker ikke coronasmitte importert med norsk skip .. https://coconuts.co/bali/news/bali-...p-to-dock-in-benoa-amid-coronavirus-concerns/ La Bali være smittefritt ... Vi bruker en flaske antibakteriell håndvask hver dag ...