Nå begynner dette å bli mer enn spennende ... Fikk en melding fra @Edvard om at Singapore ikke ville ha oss 17.03 ... fordi det da var 14 dager siden vi mellomlandet i Tyskland .. Så var det på’an igjen .. Her er jo klokken midt på natten, men verden sover jo ikke og datter på nytt i kø ... Prøvde en direkteflygninger til BKK, men den var full .. Så da var det tilbake til «den gamle» ruten bare en dag ekstra på hotellet med egen Runway (DPS) .... Får si som Stomperud ... «håper vi kommer hjem til jul»
Mulig du må ta deg en 1-2 måneders utvidet ferie på reiseforsikringen's regning. Da er jo ikke Bali den verste plassen å strande på
Lykke ril på ferden deres hjem. Vi krysser fingrene for at dere kommer dere hjem uten særlig mye mer problemer
Når man er her i en form for karantene fordi man har vært i smittelandet Norge og en halvtime på flyplassen i Frankfurt så har vi bestemt oss for å bare passe på å smitte hverandre og bli smittet av hverandre. Oppholder oss da mest for oss selv ... på rommet og langt fra folk i vestibylen .. Gikk nettopp på tur utenfor hotellet som ligger ca 400 m fra terminalen .. heten slo nesten i mot oss .. Det er fint utenfor blomster og flott prydete bygg ... og på taket er det en bar med utsikt til rullebanen .. og TV må de ha!
Vi har absolutt ingen restriksjoner på hva vi gjør og hvor vi går. Eneste grunnen til at vi er at vi ikke får slippe inn i transitt Tyrkia eller Singapore hvis vi har vært i Norge resp. Tyskland de siste 14 dagene ... Vi reiste fra Norge via FRA den 03.03, da teller de 04. som første dag siden vi da var i Bangkok, så reiste vi til Bali 06. teller det som tredje dagen .... da blir 07. til 17. talt som 11 dager! I morgen er det den 18. og da blir det dag 15 .... Det er godt mulig å lage kreative tellemåter ... noe jeg prøvde på ovenfor Turkish .... men fikk da en svært grundig innføring i det å telle ... Dette er forøvrig noe selskapsreiseopperatørene bør undervises i ... de har en tendens til å telle kreativt. Selv om flyreisene går om natten begge veier blir dagene talt med ... «8 dagers luksus i syden» = 2 netter på fly og 6 netter på hotell. Du verden ...
Det er mer absurd i virkeligheten enn dere kan lese ... Vi føler oss helt friske samtidig kommer vi til å ta til oss litt Paracet i morgen og en Noskapin eller to .... Noskapin er hostedempende tabletter ... Det sykeste i går var å få gyldige billetter fra SAS og diskutere med «alle» på innsjekk om gyldigheten ...opp til plassjefen for Turkish som alle henviste meg til SAS og få dem til å sørge for sammenheng mellom billettene og passasjerlistene på flyet. Jeg ringte og fikk dansker på tråden som bedyret at alt var i orden ... de snakket med to-tre stykker i tillegg til plassjefen .... « hej edvard billetten er gyldig. prøv venligst og bed dem tjekke disse numre 117-2470..... 117-2470..... det kan være deres system ikke har fået opdteret med den nye udsedelse der blev lavet i dag. BILLETTEN ER GYLDIG vh. PAtrick, SAS ID15....» Den siste danske damen brukte mye tid på å lete etter løsninger, frem og tilbake .. «hold linjen» ... musikk ...stille .. musikk ... kom tilbake og fortalte at det var ingenting SAS kunne gjøre .. du får komme deg hjem på egenhendig og klage og søke om refusjon .. Men kan du finne en annen ruting? Da ble det plutselig mye skarpere fra den tidligere hyggelige damen ... NEI ... du har fått en gyldig billett hos oss !!! Så prøvde vi å få kjøpe billetter, jeg tok opp kortbunken og viftet med den til plassjefen ... «Before I take your money, i’ll check if we can cheat the system» Håpet vokste og han ba om passene og begynte å telle .. Game over! Han kom til 14 og det var en dag for lite når vi ville lande i IST. Ut av innsjekk, finne et sted å sitte og bruke 160 000 på noe å drikke og ha samling i bånn i stedet for bobler i C .. Samlingen besto i å sende melding hjem og bestille hotell og drikke appelsinjuice. Så tikket det inn en melding datter ... «Jeg ringer SAS!» De 400 meterne var en diskusjonstur hvor alternativer ble diskutert .. Det tok omtrent en halv time å sjekke inn og da tikket det inn en melding fra datter - dere har fått Mail fra SAS DPS-SIN-BKK-OSL-BGO alt i C ... I følge den hyggelige operatøren gjorde Turkish sånne ting iblant
Jeg gleder meg til å høre detaljene på neste ingeniørbærtur. Så er spørsmålet når det blir. Sånn det ser ut nå så blir du vel indonesisk statsborger før du lander i Bergen igjen Ellers sender jeg all mulig sympati fra karantenen på Storo
Dette er spennande saker. Vi får håpe det er i orden no. Her i Vestland er Vårherre i full sving med å vaske og tørke landskapet til de kjem heim.