Bern

Tråd i 'Reisemål' startet av cidman, 03. mars 2015.

  1. cidman

    cidman Rastløs online globetrotter

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg slo til på tilbudet fra Swiss med tur til Zurich på økonomi ned og business tilbake. Derfra tar jeg toget videre til Bern som tar ca 1 time, som går veldig ofte på dagtid.

    Grunnen til å jeg skal til Bern er at jeg i mitt lille hode trodde jeg hadde vært i hovedstaden i Sveits, nemlig Zurich....bummer...men straffen blir altså en herlig tur nå i slutten av neste måned.

    Som de fleste her inne på forumet så elsker jeg å reise og har derfor satt meg delmål og hovedmål. Mitt første hovedmål er å besøke alle hovedsteder i europa og det begynner å nærme seg slutten. En overnatting i hver by er minstekravet i min verden.

    Men uansett, Bern, det ser ut som en virkelig Sveitsisk konservativ liten eske av en by, er det noen som kan anbefale en skikkelig gammal og historierik hule av en restaurant, som gir følelsen av å sitte sammen med riddere og narrer.
     
    Last edited: 03. mars 2015
  2. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Hei på deg

    Har selv vært i Bern, og jeg kan fullt ut bekrefte konservativiteten byen representerer.. Men, det er en koselig by da. Verdt å merke seg at det meste av butikker stenger tidlig lørdag ettermiddag, altså i 16 tiden.

    Bjørneparken er artig og få med seg, bjørnen er jo selve symbolet til kantonet Bern. Av andre severdigheter vil jeg nevne Bundeshaus og katedralen Berner Münster. Mange puber og restauranter i byen, disse befinner seg ofte i kjellere med knøttsmå innganger. Gatene er stort sett brosteinsbelagte, så ville unngått den største kofferten... Bra kollektivtilbud, men byen er ikke så stor, slik at du gjør det meste til fots.

    MEN, som Sveits generelt. Det koster å væra kar der. Mener jeg heiv nedpå et par pils og en liten pizza for den nette sum av rundt 400 NOK... Bodde på hotell Bern og var fornøyd:)

    Swiss business er bra saker. Husk og be om helflasken med champagne....

    God tur og gled deg!
     
    cidman liker dette
  3. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Har bare vært en kjapp dagstur til Bern, og syns det virket som en fin by som jeg godt kunne tenkt meg å besøke en gang til. Toget mellom Bern og Zürich var ganske dyrt, tror vi måtte ut med 1000kr tur retur uten reserverte seter.
     
  4. cidman

    cidman Rastløs online globetrotter

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Heldigvis blir jeg ikke så lett skremt, siden jeg bor midt i Oslo. Hotellet kom på ca 1500,- for det ene døgnet, men så får jeg godskrevet 700 cashpoints siden jeg brukte rocketmiles introtilbudet.
     
    Last edited: 03. mars 2015

Del denne siden