Har sittet mange ganger i cockpiten (ja, tidligere jobb i flybransjen var dette noe mulig ut fra crew). Men Storbritannia og USA er no go, reglene ble godt endret etter diverse episoder. Sittet både i WF og SK, Cityjet var heller no go selv for SGH/WGH ansatte (fikk det til 1 gang og det var mer på nåde) Lengste tur var fra Frankfurt til Oslo, har også sittet på crew rest sete på sas 330 til EWR (satt først på crew rest setene bakerst, deretter på crew seter over vingen over Atlanteren mens det var servering og til slutt tilbake til crew rest).
Om du får lov å komme inn i cockpit før take off og sitte under flight får du også lov å sitte under landing. Virker som om det er lettere å få lov til å komme inn før oppstart enn å komme på en visit under flight. Det har nok også litt med å gjøre at de kan gjøre seg opp en mening i "ro og mak" under en ukritisk del av flight enn å få noen de ikke kjenner på besøk i en mer kritisk fase, når flyet er i lufta. Forsøkt sett fra et operasjonelt perspektiv fra en IT konsulent og ikke flyger.