Beste bonusprogram i Skyteam

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Ursa, 25. febr 2017.

  1. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Hei hei tittel sier vel det meste. Jeg har per i dag Vietnam Airlines som min poengbank i Skyteam pga kjæreste derfra.

    Men jeg synes de er litt gnien på poeng og ikke så mange poengtilbud. Så jeg tenker å skifte.

    Flying Blue er jo logisk, men synes det er fryktelig dårlig at man mister poengene der om man ikke flyr med de minst hver 18. måned. (foretrekker heller at poeng varer 3 år som Eurobonus - gjerne lengre om noen har det).

    Alle innspill er velkomne!
     
    Last edited: 25. febr 2017
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hva mener du med dette?
     
  3. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Poengene hos Flying Blue "varer evig" så lenge du flyr minst 1 gang hver 18 måned..
     
    Ursa liker dette
  4. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt god erfaring med Delta Skymiles tidligere. Lifetime points og rollover miles. Men har mistet litt av piffen de siste årene siden det er vanskeligere å komme opp på høyt statusnivå (poeng + pris av billett og noe greier)
     
    Ursa liker dette
  5. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Det var dette jeg mente da jeg sa at poengene forsvinner. Beklager det var litt utydelig formulert. Jeg retter det opp slik at det ikke blir misforstått.
     
  6. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes det noen her inne som ikke er ute og flyr minst en gang hver 18 måned? :D
     
    Snabelfaen, flying_all and RoadKing like this.
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er selv en KLM Flying Blue "amatør", på den måten at jeg sjelden flyr KLM og andre selskap i SkyTeam, men synes likevel Flying Blue er ett ok program for min del. De har ikke fast poengpris på bonusreiser og en del kampanjer og man kan fint finne reiser til en lav poengsum om man er litt fleksibel.
    Men siden jeg altså sjelden flyr KLM så har jeg også hatt utfordringer med 18-måneders regelen deres. Jeg har derfor anskaffet meg ett KLM kredittkort som jeg bruker ofte nok til at levetiden på poengene blir forlenget. Men det koster vel 325,- (?) i året og man må derfor vurdere om det er verdt det.
     
    Avixlo, flying_all and Ursa like this.
  8. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte "le Google" littegrann og fant denne veldig oversiktlige artikkelen på Loungebuddy. For å få lounge access må man på Skyteam Elite + og da ser det ut til at det faktisk er Flying Blue og AirEuropa som har laveste mileage for å oppnå dette nivået med henholdsvis 40K miles og 32K miles (de fleste har 50K).

    Ellers ser jeg at Vietnam Airlines har lav mileage (15K) for å komme til Skyteam Elite nivå som gir andre fordeler enn lounge.

    Hmmm neida det blir nok Flying Blue på meg likevel. Det må jo være mulig å komme seg på en connecting flight med KLM eller Air France 1 gang per 1,5 år.

    Hadde AirEuropa gått fra Oslo kunne det vært aktuelt siden de har veldig mye bra flights til Karibien.

    https://www.loungebuddy.com/blog/skyteam-ultimate-guide/
     
    Avixlo liker dette
  9. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Når det gjelder Karibien så har vel AFKL det desidert beste tilbudet av de Europeiske selskapene med hauger av destinasjoner i Karibien og Mellom-Amerika.

    Hvis du flyr en del Vietnam Airlines så er det vel AF eller KL som er feeder fra Oslo.

    FlyingBlue har jo og veldig lav terskel for å få gull, kun 30 legs. Hvis man flyr AF eller KL fra Oslo så er det jo kun 7,5 reiser (4 legs via ams/par).
     
    Ursa liker dette
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel også mulig å slå dette sammen?
    OSL-AMS-CDG-XXX eller motsatt så man får 6 legs per reise..
     
  11. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg husker riktig, så trenger ikke den ene flighten å være med klm. Så hvis du er ofte i Vietnam, så er det jo bare til å ta en billig innenriks flight...bare sjekke at booking klasse gir poeng på FB.
     
    Last edited: 01. mars 2017
    Ursa and WannaBeFrequentFlyer like this.
  12. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Merk også at tellende segment hos flying blue er for alle selskap i skyteam. Så flyr man feks med vietnam airlines så teller disse flygningene også mot de 30 for å få gull.
     
  13. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har en klokkeklar konklusjon her? Bytter jobb pg trenger ett Skyteam medlemskap også.
     
  14. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Flying blue endret jo hele opplegget sitt i mars/april til å gi poeng basert på billettpris.(4p/€ for non-elite og hhv. 6-7-8p/€ for S, G og P) Mot elite-nivået ditt teller nå XP-poeng som er en fast sum basert på klasse og ulike distansegrupper.

    • Skal du fly mye eller dyrt(opptjene mange poeng), så er vell FlyingBlue det eneste programmet som lar deg booke award billetter i La Premiere hos AF.
    • Som nevnt her tidligere, så er poengene dine i FB evigvarende, så lenge du flyr minst en tur hver 24 måned.
    • Mange gode tilbud på bonusreiser hver måned.

    Selv ble jeg medlem av Flying Blue uten å ha gjort research på de andre programmene i SkyTeam. Bruker selvsagt alle knep fra SAGA-MC til ViaTrumf for å få tak i EB-poeng, men aller helst flyr jeg KL/AF hele veien fra BGO til destinasjon.
     
    Last edited: 14. okt 2018
    Avixlo liker dette
  15. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok Flying Blue. Så er det bare å prøve å finne ut hvor mange XP en trenger. Håper det ikke er tusenvis, OSL-AMS t/r i C gir 20 XP.
     
  16. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Kvalifikasjonsperioden varer 12 måneder fra dagen du blir medlem. Flyr du inn 100xp blir du oppgradert til Silver, og kvalifikasjonsperioden starter på nytt. Da kvalifikasjonsperioden starter på nytt, fjernes også 100xp fra xp-telleren din. Statusen du får, varer i 15 måneder. Skal du videre til Gold, må du skaffe ytterligere 180xp på 12 måneder. For Platinum trenger du 300xp.

    Klarer du ikke å opprettholde en status, rykker du ned et nivå.
     
    Avixlo liker dette
  17. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Hei. Svaret er å søke Flying Blue kreditkort. Ved å bruke dette månedlig (ingen minstebeløp) kan du beholde poengene så lenge du ønsker.
     
  18. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Bruk kreditkortet og utvid tidslengden på poengene

    Flying Blue Premium Credit Card

    Annual fee NOK 695(NOK 50,000 o/12mnd., APRC 24,72%,cost NOK 6,112, total NOK 56,112)
    • Welcome bonus of 7,000 Miles
    • Earn 20 Miles per NOK 100 spent
    • Extend the validity of your Miles by 2 years
    • Benefit from excellent travel insurance
    • Extra card for a family member
    • Up to 60 days interest free credit
     
  19. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Poenggivende på payr?
     
  20. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp :)
     

Del denne siden