Beste business class i Star Alliance til Australia?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av hansomlikerklm, 20. mars 2016.

  1. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, planlegger tur til Australia med frue og to barn (9/11 år) og har tenkt å bruke to companionbilletter på reisen.
    Som brukernavnet mitt tilsier har det blitt mye KLM, Air Franca, Alitalia, Kenya Airways, Delta mm for å få platinum for life i boks. Nå er det OK, så da kan jeg bruke noen av poengene som renner inn gjennom mitt Eurobonus Amex Platinum gjennom jobben på en tur for oss fire i business til Australia. Jeg er dessverre for ukjent med businessclass hos Star Alliance-partnere som flyr på Australia, så på forhånd takk for råd og tips.
    Mitt eneste krav er at setene blir en helt flat seng. Orker ikke seter som KLMs gamle o.l. på en så lang tur. Flymat er flymat, og med to unger på tur blir det lite nyting av gode drikkevarer. God service liker jeg selvsagt, men det viktigste er en god seng!
    Jeg var på ITB i Berlin og så på Lufthansa sin business og syntes den var trang, spesielt for beina. Turkish har så mange ulike konfirgurasjoner at jeg aldri er helt trygg på de. På andre tråder har jeg skjønt at det kan være vanskelig å få bonusbilletter med Singapore. Så derfor lurer jeg på hvordan de andre selskapene i Star er? Asian, Ana, Eva Air og Thai er kanskje de mest aktuelle, men en tur via India med Air India eller Kina med Air China er også aktuelt om de har gode senger.
    Igjen: På forhånd takk til innspill!
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Vill tippe det er Thai som er lettes og finne 4 ledige award seter til.
    Et kjapt søk på united.com viser at det er flere som har fire ledige seter til BKK(Thai, Turkish Lufthansa og Austrian var selskaper jeg fant med en gang sprett på forskjellige dager).
    Derimot fant jeg ingen som flyr BKK- SYD med 4 ledige award seter. Ser ut til at Thai har 2 ledige vær dag på de fleste avganger klokken 19:20 PM. Fant noen seter på avgangen 08:00AM. Det eneste jeg kan se som mulighet med mindre andre kan komme på andre routinger? Må være at dere flyr samlet til BKK, så flyr feks fruen og en kid ned samme dag, mens du og den siste ungen tar en dag i BKK og flyr neste dag :) Mulig du kan finne et ledige sete på avgangen som var 08AM.

    Dessverre flyr Thai med 747 fra BKK-SYD og denne har etter hva Seat guru viser kun 170 graders i biz :( dessverre ser det også ut som Thai flyr med 163 graders biz til BKK også. Du finner nok noen seter med a380 hos Thai som har 180 graders biz, men fant ingen i farten.
    da er det nok bedre og satse på Lufthansa eller Turkish. de flyr de fleste avganger med 180 graders stol.

    Har bare godt og si om Turkish sitt A330-300 i biz. fantastisk mat, og god service når jeg fløy de i år. Tør påstå at det var den beste maten jeg har fått i biz noen gang i tillegg til en fantastisk lounge i Istanbul med mye aktiviteter for barn. Turkish er vel kjent for hyppig fly bytte, så er du veldig uheldig kan du ende opp med A330-200 som også kun har 160 graders i biz. Lufthansa har jeg ingen erfaringer med så her må andre komme med innspill.

    Det letteste du kan gjøre er nesten og søke litt på united.com fra feks OSL-BKK, og et eget søk fra BKK-SYD. Så bruker du seat guru og ser hvilken seter det er i flyene ;)

    Håper dette hjelper noe.
     
    hansomlikerklm liker dette
  3. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Med 2 barn er det kanskje mest fornuftig å gå for raskeste vei? Jeg fløy C til Thai fra OSL-BKK-BNE i juli. Mener det var lieflat på OSL-BKK. Jeg er 185, litt trangt ved bena når sengen var ute, men absolutt et bra produkt. Ikke minst så er det vel en av de raskeste veiene til Australia uten for mange stopp. Tilgjengeligheten bruker og å være god.
     
    hansomlikerklm liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med air New Zealand eller ANA?
    Ikke sikkert du lett finner seter, men jeg ville sett etter disse.

    Merk at du kan kun ha en mellomlanding på hver strekke mellom Europa og Australia, så det begrenser litt. 4 bonus-seter er heller ikke så enkelt å finne uansett selskap..
     
    hansomlikerklm liker dette
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det mest realistiske er nok å dele dere i to, for vil nesten tro at å kunne reise fire i biz for poeng er tilnærmet umulig helt ned til Australia. Reiser du i tillegg om sommeren eller i juleferie vil jeg tro det er umulig. Jeg har ikke sett spesifikt på reiser til Australia, men mye på reiser til USA og da var konklusjonen at om jeg måtte kjøpe med billetter for to og for poeng for to om jeg måtte ha biz.?Eventuelt to i go og to i biz.
     
    hansomlikerklm liker dette
  6. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel bare å plassere kids'a bak gardinen og skåle hele veien til Australia?! :cool::D
     
  7. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    På en tur jeg hadde alene med ungene plasserte jeg ungene i business i Europa og meg selv i økonomi, og fikk pratet meg til å få sitte på det ledige setet mellom de :)
     
    Fredrik81 and Are like this.
  8. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Det er flatbed med Thai fra OSL-BKK
     
    hansomlikerklm liker dette
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Sikker? direkteruta viser at det ikke er det på seatguru?
    TG955 står oppført på seatguru med 163 graders biz. mulig det ikke er oppdatert? :)
     
  10. soldag

    soldag Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Seatguru er feil. Jeg har i likhet med flere andre i denne tråden fløyet med TG955 og kan bekrefte at er det er fully flat business seter. Mer informasjon om TGs flåte, setekonfigurasjon, hvilke strekninger som har fully flat business seter etc. finner en her: http://www.flyertalk.com/forum/thai...nternational-seat-configuration-overview.html
    Til OP, hvor skal du i Australia? Skal du på en rundreise og må da "point of entry" være SYD? Personlig foretrekker jeg både MEL og BNE framfor SYD og til begge disse stedene benytter TG fly med fully flat business seter, men beklageligvis ikke bestandig...
     
    Last edited: 21. mars 2016
    hansomlikerklm and Xflipper like this.
  11. mka83

    mka83 MR in progress.

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Seatguru skal man ikke stole på, de er veldig langsomme på å oppdatere deres site.
     
    hansomlikerklm and Xflipper like this.
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan også være at det er feil flytype som kommer opp når man søker og at man derfor må velge flytype manuelt for å få riktig konfigurasjon.

    Her er konfigurasjonen i Biz som kommer opp på TG955 om man søker direkte:
    Skjermbilde 2016-03-22 kl. 18.57.16.png

    Og her er den med lie-flat seter i Biz som man finner ved å velge 777-300ER i menyen oppe til venstre:
    Skjermbilde 2016-03-22 kl. 18.57.32.png

    (Dette er bare ment som ett eksempel altså).
     
  13. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
  14. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, ingen detaljer er planlagt. Det blir noen uker på østkysten, og trolig holder vi oss i området Melbourne - Brisbane. Er noe familie som muligens skal flytte til Australia, men som ikke har landet helt på plassen enda.
    Har gjort Brisbane, Fraser, Byron Bay mm for mange år siden og Melbourne - Sydney langs kysten i bobil (+ en uke på Tasmania uten bobil) for 7 år siden. Så en miks av noe gammelt og noe nytt tenker jeg!
    Innspill mottas selvsagt med takk
     

Del denne siden