Beste business class og first i Star Alliance til Asia?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Gullars, 29. nov 2017.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal til Bali til våren og har følgende rute, alt i Business
    BGO-OSL-AMS-TPE-BKK-DPS-IST-OSL-BGO
    Strålende rute tenker jeg.
     
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Den var fin. Har lyst å prøve TK og IST, sette en standard for om blir TK eller SQ fremover for betalte billetter, SQ vet en er bra, dog rykter sier harde seter i biz... Blir en 787 SQ i biz fra SIN-DPS(håper på eldre fly :rolleyes:)

    Har SIN-TPE-MXP med BR, så OS MXP-VIE-OSL heimat.
     
  3. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Og det er ikke noe å trakte etter. Er også 2-2-2 konfigurasjon i de. Føles litt som en fancy premium economy.
     
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Du må ha flydd noen fine Premium Economy kabiner.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Arvid1410, Gullars, drsyk and 3 others like this.
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Minner litt om SAS Plus. På shorthaul.
     
    Arvid1410, Eddie47, drsyk and 8 others like this.
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Når du bare får servert "dette" ombord på en regional flyvning og gleder deg til å komme tilbake til kuben på SAS +

    _DSC3427.JPG _DSC3432.JPG _DSC3435.JPG _DSC3436.JPG

    :D Ikke ta denne alt for seriøst da....
     
    Last edited: 04. sept 2019
    Eddie47, Gullars, drsyk and 5 others like this.
  7. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Satt litt på spissen selvfølgelig. Men jeg var ikke nevneverdig begeistret på flygningen fra Brisbane i fjor. De var blitt ganske slitne.
     
    Edvard liker dette
  8. Aba

    Aba Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Noen som har erfaring med Swiss business class til Shanghai?

    Ok service og comfort?
     
  9. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Har ikkje flydd med de selv, så det vet jeg ikke. Men jeg lagde meg jo et inntrykk etter å ha sett Dan´s youtubeklipp da. Finner ofte at youtube kan gi ganske gode og klare tilbakemeldinger, men tar det som oftes med en klype salt så lenge jeg ikke har prøvd de selv, for det er jo sånn at jeg gjerne kan ha flydd regelmessig med et selskap og funnet at de er ganske gode, mens andre har en helt annen oppfatning enn min. Så mye er nok hva egne erfaringer tilsier. Hvis du vil se hans vurdering av Swiss Business er den i linken her:

     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Bare vær obs på å reservere "tronesete" tidligere enn 48 timer til avgang koster litt. Men det ser ut som K-setene er gratis på A333.
     
  11. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Han kan jo ringe til Tallinn og be de endre til Trone sete gratis :), gjort det flere ganger.
     
  12. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du kan vil jeg anbefale deg å endre til Austrian i Business hvis du kan :).
     
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Proft crew, god service og mat. Eldre kabin/IFE på A330 og OK sete med luftjustering.

    På A340 har alle flyene fra senhøsten helt ny kabin, som 777-300ER (med Internet). Tror det er HB-JMA og HB-JMB som venter på oppdatering. Seat map link

    Har selv ikke flydd med SWISS til Shanghai (PVG), men du kan sjekke maskinene her:

    flightradar24.com/lx188

    https://sites.google.com/site/lhgroupfleet/swiss

    [​IMG]
     
    Last edited: 08. sept 2019
    drsyk liker dette
  14. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Hjelp! Lite tilgjengelig i F hjem fra Tokyo om dagen. Kan reise LH C direkte HND-FRA eller via PEK med et 15 timers opphold og derfra med LH F til MUC.

    Er 15 t i PEK verdt det for å fly LH F hjem? Har en fru å tenke på i tillegg til meg selv. LH C er i 2. etasje på 747-8.

    Takk!
     
  15. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Har du sjekka hvor mange ledige F seter det er på LH flighten fra Tokyo? Kan jo slippe flere seter hvis det er ledig. Hva med ANA, noe ledig?
     
  16. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Det er 3 av 8 ledige på LH F fra Tokyo søndag og de har sluppet 2 på lørdag og neste tirsdag. Ingenting i ANA, dessverre. Reiser nå på torsdag og retur søndag eller mandag. Det eneste i F hjem er LH fra PEK-MUC på mandag.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Først og fremst. er dere vant til F eller er det første gang? 2. Får dere tid i FCL hvis deres reiser via MUC? Og er F lounge noe konemor blir glad for? eller er hun sur fordi det er ventetid mellom flyvningene?

    Hvis 15 timer I Beijing bare blir slitsomme timer i en dårlig lounge Nei. Hvis dere kan planlegge og være våkne nok til å hoppe på en sightseeing tur i Beijing, eller sove på et hotell og sånn sett være friske og fine på F turen så ja. Uansett er ikke LH C noe produkt å jakte på. Så dere taper ikke noe bra, men kan " vinne" en ny spennende opplevelse.
     
    Points4Fun liker dette
  18. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Dette er første gang i F. Bookingen til Tokyo er OSL-MUC-PEK-HND med 6 timer i FCL, LH F til PEK, 5 kjipe timer i PEK før NH C til HND.

    Hadde tenkt å endre denne til FRA-BKK-HND i TG F, men av en eller annen grunn er det ikke mulig å kombinere FRA-BKK som ankommer på morgenen med BKK-HND kl 1300. Alternativet er 6 timer i NH C 787-8 fra BKK-HND. 787-8 med 2+2+2 får ikke mye skryt heller, ser jeg. Mulig jeg må teste rulletten her...

    Returen med HND-FRA med LH C vil uansett gi en overnatting fra søndag til mandag da det ikke er mulig å komme seg hjem søndag kveld.

    Konemor liker bobler og er med på det meste, men litt hissig på å komme seg hjem søndag. Tanken var overnatting på Hilton v flyplassen i PEK før LH F hjemover mandag.

    Arg, kjenner jeg blir litt stressa nåo_O I morgen er siste mulighet for endring av bookingene og pr nå har vi ingen retur. Skulle gjerne hatt TG F til og LH F hjem.
     
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville gått for LH F PEK-MUC og lagt opp til en dag i Beijing! :)

    Du skriver for øvrig at FRA-BKK ikke kan kombineres med BKK-HND kl 13. Er det fordi det ikke er ledige seter? Hvis ikke høres det bare ut som en vrang agent, og jeg ville forsøkt på nytt.
     
    Points4Fun liker dette
  20. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Det var ledige seter, men agenten påsto at FRA-BKK eller CDG-BKK forsvant som option i det øyeblikket han forsøkte legge inn BKK-HND kl 13. Prøver igjen :)

    Update 14:15 - ny agent sier det samme. Ikke mulig å kombinere FRA-BKK og BKK.HND 13:00
     
    Last edited: 17. sept 2019

Del denne siden