Beste hotellkjede/bonusprogram i Europa?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Storg, 15. sept 2013.

  1. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Hvilke hotellkjede/bonusprogram er best hvis du reiser i Europa? Tenker da på tilgjenglighet, at de finnes dere man reiser og at man får verdi for medlemskap.
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Synes selv at det der er fryktelig vanskelig jeg altså. I Norden er det jo kjempeenkelt - Radisson/Carlson. I resten av Europa synes jeg det er så sykt varierende avhengig av land, at jeg nesten har gitt opp bonusprogram for hotell. Men Carlson og Hilton til sammen er fremdeles det det går mest av. I Nederland, Belgia, UK, Frankrike etc kommer du godt ut av det med dem.

    Ellers er det vel en del bra fra SPG?
     
  3. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Du oppsumerer min oppfattning veldig bra. Med min maks 20 overnattinger, virker det ikke som man har så mye å hente på denne fronten. Da får man heller prioritere de beste hotellene for hver reise :)
     
  4. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Melia Rewards, IHG Priority Club får man også nytte av, men det avhenger jo (som nevnt av Fnate) av hvor man reiser.
     
  5. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Alternativet i så måte er å samle opp til gratisnatt via hotels.com Welcome Rewards-program. Da får man en natt gratis etter 10 overnattinger.
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. Det har jeg faktisk begynt med og det virker nokså bra. Du får en voucher tilsvarende gjennomsnittet av prisen på dine siste 10 overnattinger
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Suveren vinner i mine øyne er IHG. Men Club Carlsson er en seriøs konkurrent. Deretter SPG. Hyatt der det finnes, men dessverre ikke så utbredt i EU.
     
  8. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Når det gjelder tilgjengelighet og verdi for medlemskap vil jeg si IHG er best, på grunn av mulighetene for å tjene bøttevis med poeng ved bruk av promo-koder, samt mulighetene for å bo på 5-stjerners InterContinental-hoteller for kun 5000 poeng (som er verd 35 USD) gjennom PointBreaks.

    Hvis du har gullstatus eller høyere i Club Carlson, kan du benytte deg av "2 for 1" eller "4 for 2" som er meget gode dealer.
     
  9. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer litt an på hvilke land og ikke minst byer du skal reise til i Europa, men for meg fungerer kombinasjonen Club Carlson og Le Club Accor meget godt. Problemet er bare at begge disse har noen faults når det kommer til deler av resten av verden, men dersom dette ikke er et problem for deg vil jeg anbefale en kombinasjon av disse to :)
     
  10. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Har du noe status hos Accor? Hva er dine erfaringer med dette programmet?
     
  11. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ja har nå Platinum hos Accor. Som jeg posted i tråden "Direkte Platinum på Accor", er jeg meget fornøyd med både Gold og Platinum status hos dem. Har stort sett fått flotte oppgraderinger (har blitt oppgradert så og si 100 % av tilfellene) og diverse gaver hos de hotellene jeg har bodd på i USA, Europa og Asia.
     
    Last edited: 24. sept 2013
    Henning liker dette
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet med Accor er at du kun har upgrades på noen av underkjedene som Sofitel og Pullman. Og at uttak av gratisnetter er hassle siden opptjening er revenue based.
     
  13. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm. Vi er alle forskjellige. Jeg liker at man kan ta ut bonusnetter både i form av vouchers (for å betale deler av oppholdet) eller booke hele opphold for poengene. Jeg har forresten fått oppgradering på Novotel, Mercure og M-Gallery også, så for meg fungerer Accor perfekt.

    Men jeg skal være enig i at poengene jeg opptjener der ikke er verdt veldig mye, når de skal tas ut i opphold eller byttes inn i Miles hos flyselkap.
     
    Last edited: 25. sept 2013
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Det er tidvis mulig med oppgradering på de lavere kategori kjedene og, men som regel ikke stor forskjell på rommene da. Accor er eneste kjede som har revenu based opptjening, og det betyr absolutt ingen godbiter. Delbetaling er greit når man tjener sp lite. Akkurat som Norwegian rewards. En fordel er at vouchers (de gamle papirbaserte) er transferrable. Men der er Club Carlson bedre hvor poengene relativt lett kan overføres mellom kontoer. Tilsvarende muligheter med flere andre kjeder.

    Fikk akkurat nyhetene om vesentlige forbedringer hos Accors elite treatment. Bla lounge for platinum. Tidlig innsjekk/sen utsjekk og. Ikke minst gratis internett for alle status levels fra silver. Og kortere vindu for garantert rom for de som bruker sånt.

    Og jf diskusjonen om hotels.com og effektivt 10% cashback, vil det beste du kan få ut av Accor være tilsvarende 8% cashback + evt promos selvsagt.
     
    Last edited by a moderator: 26. sept 2013

Del denne siden