Beste hotellprogram i Norge?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Bizflyer, 16. nov 2013.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Satt her over et glass med noe godt i og filosoferte litt over hvilke hotellprogram av de typisk norske/nordiske kjedene som er det beste. Heldigvis har jeg ikke så mye hotellovernattinger innenriks, for jeg synes norske hoteller er dørgelig kjedelige.

    Ut fra det jeg kjenner til (og det er sikkert ikke alt) er jeg slettes ikke imponert sammenlignet med de store internasjonale hotellkjedene.

    La meg ta noen eksempler:

    Rica: Har nettopp relansert sitt eget bonusprogram igjen. Personlig synes jeg ikke det var spesielt imponerende. Man trenger 7 netter for sølv, 25 for gull og 70 for svart.
    Med gullkort får man "imponerende" 50% rabatt på PayTv, og med sort gratis PayTv. Og med sort får man 1 flaske gratis mineralvann. Hurra!! Etter 70 netter...
    Gull har oppgradering til beste rom i samme kategori, mens sort har oppgradering til rom i neste kategori.

    EN venn av meg som har firmaavtale med Rica og som sikkert overnatter 70 netter i året hos dem, synes programmet er så dårlig at han heller tar 500 EB poeng pr natt i stedet. Sier jo sitt.

    Choice: Har også tilsvarende nivåer, med Platinum som toppnivå. En kollega som har Platinum hos Choice får grei service på sitt faste hotell i Oslo hvor han bor hver uke. Men han kan fortelle at han ikke er videre imponert når han kommer på andre hoteller. De hever jo knapt øyenbrynene når man legger Platinum kortet på resepsjonsdisken, og han sier at han blir oppgradert kanskje 1 av 4 ganger.

    I tillegg har vi vel Thon og First sitt program, som jeg ikke kjenner. Og så er det Club Carlson da, som andre her kjenner bedre enn meg.

    Ser frem til å høre dere andres synspunkter! Kjøyr debatt!
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Saft suuuuse, da høres det ut som rimelig grei skuring at Club Carlson er beste i Norge i hvertfall.

    Har aldri sjekket ut hva man får på de andre jeg, og ikke har jeg meldt meg inn heller.

    Noen med erfaring fra First eller Thon?
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Hva gjør CC best da, Hr Fnatstikkstuen?
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    De gir bra med poeng og er røddige på upgrades. Masse kampanjer med dobble og tripple points. Roll-over nights...
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mange netter for de forskjellige nivåene?
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  7. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    http://www.thonhotels.no/thon-member/#tabmenuanchor

    Har ca 50.000 poeng liggende hos Thon. Helt kurant på uttak, bl.a. 10.000 poeng for weekend på City/Conference-hotellene (f. eks. Thon Hotel Opera). Fordelene har ingen wow-faktor, men virker å være bedre enn Rica iallefall.
     
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Thon er ok all den tid du vil ha hotellrom på bonus, ikke upgrades og fine rom. Er ganske få av de vanlige hotellene i Norge som kan tilby noe særlig med upgrades foruten Farris Bad, The Thief etc som har skikkelige suiter og rom.

    Bruker nordic choice club selv. Får inn greit med poeng og har som regel ledige rom på bonus når jeg trenger det.
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du har ambisjoner om å brenne poeng utenfor Norge og opptjener mest i Norge, er nok Club Carlson det beste programmet
     
  10. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig med Tommy. CC passer mitt resiemønster helt perfekt i Norge, og med muligheter for å bonusnetter over store deler av verden, samt overføing til EB points ol. er også et stort pluss for meg. I tillegg er de svært ryddige når det gjelder oppgradering og velkomstgaver (eller frukt som det også kalles) :)
     
  11. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    I Norden er Nordic Choice Club meget bra - i allefall når du kommer opp i nivå. Blir oppgradert 9 av 10 ganger. Så har de jo noen av de fresheste hotellene i Norge. Ernst, Admiral, Grand Central, Farris Bad, Copperhill, Yasuragi og en drøss andre. Tror også Nordic Choice har godt v konkurransen de nå får fra Scandic/Rica - Stordalen trives nok best i angrep.
     
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Vil jeg absolutt tro. Nå er jo Skt Petri også inne i porteføljen deres, en klassiker for de som drar mye til Køben.
     
  13. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Solgte ikke Choice alle hotellene sine i DK til First Hotels for bare noen få år siden? Har de tatt dem tilbake?
     
  14. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Solgte alle unntatt Quality Hotel Dan på Kastrup. Nå har de kjøpt de tidligere First hotellene Vesterbro og Skt Petri samt Amaranten i Stockholm. Ingen av disse tre var tidligere Choice.
     
    tommy777 liker dette
  15. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Skt.Petri for 10 000 poeng i helgene er jo meget fornøyelig. Har funnet ganske ok med ledige helger også :)
     
  16. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Ja:) Vi skal bo 3 netter i påsken også til 10000 poeng pr natt.
     
    Darkcho liker dette
  17. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Der kom invitasjonen til åpningsfesten på Clarion Hotel The Edge, Tromsø i mai...gleder meg til nok en åpning i regi av Partykongen.
     
    Henning liker dette
  18. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Trengs det "Platinum Grande Ultra Plus" for å få slike invitasjoner, eller?
     
  19. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    GGH - gyldent godt humør:)
     
  20. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Tar opp igjen denne tråden da jeg mister statusen i januar.

    Hva tenker dere er beste program i 2021?
     

Del denne siden