Beste måte å få 3000 grunnpoeng før februar?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Doc, 28. nov 2022.

  1. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Er ny i gamet og prøver i første omgang å få sølv før februar for å videreføre sølv til neste periode, og så ta det derfra mtp. gull. Men hvordan ville dere eksperter prøvd å tjene opp 3000 grunnpoeng før februar? Det åpenbare er å fly mye, men så lite poeng som man får på billige billetter virker det billigere å bare kjøpe poengene på nettsiden (ca. 1600 SEK). Takk!
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Amex Elite gir sølv med en gang, men årsprisen er jo mye høyere enn på kjøpe de manglende poengene - og det er bedre timing å ta de 20000 poengene tidlig i opptjeningsperioden enn sent, ift å ev. komme raskere til gull i ny periode.

    Om opptjeningsperioden din utløper 31. januar så er det heller ikke noe å hente på høyt forbruk på SAS MC i januar, der endres jo opptjeningen av statuspoeng fra 1.1.
     
    Doc liker dette
  3. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    306
    Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville bare kastet meg på en kampanje på SAS Amex Elite rett etter du kommer inn i neste periode, så blir du umiddelbart sølv da (og i 2 år fremover), da dette gir 20000 statuspoeng. Da kan du få 30000+ ekstrapoeng på kjøpet om du også klarer spending-kravet til kampanjen (vanligvis 45000 kr).
    Kortet kan jo sies opp etter noen mnd uansett.
    Gir ekstra mye mening OM du klarer spending-krav såklart, da ekstrapoengene er verdt minst det samme som kostnaden for kortet i 6 mnd. Du får da minst 30000 ekstrapoeng i bonus, samt du også får 9000 poeng for forbruket (45000 * 20/100)
     
    jonss, Doc and tobeornot999 like this.
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke jeg forstår deg riktig, men du starter hver opptjeningsperiode med 0 statuspoeng og må samle 45000 poeng for å få gull.
     
    tobeornot999 liker dette
  5. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar, alle.

    Takk for gode betraktninger. Har vært litt i tvil om Amex Elite er verdt det, men når du skriver det slik høres det mer forlokkende ut. Så man kan altså si opp kortet etter statuspoengene er på konto og beholde statuspoengene? Betyr det at jeg da kan bestille nytt kort i tide til ny periode og få nye poeng? (Gjør alle dette...?)

    Ville du evt. ventet på ny 100 000 ekstrapoeng kampanje nå som det nettopp kom i oktober? Blir kanskje mindre optimal timing da ift. perioden min, men 100 000 ekstrapoeng ift. vanlige 30 000 virker jo verdt det.

    Ja, jeg har også forstått det slik. Jeg mente bare at jeg ville se deretter om jeg gidder/får muligheten til å gå for gull.
     
  6. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    306
    Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Kan alltids se om der kommer en ny 100000-kampanje siden du kanskje ikke har hatt Amex-kort tidligere. Ellers så vet jeg ikke hvordan det går om du sier opp kort igjen og igjen.. Kanskje de avviser søknad etter hvert. Det JEG gjør er nedgradering fra Elite til Premium, så skal jeg oppgradere til Elite igjen i neste periode MED en ny upgrade-kampanje (så 30000 poeng). Resultatet er at jeg får velkomstpoeng, sparer et par tusenlapper i avgift og får 20000 statuspoeng som om jeg bare beholdt kortet.
     
    Doc liker dette
  7. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Genialt! Men trodde du bare fikk 30 000 poeng om du ikke hadde hatt Elite tidligere? Det er kanskje annerledes med upgrade kampanjer?
     
  8. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Når dere nedgraderer, hvordan fungerer det da med tanke på opptjening mot CT?
    Nytt kort starter vel da på 0 igjen?
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør opptjeningen. men en beholder opptjente CT. så hvis en jakter CT må en sørge for nok omsetning på kortene mot CT i tillegg til at en helst skal time oppgradering med en kampanje.
     
  10. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    5,295
    Bonuspoeng:
    183
    Det finnes vel også en tråd her inne der sølvkort deles ut mot en liten donasjon til selvvalgt veldedighet.

    K
     
    Doc and jonss like this.
  11. pinpoint

    pinpoint Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Må du da ringe amex for å oppgradere til elite eller kan man enkelt gjøre det på nettsiden?

     
  12. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    306
    Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Gå for gull eller ikke gå i det hele tatt. Spesielt hvis man tror lifetime gold kan være en greie (tjene opp gull 10 år på rad, behold det resten av livet).

    Istedenfor å stresse med å tjene nok til sølv i denne perioden så kan jeg godt donere deg et sølvkort.. Send meg en privat melding med eurobonus-nummer og navn så fikser vi det kjapt :)
     
    Frode789, Doc, jonss and 1 other person like this.
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,562
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Sølv gir nå +10% statuspoeng, så det er ikke en dårlig strategi å kapre sølv i nåværende periode for så å gå for gull i neste hvis man ikke har muligheten til gull i nåværende
     
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt, jeg startet selv med gavegull for å få en ekstra poengboost til mitt eget gull.

    Det jeg prøver å si er at gull kanskje er innen rekkevidde med dobbel statuspoeng-kampanjen. Og da får man lifetime gold 1 år tidligere hvis man klarer det inneværende periode.

    Og selvfølgelig, hvis man ikke vil investere i gull denne perioden, så kan personen få sølv av meg gratis og få forspranget neste år :)
     
    Doc and democomputer like this.

Del denne siden