Hei, Jeg må på en jobbreise til Shanghai i løpet av 2-3 uker og kan kun fly "cattle class" pga company policy. SK ligger prismessig litt for langt ned på listen hos reisebyrået og jeg må prøve å finne et kreativt alternativ. Hvilke ruter i *A gir vettug poengopptjening til PVG? Noen forslag? Takk
Dette er vel avhengig av billettklassen. Vanskelig å si det helt sikkert uten å ha gravd på SAS sin hjemmeside og sammenlignet litt mellom selskapene.
Har selv forsøkt å finne en del kombinasjoner den siste tiden, men erfarer at det blir værre og værre å finne selskaper som gir 100% (Eurobonus basert på miles). - Thai kan kan få 100% men ofte er prisene over 10-12.000, og billigbillettene er 0-poengere... - Lufthansa og Swiss, stort sett 0-25%, men kan være heldig å få 50% om du kjøper dyr billett. - Air China 25% og kanskje 50% om du er heldig men betaler flere tusen mer... - Singpore Airlines favoriserer ikke denne ruten via SIN, så den er normalt v eldig dyr, med mindre du f.eks. fly OSL-SIN-BKK og separat flygning BKK-PVG. Da oftest 50% å spore opp på rimelig økonomi. - Asiana og ANA liker ikke strekningen, så unormalt dyre reiser. 10K++ - Thurkish har jeg sett har 50% på gode dager, men også ned i 0%. Noen ganger kan man finne 100% på enveisbilletter til ok pris. Dog ikke alltid fra Norge. Sist reiste jeg OSL-BUD (med Norwegian) og deretter BUD-IST-PVG og klarte 100% - Ethiopian kan være et alternativ, men 25% frister lite på lang flytur, og det å betale seg opp til 50% er uforholdsmessig dyrt. - Har sett at Air India har hatt reiser via Stockholm til lave priser, men lang lay-over. Poengmessig husker jeg ikke. Har ikke flydd. Ender dermed opp på at SAS Plus til tider kan være rimelig i forhold til det antall poeng man får... Om noen har flere tips så del gjerne!! Edit: Nevnt ANA sammen med Asiana.
@chrt Takk for gode innspill! Jeg må ha fleksible billetter pga usikkerhet rundt visum og da landet jeg på SAS OSL-CPH-PVG i klasse H. Det gir 13.000 poeng som skulle bli 16.250 for EBG. Tror det er rimelig greit med poeng. Skal klare meg bak i bussen selv om man raskt blir alt for godt vant til C og F
Ojsann, det visste jeg ikke Edit: Jeg sjekket SAS reiseinfo nå og jeg finner ikke noe om det. Står bare at du selv må sørge for å ha alle nødvendige reisedokumenter osv.
Ja, det må man jo ha for å kunne fly til Kina. Jeg tenkte mer på at arbeidsgiver ikke behøver betale for refunderbare billetter når de refunderes uansett klasse ved manglende visum. For min egen del er det jo fint med klasse H som gir mer poeng. Alternativt så har jeg ikke skjønt noe som helst av visumklausulen
Dette skjønner jeg ikke helt. Hvis man har transit i Kina på mindre enn 24 timer trenger man ikke visum. Hvordan håndterer SAS dette?
Med gjennomgående billett innenfor fristen for transittvisum er det greit. Men hvis du ikke hadde hatt det, så ville du ikke fått fly. Dette praktiseres forsåvidt i sin variant til USA og. Norwegian selger jo f.eks enveisbilletter som konsept. Der må du forevise returbilletten når du boarder i Europa.
OK takk for svar. Vi kan dokumentere billett til Seoul med Asiana videre 4 timer etter landing men det er to forskjellige bookinger. Skal prøve å sjekke inn helt frem når vi sjekker inn på SVG så håper vi det er OK.