Beste poengopptjening OSL-PVG ex SK?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Points4Fun, 12. nov 2019.

1. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

Jeg må på en jobbreise til Shanghai i løpet av 2-3 uker og kan kun fly "cattle class" pga company policy. SK ligger prismessig litt for langt ned på listen hos reisebyrået og jeg må prøve å finne et kreativt alternativ. Hvilke ruter i *A gir vettug poengopptjening til PVG? Noen forslag?

Takk:)

2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel avhengig av billettklassen. Vanskelig å si det helt sikkert uten å ha gravd på SAS sin hjemmeside og sammenlignet litt mellom selskapene.

Points4Fun liker dette
  3. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv forsøkt å finne en del kombinasjoner den siste tiden, men erfarer at det blir værre og værre å finne selskaper som gir 100% (Eurobonus basert på miles).

- Thai kan kan få 100% men ofte er prisene over 10-12.000, og billigbillettene er 0-poengere...
    - Lufthansa og Swiss, stort sett 0-25%, men kan være heldig å få 50% om du kjøper dyr billett.
    - Air China 25% og kanskje 50% om du er heldig men betaler flere tusen mer...
    - Singpore Airlines favoriserer ikke denne ruten via SIN, så den er normalt v
    eldig dyr, med mindre du f.eks. fly OSL-SIN-BKK og separat flygning BKK-PVG. Da oftest 50% å spore opp på rimelig økonomi.
    - Asiana og ANA liker ikke strekningen, så unormalt dyre reiser. 10K++
    - Thurkish har jeg sett har 50% på gode dager, men også ned i 0%. Noen ganger kan man finne 100% på enveisbilletter til ok pris. Dog ikke alltid fra Norge. Sist reiste jeg OSL-BUD (med Norwegian) og deretter BUD-IST-PVG og klarte 100%
    - Ethiopian kan være et alternativ, men 25% frister lite på lang flytur, og det å betale seg opp til 50% er uforholdsmessig dyrt.
    - Har sett at Air India har hatt reiser via Stockholm til lave priser, men lang lay-over. Poengmessig husker jeg ikke. Har ikke flydd.

Ender dermed opp på at SAS Plus til tider kan være rimelig i forhold til det antall poeng man får...

Om noen har flere tips så del gjerne!!
    Edit: Nevnt ANA sammen med Asiana.

Last edited: 12. nov 2019
  4. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    @chrt Takk for gode innspill! Jeg må ha fleksible billetter pga usikkerhet rundt visum og da landet jeg på SAS OSL-CPH-PVG i klasse H. Det gir 13.000 poeng som skulle bli 16.250 for EBG. Tror det er rimelig greit med poeng. Skal klare meg bak i bussen selv om man raskt blir alt for godt vant til C og F:)

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke en visumklausul i alle billettene til SAS?

6. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Ojsann, det visste jeg ikke:p

Edit: Jeg sjekket SAS reiseinfo nå og jeg finner ikke noe om det. Står bare at du selv må sørge for å ha alle nødvendige reisedokumenter osv.

Last edited: 14. nov 2019
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Søkte opp en helt vanlig Go-billett til PEK. Dette står i de fullstendige vilkårene.

chrt and Points4Fun like this.
  8. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Da får jeg kanskje sjekke om arbeidsgiver vil bytte til en annen billettklasse:)

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    Hjelper ikke. De sjekker at du har visum før du kommer ombord i cph.

10. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det må man jo ha for å kunne fly til Kina. Jeg tenkte mer på at arbeidsgiver ikke behøver betale for refunderbare billetter når de refunderes uansett klasse ved manglende visum. For min egen del er det jo fint med klasse H som gir mer poeng. Alternativt så har jeg ikke skjønt noe som helst av visumklausulen:confused:

11. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Dette skjønner jeg ikke helt. Hvis man har transit i Kina på mindre enn 24 timer trenger man ikke visum. Hvordan håndterer SAS dette?

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Da viser du sikkert frem billetten videre og får gå ombord.

Ombo liker dette
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    Med gjennomgående billett innenfor fristen for transittvisum er det greit. Men hvis du ikke hadde hatt det, så ville du ikke fått fly.

Dette praktiseres forsåvidt i sin variant til USA og. Norwegian selger jo f.eks enveisbilletter som konsept. Der må du forevise returbilletten når du boarder i Europa.

Ombo liker dette
  14. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    OK takk for svar. Vi kan dokumentere billett til Seoul med Asiana videre 4 timer etter landing men det er to forskjellige bookinger. Skal prøve å sjekke inn helt frem når vi sjekker inn på SVG så håper vi det er OK.

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal gå helt fint.

Ombo liker dette

Del denne siden