Beste sete i SAS Business

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jan Fredrik, 20. febr 2018.

1. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Ja her er det mange innlegg om et nesten ikke-eksisterende problem. Jeg har sittet nesten overalt i denne kabinen og aldri opplevd problem hverken med vegg eller trafikk. Jeg er 189 cm lang og har sittet på rad 1, det er nemlig like god benplass på rad 1 som de andre.
    Toalettet foran er kun for crew. Det er et pluss for å sitte langt fremme. Det gir nesten ingen trafikk fordi crew lenger bak også benytter toalett lenger bak. Ideelt sett skulle man anta at å sitte i midten vil gi minst trafikk av crew, men det kommer an på hvilke måltider og størrelse på varelager og hva som omsettes og blir tilberedt på hhv galley foran og bak.
    Forrige setning er like elegant som problematikken.
    Jeg vil konkludere med at DF er best for 2 som kommuniserer, hvilen rad spiller liten rolle.
    Ønsker de reisende en herlig tur i et fantastisk 4 motors luftfartøy og et fint opphold i USA.

2. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde definitivt tatt rad en og de to moderate setene. Sist uke fløy vi fore og hadde hhhv rad seks og åtte. Det var mye mer tråkking av folk forbi de setene enn da jeg på turen bortover satt på rad 1.

Chrisbgg and Jan Fredrik like this.
  3. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    DF er sosialt, rad1 er fint, selv om man er 190 høy

Nå hjem fra LAX har sas vært så vennlige å nuke reserverasjonen min på 3DF uten å si noe, og plassert meg og min venninne på helt motsatt side og ende av cockpit, men overlever vel, litt first world problem, men hadde jo vært hyggelig å sitte sammen, opplever dette desverre hele tiden med sas, de hadde gjort samme på flighten videre til OSL, gjorde samme på absolutt alle 4 fly sist til LA for noen uker siden og... </rant>

Sjekk jevnlig at setene dine fortsatt er dine, er moralen om du ønsker sosial tur.

Last edited: 20. febr 2018
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,509
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noe forskjell på 330 og 340 i biz? Ser det er 10 rader på 340 mot 8 på 330.

Har booket rad 1D og F for meg og kona. Hvis jeg forstår det riktig, så er det et bra valg?
    Blir skjermen lenger unna på rad 1?

5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Aldri prøvd a340. Men ja, skjermen blir langt unna vs de andre radene.
    Selv velger jeg rad 1 slik at jeg ikke får et mini hull til føttene som gjerne ikke er sentrert i forhold til setet.

6. holmen

Likes mottatt:
    76,509
    Bonuspoeng:
    293
    Det med føttene visste jeg ikke, men det er absolutt et pluss.

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Reiste med 4 andre mens ingen av de var plaget av et "lite" hull til beina. Men jeg slet med det når det skulle soves :(

8. holmen

Likes mottatt:
    76,509
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også merket at det er en utfordring (I-landsproblem) at det er litt trangt til føttene.

Er det sånn at man på rad 1 ikke må ligge på "skrå"?

Chrisbgg liker dette
  9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt jeg husker så trenger du ikke det.
    Mange foretrekker vel bakover siden det oftere er kjøligere der? men merket ikke noe til det når jeg til EWR fly rad 1 ned og rad 7 tilbake.

Chrisbgg liker dette
  10. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Er vell ingen som har sagt det er et problem? Men det er jo helt klart forskjeller på de forskjellige setene..
    Rad 1 har bedre beinplass, men skjermen lengre fra
    Partal vindu kommer du nærmere vindu, og mer skjermet fra Aisle..
    Mer benplass på vindu enn DF i liggende pos.

samt litt forskjellig, så
    Synes det må være helt innenfor å diskutere denne..

Om man skal ta dit syn her, kan vell mye av diskusjonene her inne bare legges ned..

Alle er gode seter, men noen seter er bedre til den type bruk som trådstarter etterspør..

Og da er det jo kjekt han har fått svar på det!

C

Travellingalf, holmen and Xflipper like this.
  11. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,773
    Bonuspoeng:
    113
    Mye bedre benplass på rad 1, spesielt når man skal sove.

Skjerm er som nevnt nærmere på rad 2->. Og det er en ekstra lomme til å ha magasiner, iPad osv.

12. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gir også råd og forsøker samtidig å berolige med at ingenting på noen måte vil gjøre turen ubehagelig uansett sete(rad).
    Det er min oppfatning av dette.
    I-landsproblem er godkjent ser jeg. Nesten ikke-eksisterende blir for tøft.

Jeg beklager, det skal ikke skje igjen.

alexfins and Xflipper like this.
  13. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg og kona hadde midtsetene på rad 1 CPH-NRT og ble mye plaget av at crew dillet mye med baggasjen sin i skapene rett forret for setene. Gardinene for crew er plassert på feil side av skapene og derfor ble vi plaget av lys som skrus på inne i skapet når det rulles helt eller delvis opp

Vi hadde et dansk/svensk crew med halvdårlig stemning seg imellom. Mulig det påvirket deres handlingsmønster generelt...

14. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    756
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser mange mener rad 1 er best.

Har flydd bulkead på business på SQ og AV og på begge disse er bulkhead setene kortere i liggende posisjon enn de andre, og for meg på 190 så er det en stor ulempe.

Ser at rad 1 på en oppkommende tur er ledig og jeg er usikker på om det er rett valg. Noen som er høy som har prøvd rad 1 og andre seter som kan si om den er kortere enn de bak?

15. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Tenkte å ta med fruen til New York (hun har lyst å reise dit) en gang frem mot sommeren, som belønning for alle omveltningene jeg har påført henne i forbindelse med oppsamling av bonuspoeng.

Har lest review av SAS business, og gleder meg allerede! Men hva tenker dere her inne om setevalg når vi er to?? Hvordan er det faktisk å sitte i midten? Eller burde vi gå for en fremfor den andre på høyre eller venstre siden??

16. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Er personlig mest fan av første rad på midten, eller en av de første på sidene

17. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    39,266
    Bonuspoeng:
    293
    Er dere et par så velg midtraden. Ellers blir kommunikasjonen dårlig over midtgangen. Rad 1 er god for meg som er lang og har store føtter. Hos SAS er det faktisk god forskjell. Uansett kommer dere til å ha en veldig fin tur i en flott kabin.

Xaantiam and SAJblue like this.
  18. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Vi er to stykker som planlegger en business tur med SAS.

Vil ha mulighet til å snakke sammen men samtidig kunne ha ro til å sove når det er tid for det.
    Har sett her inne det er delte meninger om første rad?

Vedlagt er setekartet. Hva bør velges?

upload_2018-10-1_3-51-56.png

19. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,592
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og fruen valgte 1A og D når vi reiste og var veldig fornøyd med det. Vet at en del andre ville valgt midtsetene.

20. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,848
    Bonuspoeng:
    113
    +1 på den. Valgt disse på alle turer fruen og jeg har hatt sammen

Del denne siden