Beste strategi Argentina

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av TElg78, 09. mai 2019.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenkte å ta meg ned til "Fair Winds" (eller Buenos Aires som noen kaller det). Turen skal ta ca. en uke og jeg lurer på, hvordan jeg skal komme meg dit fra OSL.

    Jeg må tenke litt på budsjettet...

    1. Alternativ
    Jeg har 4000 CP fra Norwegian. Ta meg ned i eco og tilbake i comfort setter meg tilbake ca. 6600 kroner (alternative 3800 kr i ren eco/8800 ren comfort).

    2. Alternativ
    Ta et av tilbudene jeg får fra andre selskap på f.eks. google.flights finner jeg kombinasjoner av SWISS, Edelweiss og Lufthansa for 6000 kroner i eco.

    Å vente på tilbud fra f.eks. Secret Flyer er litt risikabelt - BIZ/Eco+ hadde jo vært fint, men jeg frykter at det er umulig.

    Noen som har forslag/Ideer?
     
  2. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    70.000 kroner kaller jeg ikke for et tilbud...

    Du har vel ikke lest delen om å være på budsjett innlegget mitt. Dagen jeg klarer å bæ*** penger eller Hamar ringer da kan vi snakke om det.

    En liten hjertesukk... Det er fint at mange ser ut som om de har masse bonuspoeng, nok omsetning å bruke CT og pengebinge som Skrue McDuck og alt, men når vanlige folk som meg stiller spørsmål om hjelp for best mulighet å komme seg et sted (med og uten bonuspoeng, men kanskje best mulig opptjening innenfor lav bookingklasse) og strategier så må man ikke gni det inn at "jeg kjøper C og F" - det er ikke mulig for alle.

    Så hadde vært fint om man svarer på spørsmålet og hjelper ellers la tråden ubesvart...
     
    Last edited: 09. mai 2019
    GinTonic, paron, EgilSk and 2 others like this.
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,418
    Bonuspoeng:
    183
    Du har jo allerede listet opp flere forslag selv, så helt hjelpeløs er du neppe. Hvis budsjett er viktig, så er det bare å gå på finn.no og søk frem de billigste billettene.
     
    TElg78, mathiasfe and VirreVapp like this.
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    BA har tidligere hatt ok priser både i world traveler plus (la di da navn på prem-eco), men har ikke sjekket på en stund. I tillegg har de pusset opp en del av 772-maskinene som de flyr ned til Argentina, men litt usikker på om de går på den ruten. Rutetidene er også ok slik at du ikke trenger å vente så lenge på Heathrow, mens Norwegian vel går vel fryktelig tidlig (11.00 om jeg ikke husker feil), slik at du blir sittende og kokelere på Gatwick i ganske mange timer før første fly går til OSL.

    Har snust på tur selv, men kom aldri så langt til at det materialiserte seg. Rutetidene har jeg dog fortsatt i hodet :)
     
    TElg78 liker dette
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    5585 kr med Swiss i eco tur retur.

    Legg in EB nummer så får du litt poeng, flyr med et bra selskap og begge lange strekkene er natt flight. God tur :)

    D0E031CE-276A-4E24-9D08-CBB4427AFA64.jpeg
     
    TElg78 and nemi like this.
  6. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    188
    Likes mottatt:
    321
    Bonuspoeng:
    63
    Personlig ville jeg heller lagt på kr 300 og fått direktefly FRA-EZE.
    Kortere reisetid, slippe GRU begge veier. Kan ikke huske sist jeg så noe relevant Secret Flyer-tilbud OSL-EZE.

    Skjermbilde 2019-05-10 kl. 11.50.00.png
     
  7. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    God kommentar. LH er ikke verst. Overlevde de 11 timer tun Vancouver en gang på 747 Eco. :)

    Der er nestem slik at du får mer poeng på ikke SAS sellskap :/
     
  8. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mye kan man stole på noen av de som selger billettene? Ticket.no og expedia er jo greit, men av og til er jeg litt skeptisk.

    Annet problem er ofte at de velger priser som ikke inkludere bahasje for å komme ut billig. Sjekket det med Europa og det var SAS Go light pluss bagasje :)
     

Del denne siden