Beste strategi for multi-city reise over flere dager

Tråd i 'Bonushjelp' startet av BingoBonzo, 20. sept 2022.

1. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Ønsker tips til hvordan utnytte EB-poeng og 2 CT for 2 voksne i april.

Skal ha ca 2,5 uke på Filipinene + 4 dager i Phuket. Besøket i Phuket kan godt være på begynnelsen eller slutten av reisingen, men ikke et must.

Ønsker tips på hvordan best booke hvilke legs med poeng/CT og hvilke legs hvor jeg sannsynligvis betaler. Forskjellige strategier vil gi forskjellige selskaper og forskjellig Biz (Eks Turkish eller Tha)?

2. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Har funnet OSL-ARN-BKK-SIN-HKT som en mulig reiserute til. Da trenger jeg å betale for HKT-MNL og deretter en variant av MNL-OSL som hjemreise.

BKK-SIN-HKT er i Economy mens OSL-BKK er Biz, vil det være noe problem å blande klasser her?

3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen problem å blande klasser.
    Kan nok vera vanskeg å få fatt på gode billetter til MNL når SQ er vanskelege, men Høyres som du har ein plan

BingoBonzo liker dette
  4. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Litt off-topic kanskje, men litt beslektet likevel: hvordan går man fram hvis man ønsker å kjøpe en multi-city reise og blande reiseklasser (noen legs i eco og et leg i biz)? Google Flights og andre søkemotorer lar en bare velge en klasse.

BingoBonzo liker dette
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,879
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ringe inn og bestille.

BingoBonzo liker dette
  6. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    OK. Jeg har fått opp en veldig grei pris for to personer på følgende jorden rundt-rute på Google Flights:

OSL-MUM-SIN-JFK-OSL

Dette inkluderer den berømte 18-timers non-stop-flighten med SQ i Premium Eco.:)

Men jeg må bestille fire separate billetter der. Er dette noe som er trygt å gjøre, eller kan man risikere å begynne å bestille og så skjer det noe som gjør at man ikke får gjennomført alle bestillingene? Har dere erfaringer med å gjøre det på den måten?

Sånn sett kan sikkert et reisebyrå a la Berg Hansen være bedre å benytte, men jeg er redd prisen er mye dyrere enn jeg fant på nettet.

Nettreisebyråene har jo fått mye tyn i det siste av folk når det gjelder oppfølging og tilgjengelighet hvis noe skulle skje. De anbefaler å booke direkte via flyselskapet. Men det er jo i prinsippet umulig i dette tilfellet.

Attached Files:

Last edited: 22. sept 2022
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo fire helt forskjellige selskaper så alt kan skje underveis i bookingen, men det er vel liten sjanse for at alt plutselig blir utsolgt i løpet av minutter. Når det er sagt høres det ikke spesielt billig ut med 20k for SIN-JFK i Y+. Jeg fløy AMD-SIN-EWR i business for ca halvparten.

8. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Som sagt så er dette prisen for to personer, altså 18K for en person rundt kloden. Fortsatt ikke så verst pris vil jeg si.

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Legger meg flat, da var det vesentlig bedre. Jeg ville notert alle flightene og bookingklasser og ringt Berg-Hansen. Det koster ikke noe å spørre om pris :)

flyhigh liker dette
  10. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Ringte SAS for å booke, men de sier at de ikke har bonus reiser tilgjengelig. Sjekker så awardfares og ser følgende bilde under. Jeg trodde at jeg kunne booke på tvers av *A?

upload_2022-9-22_13-46-16.png

11. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    SAS kan booke på tvers av *A, men dessverre er det ikke slik at alle bonusbilletter som er tilgjengelige i de forskjellige bonusprogrammene i *A er tilgjengelig for EB bookinger

BingoBonzo liker dette
  12. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for svar, da må jeg nok snu om en del på planene, ser jo at det er stort sett United som har billetter ute nå. SAS har stort sett kun DEL igjen i april..

13. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Kan jeg da se bort i fra bonusreiser med hhv United, Avianca og Air Canada i Awardfares?

14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, du kan godt booke reiser med alle selskapene. Men du kan ikke forvente at alle bonusreiser som er tilgjengelige for disse selskapene er tilgjengelige for EB booking.

På de siste søkene jeg har gjort har ANA sin hjemmeside, United sin søkefunksjon med riktig kode og SAS sitt *A søk gitt gode resultater når jeg har hatt kontakt med SAS på telefon. Uten at dette er noen fasit på hvordan en søker, eller hva som er tilgjengelig.

BingoBonzo liker dette
  15. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Det var nok det jeg mente, at jeg ikke får booke disse reisene med min EB poeng.

Du sier United med riktig kode; hva tenker du på da?

16. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Da har vi fått på plass første runde av bookinger, alt ikke like smidig, men kommer seg til og fra :)

OSL-FRA: Kjøpt Biz
    FRA-IST-BKK: EB i Biz
    BKK-HKT-MNL: Ikke bestilt ennå
    MNL-TPE-VIE-FRA-OSL: EB i Economy!! Blir seig den 13 timeren..

Så er det vel bare å ligge på Award fares og se om det dukker opp noe Biz på retur. :)

17. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Litt justeringer, fant en bedre rute hjemover:
    OSL-FRA: Kjøpt Biz
    BKK-HKT-MNL: Ikke bestilt ennå
    MNL-ICN-FRA: EB i Eco
    FRA-ZRH-OSL: EB i Biz

Spielhaug liker dette
  18. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Det lurte jeg også på?

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    X I O, dårlig formulert. Men ser flere har referer til funn av billetter på United som er forbeholdt Uniteds egne kunder osv. derfor spørsmålet.

20. BingoBonzo

BingoBonzo Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Nå har jeg fått på plass litt mer:

OSL-FRA: EB Biz

Disse er bestilt separat med hver sin CT, noen som vet om det er mulig å få de på samme CT? Det er en 10 timers stopover i FRA

Last edited: 01. nov 2022

Del denne siden