Bestil bil for minst 7 dager hos Avis i mai å få 7000eb poeng ekstra.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fredrik81, 02. mai 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Bestil bil for minst 7 dager hos Avis i mai å få 7000eb poeng ekstra.
    http://www.avisworld.com/EuroBonus

    Kunne tenke meg å leie en Ford kuga(escape) hos Avis. På finn står den beskrevet som SUV og hos Avis stor stasjonsvogn. Er det noen som har mye erfaring med Avis og diverse klasser.(Hvilke andre biler ligger i denne klassen). Det er samme bil men tilsynelatende operer de forskjellige sidene med forskjellige klasser. Kunne tenke med Kuga eventuelt en annen SUV, men tenkte nå å få disse ekstra poengene og slippe maset om ekstra forsikring osv, med å bli preferred.
     
    Last edited: 02. mai 2016
  2. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Ford Escape er en ganske grei SUV det. Kia Sorrento ligger også i samme klasse (mener jeg).

    Jeg har bare erfaringer med disse bilene i USA. Det er veldig mye Kia hos Avis for tiden når det kommer til SUV, men bilene er de.
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Stusse bare på at det kaller klassen stor stasjonsvogn, men da forstår jeg det slik at en stor stv = SUV hos avis. Vi klarer oss fint med en Kia Sorrento :) Vi bare ikke end opp med en ford mondeo stv. Har du formening om hva det vil koste å ha ekstra sjåfør. Kan velge dette, og betal ved henting, men står ikke noe pris.
     
    Last edited: 02. mai 2016
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
  6. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er kone eller samboer så skal dere i utgangspunktet ikke betale noe så helst. Hun trenger heller ikke å fylle ut noe (eller være tilstede ved hentingen)
    https://www.avis.com/car-rental/con...en-002872&faqSelect=reservations-US_en-002873
     
    Fredrik81 liker dette
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tipset! :D:p
     
    Fredrik81 liker dette
  9. skarsteen

    skarsteen Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hvorfor er det billigere å leie via Avis siden om jeg sier at jeg f.eks. er fra Spania og ikke Norge? EUR 296 vs EUR 264 for 14 dager fra LPA....

    Og vil det ha noe å si om jeg f.eks. velger at jeg er fra Spania?
     
  10. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Perfekt dette. Da blir det Mustang fra Avis på roadtrip i California i høst
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    leiebilselskapene prisdifferensierer mellom landene. Prøv leiebil på finn.no.
     
    skarsteen liker dette
  12. bosetravel

    bosetravel Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Er Australia definert som Asia?
     
  13. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Nå var jo ikke dette så veldig stor forskjell da, spesielt ikke for en så lang periode. Jeg sjekket for USA en gang, og glemte å endre landet til Norge. Og da var prisen det dobbelte for amerikanerne enn hva det var for meg som nordmann.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss. Det har jeg aldri opplevd, og jeg har testet dette noen ganger.
     
    skarsteen liker dette
  15. skarsteen

    skarsteen Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Men, vil jeg få noen form for trøbbel om jeg oppgir et annet land enn Norge som "country of residence" ved bestilling gjennom websiden?
     
  16. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk om det er dei same forsikringane som er inkludert.
    Eg meiner eg ein gong fekk beskjed om at det automatisk vart lagt inn fleire forsikringar for nordmenn, kanskje det kan utgjere noko av differansen.
     
    skarsteen liker dette
  17. skarsteen

    skarsteen Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Nei, det er faktisk samme forsikringsdekningene også - jeg er gjerrig så tar sjansen :) 7000 ekstrapoeng på kjøpet(!)
     
    afirm and RoadKing like this.
  18. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Bil klasse G i 7 dager i Italia bestilt på ovennevnte tilbud. Koster 2 900 kroner for ei uke. Flott med 7 000 ekstra EB-poeng. Takker for tips!

    Jeg hadde forøvrig bestilt bil for samme periode tidligere. Også da gjennom SAS, og samme bilklasse mener jeg. Da ble prisen 3 500, og enda dyrere hvis du prøver å booke direkte gjennom Avis sine sider. Leiebiljungelen er tett og mørk.
     
    Fredrik81 liker dette
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bestilte i LA for 22dager klasse F til 7050kr. Syns ikke det er en upris. Kostet 6800kr på finn uten bonuspoeng. Nå slipper jeg også maset med registrering og ekstra forsikringer som ofte kan ta litt tid, noe jeg ikke har tid til med familien på slep.
     
  20. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Den største risikoen er at forsikringen ikke er gyldig da du har oppgitt feile opplysninger i bookingen. Vanligvis utgjør ikke dette noe stort problem, men i USA kan slike detaljer være utslagsgivende for hva som skjer ved en skade/ulykke, selv om man i utgangspunktet har de samme forsikringene. Det er altså ikke selve forsikringsdekningen som kan være problemet, men om den gjelder i det hele tatt om uhellet er ute.
     

Del denne siden