Heisann Første innlegg på forumet, men har vært halvaktiv leser en periode. Ut fra overskriften høres vel problemstillingen ganske enkel ut, men det er en smule mer komplisert når det kommer til stykket. Saken er at jeg skal på bonusreise (sammen med junior) OSL-FRA-HND-SYD-BKK-LHR-OSL og har vært så heldig å skaffe oss F billetter på LH FRA-HND (og SYD-BKK(TG) samt BKK-LHR(TG), men det er jo en annen historie). Man må altså sørge for å få med seg så mye av godene som mulig på FRA på de 3 timene vi har der, inklusive 1st class terminalen. Tenkte også jeg skulle benytte muligheten når jeg passerer forbi FRA å få kjøpt meg en Rimowa koffert med VAT refund. Enkelt nok i seg selv, men hvordan gjør jeg dette i praksis for å kombinere med besøk i 1st class terminalen? Ved å bestille Rimowa gjennom Lufthansa Worldshop har man to muligheter for å plukke opp kofferten, enten i Worldshop butikken (som såvidt jeg forstår er utenfor security(?)) eller ved leveranse til gate. Nå ønsker vi selvfølgelig å nyte godene og bli kjørt til gate og da bortfaller vel muligheten for å plukke opp kofferten der, samtidig som mulightene til VAT refund skal beholdes. Eller er hele problemstillingen så enkel at jeg kan la personalet i 1st class terminalen ta seg av det hele, så man slipper å jage rundt halve flyplassen som en skremt høne for å få fikset alle formalitetene? Noen som har anelse om hvordan jeg går fram her?
The pinnacle of InsideFlyer problems. "How to most easily pick up my new RIMOWA on the way to Lufthansa First Class Terminal Frankfurt, while making sure I get the VAT refund." Har ikke refundert VAT noen gang i FRA, men jeg ville trolig: goo.gl/maps/XHZ8z7iDkuN2 På veien ordnet papirer, stempel, refund og sjekket inn kofferten i Terminal 1. FCT assistent vil ta en saftig fee for å ordne det for deg.
Du må utenfor security uansett hvis du skal til FCT. Det er ny security når du ankommer FCT. Som nevnt over, du kan gå innom Worldshop-butikken på veien.
Takk for respons... Jeg trodde at refund skranken var etter security/passkontroll, noe som jo blir litt mer utfordrende om man får transport ut til flyet. Betyr det at man kan ordne hele prosessen på "landsiden"? Skal også bruke den nye Rimowaen som handbagasje og ikke sjekke den inn. Byr det på ekstra utfordringer
Du kan få kofferten levert på FCT, men for ta rollen som storkar med troverdighet, så får du FCT assistent for å ordne det for deg med VAT refund eller droppe det, for det er bare lommerusk for deg. ;P