Betaling av øyeoperasjon

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av hebjor, 20. juni 2019.

1. hebjor

hebjor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Usikker på hvilken tråd jeg evt. skulle postet dette i så åpner en ny.

Skal igjennom en øyeoperasjon som koster 50k, men klinikken tar kun BankAxept kort. De har en kampanje som gir rentefri nedbetaling (via Resurs bank) over 24 mnder, men div. gebyrer gjør at man ender opp med å betale ca. 1500 ekstra. Går man for denne løsningen kan man betale hele beløpet på første faktura men man kommer ikke unna etableringsgebyr på 500 kr.

Jeg har Amex Elite, DNB SAGA MC, SAS EB MC (+Pointearner), Payr og Revolut (har noen flere kort også men tror ikke de er relevante). Spørsmålet er kan jeg få lurt ut noe omsetning/poeng (Amex / SAGA MC) evt kun omsetning.

Jeg vet ikke hvordan Resurs bank kreditten fungerer, men frykter det kommer faktura med KID.

Så lenge det er liv i Payr+SEB MC så bør jeg kunne ta noe via det men jeg skal opereres i juli og får neppe faktura før i august, og da er jo SEB MC + Payr RIP så vidt jeg skjønner.

Ser dere noen muligheter til å lure ut noen poeng her? Ikke så ofte jeg betaler 50k så litt irriterende at jeg ikke i det minste kunne fått tatt det på SAGA MC for et godt jafs på vei mot første 10k status poeng.

2. Finnks

Finnks Banushare

Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Skandale at de ikke tar MC eller Amex! Da synes jeg du kan prute ned prisen med 1500,- slik at du kan kjøpe 7500 EB til SAS for samme prisen - det er jo det samme du går glipp av om ikke får brukt blant annet Saga Gull MC. Eller... finne annen plass å operere øynene...

3. hebjor

hebjor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, enig. Var så sikker på at alle tok i det minste MC at jeg ikke ble klar over dette før jeg var ferdig med undersøkelse og hadde booka operasjon. Veldig irriterende!

Del denne siden