Betalo kommer til Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Lars J, 23. okt 2024.

1. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,415
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det rart at Betalo gir poeng, og har gjort det i lang tid, samtidig som alle andre lignende tjenester blir blokkert. Det tilsier at Betalo og SEB enten har en avtale, eller at Betalo har funnet en annen vei rundt det, som ingen andre har klart.

2. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,826
    Bonuspoeng:
    93
    Snarare tvert om. Sjøl om ein har valgt "nå" som forfall så står begge mine faktuarer med ankomst 30.10.

WingmanWizard and Skyline like this.
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Det står på nettsiden til Betalo at hvis du legger til betaling for en satt dato så belastes kortet ca 3 virkedager før dette. Antar at dette betyr at "nå" også betyr at mottaker får pengene om tre virkedager. For Betalo sin del er det nok sikrest å vente på at transaksjonen blir bokført før de overfører penger. Jeg antar at tre dager er worst case, så da er spørsmålet om de overfører tidligere hvis det går kjappere enn dette.

oleredv liker dette
  4. mrtrond

mrtrond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg kastet inn en regning jeg og for å teste. Kom som kontantuttak så får vi se da om det blir poeng.

5. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Samme her, testet en bankoverføring til privatperson, og en regning med KID. Begge registrert som kontantuttak, så får vi se om det registreres poeng på det.

Siden det er 2X helg kan det være jeg gambler med en større overføring før helgen er omme, så får det i beste fall bli ekstra poeng, og i verste fall et par dager med løpende renter til jeg får betalt inn summen som registreres som kontantuttak. Spennende!

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Vipps til privatpersoner, overføringer til Revolut, etc. registreres også som kontantuttak, men det blir ikke noen renter allikevel. Tror ikke det blir noe problem for Betalo heller

turaga008 liker dette
  7. turaga008

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Ah jeg trodde det løp fra dag én. Da har jeg unødig overført tilsvarende summer som div kontantuttak tidligere, det er godt å vite fremover takk!

8. turaga008

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Oppdatering til dette. Jeg har fått 2X poeng på begge overføringene, både bankoverføring til privatperson + regningsbetaling med KID. Begge sto som kontantuttak, og pengene er enda ikke inne hos mottakers konto, men poengene er nå registrert, så dette er en super mulighet å bruke av og til videre, spesielt ved 2X helger, og spesielt om Amex blir støttet i Norge :)

mrtrond, Teknolai and Chrisljo like this.
  9. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Er det flere som har hatt problemer med maks 10.000,- over flere dager? Betalte to regninger på fredag for litt under 10.000,- til sammen, men har ikke kunnet betale flere regninger siden det. Ser også de skriver i en epost at noen har 10.000,- på fire dager, ikke 24t.

Har noen funnet en workaround for dette?

10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, jeg har ikke fått registrert noe som helst ennå, så det er ikke alle det virker for. Ennå…

11. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Da blir alternativene for meg amex eller jordbær på bill kill eller å registrere alle betalingene her på betalo.

12. turaga008

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Det virker som det er 20.000 på 96t for min del, ihvertfall ifølge svensk SAS MC kundeservice, som kunne overraskende mye om Betalo da jeg ringte.

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Har samme problemet her. Hvis det er sånn at noen har 10000 i løpet av 4 dager og noen 20000 i løpet av 96 timer så lurer jeg på hvorfor. Hvor lenge man har hatt kortet kanskje?

14. MarkSS

MarkSS Medlem

Likes mottatt:
    878
    Bonuspoeng:
    93
    Tror jeg har funnet svar på dette, kommer av ulike vilkår for kort i SE og NO.
    På den svenske siden står det:
    • 10 000 SEK / 24 timmar.
    • 20 000 SEK / fyra dagar.
    https://saseurobonusmastercard.se/k...-kontanter-med-mitt-kort/?guideCategory=15017

Men på den norske siden står det:
    • Maksimum kontantuttak, kr 10 000 per uttak.
    • Maksimum kontantuttak, kr 10 000 per 4 dager.
    https://saseurobonusmastercard.no/k...-kontanter-med-mitt-kort/?guideCategory=15857

Ser ut til at Betalo har informert oss om de grensene de er kjent med i Sverige, men de er altså ulike i Norge. Grense her er 10 000NOK / 96t og ikke 20 000.

Teknolai liker dette
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Men et par på forumet har jo rapportert at de har fått brukt kortet etter de svenske vilkårene

Teknolai liker dette
  16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Og der kom poengene hos meg også! Nice

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Her og, men får altså bare belastet 10000 i løpet av helga. Får vel overtale samboer til at jeg ikke trenger Bankiden hennes for å svindle henne, men for å betale noen regninger med Point Earner

turaga008, Teknolai and swib like this.
  18. mrtrond

mrtrond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Fått 2X poeng jeg og så fornøyd med det. Blir nok mer Betalo framover.

Cumulus liker dette
  19. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,570
    Bonuspoeng:
    183
    Er flere rapporter at siste dagers betalinger ikke har gitt poeng...

20. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Betalo selv har også bekreftet at poengopptjening uteblir fra SAS Mastercard om dagen. Når vi kjenner til SEB (Norge) sin holdning til slike tjenester, spørs det om det noen gang kommer tilbake.

upload_2024-11-4_19-25-8.png

Del denne siden