Betalt oppgradering med Lufthansa

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av LaDuden, 15. febr 2020.

  1. qouz

    qouz Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Er det fremdeles slik at man får bonuspoeng for den klassen man oppgraderer til?

    Jeg har fått tilbud om oppgradering til business på flight fra Houston til Frankfurt i neste uke, til 4.500. Hva tenker man, er det verdt det, det er med 747..
     
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Man får poeng for klassen man oppgraderer til, men for Business så er det laveste bookingklasse i Business (Bookingklasse P).
    Hvis det er EuroBonus du krediterer til så vil det si 100% opptjening.
    For IAH-FRA er det 5300 poeng.
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    @Travellingalf oppsummerer veldig bra.

    Selv kan jeg legge til at du selvsagt kan prøve, om du har mye tid på hånden til å stå i telefonkø. Men ikke bli trist når de sier at det ikke lar seg gjøre.

    For det er bortimot 100% sikkert at svaret er nei.

    Varierer mellom selskapene i *A, og feks TG tilbyr kun oppgradering mot penger (og helt tullete mye penger også) - mens LH har noen små muligheter for oppgradering mot poeng.

    Men kun fra de dyreste kategoriene i hver fare-bucket, og der er man ikke med mindre man feks har kjøpt så dyr billett at den er full-flex turistklasse. Og hvis du hadde betalt så mye, hadde du antagelig heller valgt en mindre-fleksibel business billett til samme pris i første omgang ;)
     
    Candy liker dette
  4. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    612
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Et spørsmål vedrørende LH upgrade offers: Nå er selvsagt verdi for én sikkert helt annet enn verdi for en annen, men hva vil dere si en oppgradering intra-europa er verdt? F.eks. koster en garantert opppgradering på MAN-FRA om lag 200 euro, men en kamerat som bydde 80 euro for den samme ruten fikk innvilget sitt bud. Vurderer å by det samme på FRA-BGO litt senere i januar, men litt usikker på hva det er verdt. Ser ut man rekker veldig lite lounge-tid, så prio ombordstigning pluss noe skinke og sitte fremst i bussen er vel ikke verdt så altfor mye?
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har tatt oppgradering intra europe et par ganger (har skrevet om det et sted her på forumet). Jeg vil si at der som du er EBG eller høyere så er egentlig det eneste incentivet det å få ledig sete ved siden av deg. Da må man vekte hvor mye man er villig til å betale for det.
    Det er klart du får jo ekstra mat og drikke foran gardina, men for korte turer intra europa?
    Hvis du er statusløs / lav status eller ikke rekker lounge så er vel verdien høyere.
     

Del denne siden