"Betalt" to ganger for samme oppgradering

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av espeno, 11. nov 2014.

  1. espeno

    espeno Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg trenger en "second opinion" på en sak jeg har gående med SAS. Historien går som følger: De siste sikkert 10 LH segmentene jeg har hatt med SAS så har jeg "spilt litt på to hester" og requestet oppgradering både hos Optiontown og hos SAS på poeng. Har gjort dette da jeg føler at det er helt tilfeldig hva som går igjennom av upgrade request (det er det sikkert ikke, men lotterifølelsen er jo der). Dette har gått "strålende" hele tiden, det har vært noen suksesser både på Optiontown og på poeng upgrade. Det som derimot aldri har skjedd tidligere er at det har blitt "treff" hos både Optiontown og SAS på samme flight.

    Kort fortalt, jeg hadde lagt inn request fra Go til Plus hos Optiontown og fra Go til Plus/Business hos SAS. Jeg ble først oppgradert til Plus hos Optiontown og fikk mail fra dem om at oppgradering hadde gått igjennom. Ikke noe nytt reisedokument utstedt fra SAS dog. Ved en tilfeldighet sjekket jeg min EB saldo dagen etter og ser det også er trukket poeng for oppgradering fra Go til Plus.

    Kontaktet SAS og etter en liten "sjekk" hos EuroBonus-avdelingen får jeg beskjed om at jeg selv får ta skylda for det når jeg requester oppgradering flere plasser for samme flight. De kunne ikke føre tilbake EB-poengene. En av partene så vel i sine systemer at jeg alt var flyttet til Plus når de kjørte igjennom oppgradering?

    Sitter igjen med følsen av og ha "betalt" to ganger for samme oppgradering og i tillegg bare "fått tilbake" poeng for en tur i Go, selv om jeg burde hatt 200%.

    Er det jeg som er dum her, eller?
     
  2. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Få en bekreftelse fra SAS om at du har betalt oppgradering med poeng og så sender du den med boardingkortet ditt til Optiontown og be de refunde deg. Så lenge du ikke har fått 200% poeng så har du ikke fått produktet OT har solgt deg.
     
    SASlovah4evah liker dette
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er redd dette vil bli vanskelig... SAS har oppgradert deg så det er OT som ikke har levert, så det er dit du må henvende deg isåfall.
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    [utblåsning]

    Og her ser man idiotien med at SAS har solgt ut oppgradering for penger til for***** Optiontown. Dette burde de håndtert selv på en proff måte, men det er selvsagt et kostnadsspørsmål. Uansett tragisk når man vet hvor uprofesjonelt OT til tider er både som produkt og kundeservice.

    [/utblåsning]
     
    AndersB liker dette
  5. espeno

    espeno Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Engangshendelsen som sådan er jo isolert sett ingen kjempekrise om jeg ikke skulle få løst opp i. Det er ikke store summen hverken i penger eller poeng.

    Konklusjon er i alle fall at de ikke titter på hverandres systemer og at man aldri bør requeste upgrade fra Optiontown og SAS på samme flight for å "øke sjansen" for oppgradering?
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jo man må jo/bør jo det, all den tid begge delene er fullstendig lotteri uten noen form for forutsigbarhet.. Så får man stå på barrikadene og rope ut om begge skulle belaste deg, for som du sier: det skjer kanskje ikke alt for ofte?
     
  7. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen som kan forklare meg hvorfor SAS bruker Optiontown? Dette burde de kunne klare å gjøre selv.
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du mener på samme måte som de burde klart å lage en feilfri bookingløsning selv? ;)
    Men ja, jeg skulle ønske SAS tok hånd om dette selv, med forbehold om at de hadde gjort det skikkelig.
     
    Jørgen liker dette
  9. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    He he, SAS it har jo ikke det beste track-record. Men jeg tenkte mest på det faktum at et annet selskap klarer å løse oppgaven, da bør det være mulig for SAS å lage et system som også klarer det. Virker ikke som det skal store integrasjonen til.
     
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    vet ikke hva Amadeus kan tilby, men antar de har et eller annet å levere. Tipper det går på pris, og at SAS sparer noen kroner på OT eller noe sånn. KLM m.fl. har jo auksjonsløsning, og BA har jo en veldig smidig løsning for oppgradering når du kan har et segment-flight (en vei)
     
  11. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Helt uenig, man reiser med SAS og ble oppgradert på en SAS-flight, at de rent praktisk bruker en tredjepart til å gjennomføre cash-oppgraderinger må de selv ta ansvar for. Det hadde ikke vært et problem hvis OT hadde fungerende support, men når man må ringe til et dårlig kundesenter i India hadde jeg tatt kontakt med SAS og bedt dem om å ordne opp.

    Kan ikke skjønne at man gjør noe galt ved å requeste oppgradering med to ulike måter, eller at det skal bryte noen regler.
     
  12. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ikke har fået 200% optjening, så har du ikke fået leveret OT produktet. Vil OT ikke refundere er det vel bare at gå til kreditkort selskabet og lave en indsigelse for at få pengene tilbage.
     
    Bjørn Helge and tommy777 like this.

Del denne siden