Har søkt litt rundt, men finner ikke noe enkelt svar… hvis jeg booker bonusreise og få et leg i eco, er det mulig å få denne oppgradert, enten med EB eller penger? I første omgang er det snakk om Asiana og Lufthansa, men også interessert i andre selskaper og erfaringer
Dette skal i utgangspunktet gå fint. Gå til Min EuroBonus > Oppgrader en flygning med Star Alliance. Går det ikke der er det jo alltids en mulighet ved innsjekk eller i gaten.
Man får vel ikke svar før det er tett opp til avgang da? Eller er det mulig å sikre seg oppgradering tidligere?
Det er kun fullprisbilletter hos partnere som kan oppgraderes med EuroBonus-poeng. Eventuell oppgradering av bonusbilletter må betales kontant, i den grad dette tilbys.
Jeg kan ikke se for meg at det skal være noe forskjell der. Kanskje noen med billett i X-klasse kan slå opp bookingen sin på lufthansa.com og bekrefte? På long haul ligger minstebud for Economy -> Business vanligvis på rundt $500, noe avhengig av rute, og rundt $150 for Economy -> Premium Economy. https://www.flyertalk.com/forum/luf...er-plusgrade-bidding-paid-upgrade-pe-c-f.html
Har en *Alliance award booking med LH CPH-FRA i klasse X der det kommer opp mulighet for upgrade bidding. Minstebud 70 USD.