Hei. Litt off topic, men regner med mange her reiser mye i jobben også med bil. Kona får tilbud om bilgodtgjørelse/billønn i jobb nå. Hun kjører 10.000km ca i jobb hvert år i hele Norge. Noen som har en sånn ordning her, og hvor mye får dere per måned i fast sum? Takker for svar!
Min erfaring er at man får en viss sum for å disponere egen bil (jeg ble tilbudt 50tusen/år for noen år siden). Deretter kjøregodtgjørelse etter statens satser.
Kjøres det mye privat, hvis det er tilfelle så kanskje man kan prøve å få til firmabil ordning? Jeg fikk tilbud om bruk av privat bil men også firmabil. Valgte firmabil da jeg kjører ca. 50 000km i året privat. Nå kjører jeg kanskje 100km i jobb i året. Så for meg ble det en god løsning med firmabil.
Vi hadde 3000/mnd fast pluss eventuell kjøring, men alle fikk en lønnsøkning tilsvarende dette i fjor og så økte man satsen til 4,10kr/km på all kjøring uavhengig av hjem-arbeid eller tjeneste. Ville bedt om høyere lønn i stedet da det også generer pensjon og feriepenger