Av og til skyter prisene innenlands i været når det er ca 2 uker igjen. Hva er lurest, bare kjøpe biletter, eller har prisene en dupp rett før avreise? Vi for eksempel en bestilling litt over en time før avteise være billigere en å bestille kvelden før?
Før dumpet selskapene prisene like før avreise, men nå virker det mer å være noe de kun gjør unntaksvis. Var vel for mange som ventet og kjøpte i siste liten, så da tjener de mer på dagens prispolitikk med høy pris frem til avreise. En solgt billett til den høye prisen (3000kr for eksempel) gir jo mer i kassa enn 6 billetter til 500.
Dette er meget god strategi, særlig i Norge. En enveisbillett Osl-Stavanger koster opp i 4000kr-klassen et døgn før avreise. Da er 6000ebp og noen hundrelapper i skatt et godt kjøp. /koffert
Kjøper ofte billetter(innenriks) rett før avgang og har sjeldent eller aldri tenkt: jøss, dette var billig. Tenker heller noe slikt. WOW, for denne prisen kan jeg fly til Australia. Så stemmer for @Laffen sitt forslag med og bruke noen skarve tusen poeng
Fly Premium er også en fordel.. Jeg har flere ganger kun sett tilgjengelighet av bonusbilletter i plus rett før før avreise
Hadde for en stund tilbake 3 pers OSL - CPH - OSL (ned på fakir flight og hjem igjen på kvelden). Booket i SAS Plus med MC Premium så kom på litt under 1500 i skatter og avgifter. Pris hos SAS ved bestilling 9500!!! Så sier meg helt enig med @Laffen ! Hadde ikke blitt Tivoli den dagen hvis jeg ikke hadde hatt bonuspoeng...
Ser ikke sånn ut, sitat Norwegian.no "Du kan endre dato, tid, reisemål og navn på samme billettype fram til 30 minutter før opprinnelig avgang. https://www.norwegian.no/booking/be...le-flyvninger-unntatt-langdistanseruter-flex/
Måtte ut med 7k for t/r FRO-TRD veka før avreise. Heldigvis ikkje eg som betalar. Får same biletten til 10k EB poeng heilt fram til avreise.
Det er vel gjerne ein grunn til at folk i Florø som skal til Trondheim er spesielt ihuga bonusjagarar....