Billigste business class til Maldivene

Tråd i 'Reisemål' startet av oyvindm, 27. jan 2019.

1. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!

Jeg planlegger bryllupsreise til Maldivene i juni, og prøver å finne business class-billetter til en overkommelig pris. Det billigste som er akkurat nå er Etihad til ca. 18 000 per person, noe som virker som en god deal. Ulempen er én ekstra mellomlanding i Europa i tillegg til at C-produktet fra AUH til MLE ikke er det beste.

Hvis jeg kunne valgt fra øverste hylle ville jeg enten gått for Turkish (pga. EuroBonus-poengene) eller Qatar, men disse ligger litt høyere i pris akkurat nå, henholdsvis ca. 25 000 og 30 000+.

Burde jeg ha is i magen og vente på eventuelt nye tilbud fra f.eks. Turkish eller Qatar, eller bør jeg slå til på Etihad nå? Eller er det eventuelt andre flyselskaper jeg bør se på?

2. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Vent til valentines day Qatar pleier å ha 2 for 1 til 20 000kr pluss/minus:), er du heldig kan du prøve SQ også, eller Turkish.

Shyneno and oyvindm like this.
  3. Sooninson

Sooninson Medlem

Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    SQ har priser fra ca 24’ i juni. Sikkert mulig å legge inn en stop over også.

oyvindm liker dette
  4. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
    Om det er en flight/reise dere ikke skal spare på så er det vel denne?

Book ivei og god tur

oyvindm liker dette
  5. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Det hadde de ikke i fjor, og jeg tviler på at vi ser noen 2 for 1 igjen hos QR. Nå må de faktisk tjene penger..

QR har derimot a359 til MLE, så ville nå valgt de eller Emirates :)

Shyneno, vegardg and Wiolenze like this.
  6. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, det at de har A350-900 DOH–MLE er et stort pluss i mine øyne. Hvis jeg i tillegg kunne fått QSuite med A350-1000 LHR–DOH så hadde flyturen vært «perfekt»!

Shyneno, OttoL and SVG_flyer like this.
  7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror dem har Qsuite fra Stockholm inni mellom også med A350 som dem bruker daglig.

8. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, men det virker som at de skal bytte fly. Finner ikke QSuite fra ARN på Expert Flyer etter 30. mars.

9. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm, du vet aldri egentlig, men du kan jo prøve å sende en mail til dem og spør om de eventuelt vil beholde disse fram i tid ;).

10. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Sist vi var på Maldivene fløy vi airbus 320 Mle-Doh, dette var sommer 2017. Men var sikkert en grunn til at det var den maskinen som fløy siste avgangen på kvelden.

11. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
    Gjetter det kanskje ikke er aktuelt å bruke bonuspoeng og/eller CT? FRA-BLR er en av de mest tilgjengelige rutene for C og F i Lufthansa sitt rutenett. Fra BLR er det 1t55m til Male.

Antar ellers at du vet at hver annen dag er regnværsdag på deler av Maldivene i Juni:
    https://www.holiday-weather.com/maldives/averages/june/

Last edited: 28. jan 2019
  12. oyvindm

oyvindm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg rekker nok ikke å tjene opp nok poeng og CT før litt for tett opp mot oppholdet, og akkurat denne turen ønsker jeg ikke å gamble på ;)
    Ja, jeg skjønte at det var regntid på den tiden av året, men jeg fikk inntrykk av at det stort sett kanskje var én eller to korte skurer om dagen. Jeg har aldri vært der før, men er det en dum idé å reise i den norske sommeren?

13. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Var på Maldivene sommer 2017 juni/juli. Vi hadde 1-2 kraftige skurer hver dag. Virkelig ikke noe problem med tanke på været. Når det regner så regner det, men varte i type 15-20 min så var det over. Er bare å ta seg en tur til baren eller restauranten mens det holder på, stranda blir tørr nesten med en gang etterpå. Når vi var det lå temperaturen på ca 30 hver dag, men med en luftfuktighet på 80-90%, noe annerledes enn en trøndersommer for å si det mildt.

Men det er jo litt avhengig av hvor man drar og hvilken del av øyparadiset man drar til. Vi så mye dårlig vær, men ikke der hvor vi var, type i horisonten. Vi hadde en skikkelig kraftig storm en natt, og da mener jeg kraftig storm. Vannvillaen vår følte at det var en del vind, men langt ifra noe problem. Så jo dagen etterpå at vegetasjonen hadde fått litt juling.

Sitter selv å planlegger bryllupsreise til sommeren, og Maldivene er fortsatt en av de plassene vi vurderer veldig sterkt. Vi anbefaler Maldivene sterkt til venner og familie, vært der to ganger og den andre gangen var i oktober, samme værsituasjon da som i juni var vår erfaring. Spesielt hvis man skal ha en skikkelig avslappingsferie. Hvis man liker å dykke, snorkle så er det mye å se på.

oyvindm liker dette
  14. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
    Sunshine gir et godt bilde på hva du kan forvente - er selvsagt et pluss at prisene er halvparten av i høysesongen. Sjekk for sikkerhets skyld spesifikt at restauranter og fasiliteter som SPA på resorten du velger er åpne, herunder transport som båter og sjøfly til de tider du trenger for å komme til og fra flyplass.

oyvindm liker dette
  15. FreddyKalas

FreddyKalas Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Lager litt liv i en gammel post :)

Tenkte meg brått en tur til Maldivene i juli 15-31 juli.
    Om prisene er ok og er fleksibel på reisedatoer mellom 15-31 juli.

Noen anbefalinger til hvordan gå frem for å finne rimeligst mulig business for 1 person?
    Hva bør man være forberede å kunne få en Business billett til Maldivene for?
    Føler jeg er litt sent ute til å vente på ulike tilbud.

Fant denne via Swiss 15-31 juli

(Economy Kr 11.720)
    Business Class Kr 22.819
    OSL-ZRH > Swiss
    ZRH-MLE > Edelweiss Air
    Samme retur.

Også,
    Gjerne Star Alliance for opptjening av poeng.
    Ikke noe krav det altså, viktigst med Business :)
    Edelweiss Air gir jo ikke poeng pga. det er charter? Så det er jo litt nedtur.
    Evnt. bestille via ViaTrumf kanskje som også gir noen Trumf.

Leser over her at man kanskje bør sjekke Etihad, Turkish, Qatar, SQ, Lufthansa også?

16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    Google Flights bør kunne gi deg noen svar:
    https://www.google.com/travel/flights

FreddyKalas liker dette

Del denne siden