Så sitter man her igjen. Det er klart man blir småstresset av seg selv av og til. Hvorfor spør kanskje dere? Hvem andre enn oss spontanbestiller en FC-tur til andre siden av verden, primært grunnet champagne-brunsj hos Ritz Carlton? Hvem gjør det og drar dagen etterpå? Og får forståelse og en reisekamerat?
Et par telefoner til Tallin, et par til svensk kundeservice og vipps så var turen i mål. Ikke helt optimal, men hva kan man forvente på 24 timers varsel? Brenda(?) i Tallin var veldig behjelpelig og ville gjerne rute meg via USA og samtidig booke reisekameratene i to forskjellige klasser, men kabalen gikk ikke opp. Etter litt om og men falt destinasjonen til Hong Kong, noe jeg gleder meg stort til.
Ettersom
@Chrisljo var så vennlig å solgte sine oppsparte midler bærer turen på fredag til det store utland. Ferden? Ikke så nøye. For veien er nemlig viktigere enn målet. Jeg prøver som forrige gang å kjøre en semi live rapport hvor dere får det beste av mine opplevelser, gjerne med et skråblikk og etterhvert et sjanglende blikk.
View attachment 34407
Noen stikkord:
- Dette blir min 5/6 tur med LH i FC, hvor 4/5 vil, eller har foregått med Airbus A340-600.
- Vi får uheldigvis lov å prøve ANA's 767-300 hvor setekonfigurasjonen er 2-1-2 og rapportene sier at folk såvidt ser innholdet på tv-skjermen i stolene.
- 15 timer i Tokyo
- 6 timer i FCT
- 1 time i MUC
- Håper på VM-badeand
- 1 natt, men nesten 40 timer i HKG
- 9 timer i ICN
View attachment 34405
Ruten ser slik ut:
SK1327 AES - OSL Sas Plus 31.05.
LH865 OSL - FRA LH Biz 01.06.
LH108 FRA - MUC LH Biz 01.06.
LH714 MUC - HND LH F 01.06.
NH821 HND - HKG 03.06.
OZ746 HKG - ICN 05.06.
LH713 ICN - FRA 05.06.
LH864 FRA - OSL 05.06.
SK1314 OSL - AES 06.06.
Vi tar natten i HKG hos W Hong Kong i Kowloon, og tips til alt mottas gjerne.
Lander 05.00 typ og har booket champagne brunsj til kl 12.00. Etter det er det fritt vilt.
Hva gjør man med 15 timer i Tokyo? Hvor spiser man?
Hva gjør man med 40 timer i HKG? Hvor spiser man?
Hva gjør man med 9 timer i ICN? Blir man på flyplassen?
Gi meg et par gode grunner til å investere i en Rimowa en eller annen plass på reisen.
View attachment 34406
Vis alt...