Biz på Turkish airlines og poengbergening

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Mbj, 10. mai 2016.

  1. Mbj

    Mbj Senior Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    53
    Hei, kommer med et newbie spørsmål her, var usikker på om jeg skulle legge det her eller i nybegynnertråden.

    Jeg ser Turkish har billige biz-billetter i november og desember, OSL-IST-IAH-IST-OSL for NOK 12.879,-

    Om jeg har forstått det riktig, er det ifølge gcm 7.971 miles en vei. Jeg vil da for en slik tur få 8000 x 2 poeng, pluss at det er 150% opptjening i biz, totalt 24.000 poeng. Stemmer dette? Og er det isåfall et så bra tilbud som jeg tror det er?

    Noen som kjenner til biz-kabinene på disse strekningene?
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond # www.peterfox.no Offisiell Representant

    Innlegg:
    2,008
    Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Dersom reisen bookes i P-klasse, opptjener du distansen * 2
    Billig Biz er bare 100%
     
  3. Xflipper

    Xflipper Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Stemmer at alle biz klasser hos TK gir 150%(https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216852).

    En god deal: ja det syns jeg. her får du mange grunnpoeng per krone.
    'Ifølge seatguru flys ruten IST-IAH(tk33/44) av 777-300ER som hos Turkish har 3+2+3 konfigurasjon i biz med 177 graders sete. For mange her inne("galninger" ;)) er ikke det godt nok. Men det må du jo bestemme om det er vert det eller ikke ;) kanskje kjedelig å komme mellom 2 i biz?
     
  4. Xflipper

    Xflipper Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    I følge https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216852 finnes ikke P klasse?



    Turen ifra OSL-ITS er jo nesten 4 timer, her kan du være heldig og få fantastiske seter(kanskje beste intra europa i biz) eller uheldig og komme i en kjedelig 3+3 med blokkert midtsete. Hva du får vet du ikke før du sitter på flyet.
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Den prisen bookes trolig i J – Business Promotional, som gir 100% på EuroBonus.

    Om TK 33/34 ikke har connection samme dag (på timetable) fra/til OSL så får du fri overnatting.
    Du kan også velge fri sightseeing istedenfor hotell.

    Flügmaskin trolig 777-300ER med 2-3-2 seating.
     
    Last edited: 10. mai 2016
  6. Mbj

    Mbj Senior Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    53
    Takk for svar!

    Ah Ok, ikke så lett å bli klok på dette med bookingklasser og slikt.

    Jeg intenst hater midtsete på vanlige flyvninger, trodde ikke dette var vanlig i biz, så da spørs det nok om denne utgår, ettersom man ikke kan velge sete allerede nå.
     
  7. Xflipper

    Xflipper Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Om du venter til dagen 90/100 dager(tror det er 90 dager før avreise) og ringer TK så vill jeg si sjansen for sete med utgang til midtgang er 99,9% ;)
     
  8. Wiolenze

    Wiolenze Aktivt Medlem

    Innlegg:
    382
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Når du mistet SK's promotion på SVG-IAH på 3/1 ratio poeng/kr så bør du vel rett og slett finne deg en annen plass og reise. Hvis du ikke uansett skal til Houston da.
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Å fly TK Business fra Oslo til Houston for 12 800 NOK
    eller Buenos Aires for under 18 000 NOK, det synes jeg er en super deal.

    Mange her tenker automatisk i SAS EuroBonus, beats me.

    SAS flyr til 35 land (4 utenfor Europa).
    Lufthansa Group flyr til 101 land, Turkish Airlines til 113 land.

    Om du etter hvert flyr nok til å sette turer på andre program, så kan du vurdere:

    IAH turen din på LH M&M gir ca. 23 700 miles og EZE ca. 27 400 miles (J -150%).

    Par exemple på uttak:
    I sommer kan du fly OSL-Zürich retur med Swiss for 10 000 miles
    eller en høsttur med LH til Kairo retur for 25 000 miles.

    Men om du tenker på å bygge status så er trolig LH en langsom vei.
     
    Last edited: 12. mai 2016

Del denne siden