Hei, kommer med et newbie spørsmål her, var usikker på om jeg skulle legge det her eller i nybegynnertråden. Jeg ser Turkish har billige biz-billetter i november og desember, OSL-IST-IAH-IST-OSL for NOK 12.879,- Om jeg har forstått det riktig, er det ifølge gcm 7.971 miles en vei. Jeg vil da for en slik tur få 8000 x 2 poeng, pluss at det er 150% opptjening i biz, totalt 24.000 poeng. Stemmer dette? Og er det isåfall et så bra tilbud som jeg tror det er? Noen som kjenner til biz-kabinene på disse strekningene?
Stemmer at alle biz klasser hos TK gir 150%(https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216852). En god deal: ja det syns jeg. her får du mange grunnpoeng per krone. 'Ifølge seatguru flys ruten IST-IAH(tk33/44) av 777-300ER som hos Turkish har 3+2+3 konfigurasjon i biz med 177 graders sete. For mange her inne("galninger" ) er ikke det godt nok. Men det må du jo bestemme om det er vert det eller ikke kanskje kjedelig å komme mellom 2 i biz?
I følge https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216852 finnes ikke P klasse? Turen ifra OSL-ITS er jo nesten 4 timer, her kan du være heldig og få fantastiske seter(kanskje beste intra europa i biz) eller uheldig og komme i en kjedelig 3+3 med blokkert midtsete. Hva du får vet du ikke før du sitter på flyet.
Den prisen bookes trolig i J – Business Promotional, som gir 100% på EuroBonus. Om TK 33/34 ikke har connection samme dag (på timetable) fra/til OSL så får du fri overnatting. Du kan også velge fri sightseeing istedenfor hotell. Flügmaskin trolig 777-300ER med 2-3-2 seating.
Takk for svar! Ah Ok, ikke så lett å bli klok på dette med bookingklasser og slikt. Jeg intenst hater midtsete på vanlige flyvninger, trodde ikke dette var vanlig i biz, så da spørs det nok om denne utgår, ettersom man ikke kan velge sete allerede nå.
Om du venter til dagen 90/100 dager(tror det er 90 dager før avreise) og ringer TK så vill jeg si sjansen for sete med utgang til midtgang er 99,9%
Når du mistet SK's promotion på SVG-IAH på 3/1 ratio poeng/kr så bør du vel rett og slett finne deg en annen plass og reise. Hvis du ikke uansett skal til Houston da.
Å fly TK Business fra Oslo til Houston for 12 800 NOK eller Buenos Aires for under 18 000 NOK, det synes jeg er en super deal. Mange her tenker automatisk i SAS EuroBonus, beats me. SAS flyr til 35 land (4 utenfor Europa). Lufthansa Group flyr til 101 land, Turkish Airlines til 113 land. Om du etter hvert flyr nok til å sette turer på andre program, så kan du vurdere: IAH turen din på LH M&M gir ca. 23 700 miles og EZE ca. 27 400 miles (J -150%). Par exemple på uttak: I sommer kan du fly OSL-Zürich retur med Swiss for 10 000 miles eller en høsttur med LH til Kairo retur for 25 000 miles. Men om du tenker på å bygge status så er trolig LH en langsom vei.