Da er jeg snart klar for første leg til LHR. Flyr SVG-LHR-PEK-BKK Fikk kun sjekket inn frem til PEK er dette normalt. Vet jeg må søke om transitvisum når jeg lander. Har 5 timer så regner med det blir mer enn nok tid til å søke visum og sjekke inn.
Ajaj nå ser det ut dom vi blir nærmere en time forsinket ut fra SVG. Connection er på 95min så det kan vel gå Lander på terminal 2 og skal videre på terminal 3. Dette kan da aldri gå. Får håpe vi flyr inn 15-20 min Det er vel SAS jeg kontakter om jeg blir stuck på LHR.
God tur! er det alltid standard at om man har videre connection ut fra Kina som PEK / PVG så må man sjekke inn på nytt på flyplassen i Kina?
Jeg sjekket inn hele veien når jeg fløy FRA-PEK-BKK nå i sommer...sjekket riktig nok inn i skranke i Frankfurt. CA hele veien.
Svett og trøtt i beina Men litt i glasset hjelper. Hun har allerede puffet opp her og tatt bestilling på maten. Må innrømme jeg angret litt når flyet letter 1 time forsinket fra SVG. Dette må bli en bra tur. Galskapen lenge leve.
Klar for kamp. Får se om joggeturen skjerpet appetitten. Alternativ kommentar til bilde. Nullstress joggedress.
Vel fremme i Air China F loung. Litt bedre enn de fleste businesslounger, men ikke first verdig. Må si meg enig med Are, maten på flyet var bra og flyvertinnen passet godt på, og vil si de yter bedre service enn de fleste andre staralliance. Kun 2av8 seter var fylt med PAX inklusiv meg så det kan selvfølgelig bidra litt
Nettet er rimelig dårlig. Jeg drakk for det meste Lombard, og testet også ut den Champisem de serverte til de i business cabinen. Det som trekker ned var en meget tynn overmadrass og fyll fyr i cabinen som er vanlig hos de Asiatiske selskapene. Så søvn kvaliteten kunne vært bedre. Justeringene på sete var også begrenset så har sett bedre løsninger. Amendetikittet var også ikke noe å skryte av. Her var det ikke med sokker og hele greiene var dårligere enn hva SAS leverer i sitt C produkt. Ville nok fortsatt valgt CA F over de fleste C produkter, det unntak Singapore og EVA (har ikke teste disse to selv, men ser bedre ut) Her er desserten. Frokost.
Trøtt i tryne kl 16 spurte jeg i first resepsjonen om det var mulig å reservere en av sovekupéne. Ble da bedt om å komme tilbake 19:10. Kommer enda trøttere tilbake 19:08 og blir fortalt at det ikke er noe ledig før i morgen klokken et. Jeg håper bare ikke de behandler betalende F kunder like dårlig. Og med kun to dusjer ble det ikke her heller. Turen over til BKK i C var fortreffelig. God mat og betraktelig kaldere enn i F så fikk 3 kvalitets timer på øye. Hadde hele raden for meg selv, men det kom to menn etter hvert som tok seg en høneblund. Tror dette var cabinbesetning. Ellers så var det relativt like folk i C. Starter med Champis og nøtter. Kveldsmat Destinasjon Bangkok
Taxi turen gikk greit. Fikk meg lapp som sa hvilken taxi i rekken jeg skulle ta og 28min senere var jeg ved Double tree by Hilton. Valget av hotel var enkelt, da jeg hadde noen hh poeng jeg ville bruke. Utsikten. Ble ca 5 timer med trasking som endte hos det kongelige palas.
Endelig var det tur for taxi tilbake, var såpass lei at jeg nølte ikke med å betale dobbelt pris for å komme meg til flyplassen (200kr). Ved ankomst var taxien så grei at han slapp meg av ved inngang 4 hvor Thai har din eco innsjekk. Så måtte traske tilbake til A hvor de hadde F innsjekk. Ble bedt om å sette meg ned og fikk servert vann. Ble så eskorte frem til securety og påfølgende passkontroll, hvor ledsageren så fulgte meg ned trappen og fikk plassert meg i en golfbil. Kjøreturen tok sirka 1min. Fikk min egen fireseter og ble straks tilbudt mat og drikke. Rakk en tur i dusjen før massasjen som jeg bestilte 30min på ben og føtter + 30min på nakke og rygg. Føler meg som en ny person etter massasjen. Tror faktisk dette slår F produktet til LH på FCT. Pause lounge i spaet. Te og små kaker. Nå sitter jeg her i min personlig tvstue å ser på Commando med sjefen sjøl Arnold. Servicen er helt upåklagelig og de er veldig oppmerksomme. Så det blir 6 av 6 så langt.
Ble tilbudt å bli kjørt til G3, men da måtte jeg gjennom securety og tenkte at jeg godt kunne trenge meg en luftetur etter 4 timer i Sofaen. Ble første mann inn i flyet så her er bilde av tom F cabin. Og sete mitt 2L Her fikk jeg litt Dompern og en beklagelse for at flighten var så lang 11:45 Nå venter jeg bare på at moro forsetter.
Da var jeg kongelig kledd. Og tenker at man muligen må like å bli servert Champis og god mat i ført pyjamas for å nyte dette til det fulleste. Fikk nettop beskjed at en VIP joiner meg i Cabinen snart. Har bestilt hummer til hovedrett pluss kaviarservice. Og omelett til frokost.