Black Friday!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 24. nov 2023.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,565
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret det er
    Kombinert med dobbel poeng kampanje hos Sas Mastercard. En våt drøm for bonusnisser:p
    Selv har jeg planlagt kjøpene godt og sjekker inn på Farris senere i dag, til en rolig spa helg:)

Ha en strålende poengsanking alle felles bonusnisser:)

Last edited: 24. nov 2023
    Earl, AirMags, EndreD and 13 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Hjemmekontor i dag, det er digg å kunne ha musikk på full guffe uten å forstyrre noen. :)

Har ikke planlagt noen innkjøp i dag. Det er billigst å ikke kjøpe noe, lærte min far meg. Men jeg får flyttet en del forbruk til SAS MC med Curve, det er jo bra for poengkontoen. Man blir fort vant med høy saldo, og da må man prøve å holde den oppe.

Guttas julebord i kveld, det kan bli slitsomt. Men kanskje en fin måte å bli kvitt jetlag'en på? :cool:

Ha en svart fredag!

RescueMe, Earl, EndreD and 11 others like this.
  3. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra gullstua på OSL. Overnatta på Radisson RED i natt etter sen ankomst fra nord i går kveld. Helt kurant for en natt.

I dag går turen først til Zürich på LX1219 og deretter til Toronto i AC881. Begge flyvninger foran gardinen.

Ønsker alle en flott dag!

Earl, AirMags, EndreD and 12 others like this.
  4. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen! I dag forventes bare solskinn, selv om dagen er svart. Det var på tide, mange gråværsdager i høst.

På tide også å vise selvkontroll. Kjøpe det som man har planlagt, og intet annet. De berømte "markedskreftene" prøver å hale oss inn. Vi vrir oss unna, og drar til fjells. Men det er jo noe som heter "netthandel ", just in case . . . Heldigvis.

Lykke til med fredagen, alle IFere.

Earl, EndreD, OyvindN and 7 others like this.
  5. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo.

Heller ikke her er det planlagt de store vinkjøpene, med mindre Vinmonopolet dunker til med noen festelige Black Friday tilbud.

Fikk mail fra BA om at de hadde endret en flight med fem minutter tidligere avgang fra MIA til LHR neste sommer, da jeg egentlig angret på routingen, benyttet jeg anledningen til å kansellere hele. Problemet var routing OSLO-LHR-JFK-MIA. Med kun tre timer på JFK for å hente bagasje, komme seg gjennom imigration og security.

Kunne selvsagt ikke stå uten bookingen så nye billetter ble umiddelbart booket, nå OSLO-LHR-MIA. Og som en bonus klarte jeg å overtale meg selv til å oppklassere til BiZ, samt fikk oss på A380 fra MIA til LHR på returen, så selv om vi får en leg mindre er jeg happy :)

Earl, OyvindN, Sunnfjordingen and 7 others like this.
  6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et skikkelig ruskevær i vest. Flyplassen melder om 48 knop i kastene, og litt regn iblandet snø. Godt man ikke er forskalingssnekker…
    Hadde egentlig planlagt noen innkjøp, men etter å ha sett prishistorikk på Prisjakt, har jeg slått det ifra meg. Alt er jo satt opp…!
    Da blir det planlegging av påsken i Thailand, hmm Krabi eller Phuket? Eller kanskje et annet sted? Kravet er egentlig bare 25+ i vannet og sandstrender
    Have a dark flyday!

Earl, OyvindN, Sunnfjordingen and 7 others like this.
  7. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,833
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå AES.

Forhandla om ei Jensen Majestic-seng på Skeidar i går, og hadde til slutt kome fram til ein pris som var sopass grei at eg burde kjøpe den. På grunn av doble poeng må eg innom ein tur igjen i dag for å få betalt. Har i etterkant funne ut at fordelen med å kjøpe 210x210 er at madrassebeskyttar og laken også kostar ein god del meir og dermed gjev enno fleire poeng ved kjøp.

I kveld vert det champagnesmaking i Sogn, første utflukt utanfor Ålesund etter fødsel for eit par månadar sia - det kjenner eg er på tide.

Ha ein strålande dag!

Earl, OyvindN, Spielhaug and 6 others like this.
  8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret.

I dag er dagen for å bestille noen flyturer med SAS, om de viser det å være billigst totalt sett. Ikke noe mer eksotisk enn til Nederland noen ganger. Mine foreldre trives ikke så veldig på glatta her så da får jeg heller ta turen til de.
    Ellers er det lite spennende som skjer, annet en at jeg fikk revet et skap som jeg aldri har likt, så det føles litt godt.
    Gleder meg til e-post og SMS-strømmen med "gode tilbud" (som jeg ikke trenger) stopper.

Ha en finfin dag!

Earl, OyvindN, Sunnfjordingen and 6 others like this.
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten, nå med snø ..
    2E68DFA5-AD79-41B5-B6AB-7804D52CDAA6.jpeg

Earl, Berlioz, OyvindN and 6 others like this.
  10. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Kastrup.

Rimelig fullt på gullstua, men fått kapret to liggestoler "bak gardina".

Ferden går til IST og videre til MLE.

Første leg allerede 40 min delayed.

Andre leg har jeg fått sby.fruen har 4 A.

Hmf.. turkish.. alltid noe kål:mad:

Ha en problemfri dag

11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Her i Norges California det svart fredag i solskin, men dessverre ikkje som i Sambandsstatane. Eg har fått melding frå AmEx om eit mogleg svindelforsøk på kortet mitt, som nok var reelt. Ikkje bra når ein manglar 100k på CT og er i full sving med oppussing. Spørst om eg ikkje heller skal gje meg på CT#3 for året og heller gå for litt fleire statuspoeng no på svartefredagen. Helsikkes greier. Jaja.

12. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen! 8 Dager til neste tur.
    Må bare overleve en ekstremt hektisk uke med 3 eksamener.
    Så er jeg endelig(nesten)siviløkonom - "bare" en master å skrive. Ser frem til LHR-BKK med velfortjent champagne og kaviar.

Forsøker finne meg en ny cary-on sekk, tar i mot tips med glede!

Henrik, Flymunda, Earl and 4 others like this.
  13. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk orden på setevalget. Da er turkish tatt av hatlista foreløpig.
    God helg:)

Flymunda, Earl, Berlioz and 2 others like this.
  14. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    807
    Bonuspoeng:
    93
    God Black Friday, regner med at SAS MC med doble poeng sitter løst og går varmt i dag / helgen :)

Brukt uken på komme over jetlag etter en fin uke i Dallas. Fikk for første gang CU fra Plus til Business (Har vært EBD siden 2015 og EBP siden 2022). Hadde bydd 50k poeng + Pandion Booster, men fikk beskjed om at noen hadde bydd høyere enn meg. Stor var gleden da jeg kom til gaten og de stod klar med nytt boardigkort og sete 8H. Og for et fantastisk crew og en fantastisk service jeg fikk ombord på SK947. Det manglet ikke på noe (har flydd mye SK C tidligere), og jeg fikk selvfølgelig velge hvilke retter jeg ville ha, slik at de ikke skulle gå tom for dette.

Vel så hyggelig å komme hjem og finne et brev fra Anko i postkassen. Han var veldig fornøyd med meg som kunde og ville ha meg i det "gjeveste selskap" også i 2024.

Bolle, Nuvolari, Flymunda and 9 others like this.
  15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    God Svartfredag. Selv om det er både lyst og solrikt i vinduene i dag.

Dagen startet med en svelg kaffe før jeg snudde i døra. I blant må bare personalpolitikken gå opp, så jeg dro hjem, fra døra( på jobben) og har sovet noen timer til før det blir jobb. Godt sjefen har budsjett for overtid og sånt.

@Sonictravel : Polet har vel ikke akkurat salg. Men den tidligere så kjente forumchampagneprodusenten Montaubret, slapp tidligere i år 9000 flasker med Cuvee Perdue, blandede eldre årganger. Den smakte så godt til middagen for en uke siden at det var en god anledning å kjøpe de siste flaskene på det lokale polet og legge i kjelleren sammen med de flaskene som allerede ligger der. Nå som det er dobbel poeng på SASMc.

Gratulerer med første tur ut av bobla @afirm

Bra det løste seg med seter @haifinn

Og fint at Amex faktisk oppdager mulig svindel @Sunnfjordingen

Nå er det kaffe og flytting av Curve handler!

Earl, Upsaker, haifinn and 2 others like this.
  16. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,671
    Bonuspoeng:
    93
    God eftermiddag fra hjemmekontoret!

Noen Teamsmøter på formiddag, BID skal leveres mandag 1600 så det kan fort bli litt jobb i helgen...:eek:
    Gårsdagens BGO-OSL med SK252 forventet jeg skulle gå unna i et heftig tempo med 170 knop rett vestfra i FL300. Istedet ble det litt over normalt høy groundspeed i FL250 og motorer nesten på tomgang. Visstnok mange fly i kø på OSL.
    Sitter også og sjekker litt hvilke muligheter det er for å komme seg til DFW i slutten av april til en konferanse. På aktuelle reisedager har SAS nesten ingen (!!) muligheter bortover. Begynner man å ane at SkyTeam-spøkelset ikke slipper SAS inn på US Domestic? Returen er vesentlig bedre, så det burde ikke være alliansebytte som spiller inn. Vel, har hatt lyst til å prøve TK Business, kanskje det blir en overnatting i Istanbul istedenfor?
    På oversikten er det kun 1 (en) av 26 mulige kombinasjoner det finnes en eneste billett. Merkelige greier.
    upload_2023-11-24_13-58-13.png

Earl and Berlioz like this.
  17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har hatt trøbbel med prising av billetter med UA-segmenter siden starten av november.

https://www.sassalesinfo.com/news/s...23-pricing-and-mct-issue-with-united-airlines

OyvindN liker dette
  18. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,054
    Bonuspoeng:
    183
    Lettpåvirkelig som jeg er, så ble det poltur til Lade for å gjøre min innsats i denne saken. Det var litt vanskelig å kjøpe de siste flaskene der da jeg verken hadde stor nok bil eller tilstrekkelig dekning på SAS MC :(
    Her er i alle fall lagerbeholdning før og etter mitt besøk. Fortsatt gode muligheter å få tak i disse boblene med andre ord:
    IMG_0142.jpeg IMG_0143.jpeg

Direktøren (meg selv) besluttet i hurtig konstituert styremøte (meg selv) at dette ble årets skattefrie gave fra bedriften (meg selv) til kontorassistenten (meg selv).
    Får prøve å unngå for mye bråk på julebordet: https://humorportalen.no/videoer/samisk-politi/

Del denne siden