Jeg blokkerer daglig seter i Shares, og når jeg editerer flighter så blokkerer jeg midtseter så langt det lar seg gjøre. Blokkerer også gjerne to seter ved siden av hverandre og gir ut disse til kortholdere etter check in er stengt (har disse som en backup om barnefamilier etc. skulle havne fra hverandre), så de får et ekstra sete eller to
Så det er fortsatt noen igjen på UA som gjør dette! Kommer du på innsjekk eller gate med EBG så får du Economy+ om vi har noe ledig, vi lar deg selvfølgelig ikke sitte på 40B om vi kan tilby noe bedre.
Jeg kan ikke snakke for de andre som editerer flighter på OSL, men jeg vet at flere av oss gjør det på samme måte. Med en 757 blir det fort fullt og da hender det vi ikke får gjort så mye ute på gate eller ved innsjekk. Ofte har vi pax som reserverer A og C seter på stappfulle flighter, og da har vi ikke annet valg enn å sette
noen på B setet mellom, dette gjør det jo litt vanskeligere for oss å gjøre alle fornøyde. Da hender det vi roper opp pax og forklarer situasjonen, noe som i 90% av tilfellene blir møtt med forståelse. Hadde vi hatt litt "friere tøyler" under editeringen, er jeg sikker på at flere hadde blitt fornøyde med setene sine, men jeg har jo full forståelse for at noen vil ha akkurat
det setet og reserverer det - og da er det ikke så mye vi får gjort en time før avgang
Det skader ikke å spørre på innsjekk eller ute på gaten; har vi mulighet så hjelper vi deg
Vis alt...