Blokkering av midtsete for Elites

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Henning, 27. jan 2014.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Noen selskaper har som policy å blokkere midtsetet ved siden av gullkunder, dersom flyet ikke er fullt. Kan noen her bekrefte hvilke selskaper som gjør dette? Må det være gullkunder i det aktuelle flyselskapet, eller holder det at man har gullkort i alliansen?
     
  2. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy Lufthansa i Y MUC-AMS som Turkish *G i sommer. Kunne da se i Expertflyer at nabosetet mitt faktisk var blokkert.
     
    Fnate liker dette
  3. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har også erfaring med dette fra Lufthansa. De virker ganske så gode på behandling av EBG :)
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Blokkert med symbolet X?
     
    Kjetil L liker dette
  5. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan bekrefte at United ikke blokkerer midtsetet for gullmedlemmer, men de plasserer derimot vakre, hyggelige kvinner der :)
     
    AndersB, Trety, Bizflyer and 3 others like this.
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Fenomenalt, Henning.

    Denne bør du legge inn på "my SAS idea"
     
    Trety, Bizflyer and Henning like this.
  7. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    UA blokkerer ikke for egne eliter engang. Visste ikke om ekstratjenesten med vakre, hyggelige kvinner... jeg scoret i stedet en tulling av en standby-passasjer på OSL-EWR på fredag - en utvandret nordmann som ville snakke politikk og fortelle at alt var bedre der borte (men han var fortsatt norsk statsborger for fordelene det medførte). Go figure. ;)
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er det ikke ofte at det er noen seter ledig bak gardina lengre, men når flyet er under airport control gjør agentene sitt ytterste for at midtsetet skal bli ledig ved siden av UA eliter, særlig 1K som får velge nødutgang. Dette skjer ihvertfall på ORD

    Men det er korrekt at Continental ikke brydde seg noe om dette og at deres system Shares ikke har en blokkeringsfunksjon.
     
  9. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp. Vistes som blokkert i Expertflyer, men jeg hadde mulighet til å velge det selv, på setekartet til LH
     
    Henning liker dette
  10. Marianne

    Marianne Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg blokkerer daglig seter i Shares, og når jeg editerer flighter så blokkerer jeg midtseter så langt det lar seg gjøre. Blokkerer også gjerne to seter ved siden av hverandre og gir ut disse til kortholdere etter check in er stengt (har disse som en backup om barnefamilier etc. skulle havne fra hverandre), så de får et ekstra sete eller to:) Så det er fortsatt noen igjen på UA som gjør dette! Kommer du på innsjekk eller gate med EBG så får du Economy+ om vi har noe ledig, vi lar deg selvfølgelig ikke sitte på 40B om vi kan tilby noe bedre.

    Jeg kan ikke snakke for de andre som editerer flighter på OSL, men jeg vet at flere av oss gjør det på samme måte. Med en 757 blir det fort fullt og da hender det vi ikke får gjort så mye ute på gate eller ved innsjekk. Ofte har vi pax som reserverer A og C seter på stappfulle flighter, og da har vi ikke annet valg enn å sette noen på B setet mellom, dette gjør det jo litt vanskeligere for oss å gjøre alle fornøyde. Da hender det vi roper opp pax og forklarer situasjonen, noe som i 90% av tilfellene blir møtt med forståelse. Hadde vi hatt litt "friere tøyler" under editeringen, er jeg sikker på at flere hadde blitt fornøyde med setene sine, men jeg har jo full forståelse for at noen vil ha akkurat det setet og reserverer det - og da er det ikke så mye vi får gjort en time før avgang;)

    Det skader ikke å spørre på innsjekk eller ute på gaten; har vi mulighet så hjelper vi deg:)
     
    Last edited: 12. febr 2015
    agrims, AndersB, Darkcho and 13 others like this.
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til Bonusfeber.

    Kult å høre, og takk for at du deler!!!
     
    Henning and Cecilie like this.
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    @Marianne velkommen ombord og takk for info!
     

Del denne siden