Blue1 717 takker for seg

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av bern747, 18. juli 2015.

1. bern747

bern747 Senior Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Tar med dette initiativ til en egen tråd for utfasingen av Blue1 sine 717 maskiner.

Siste avgang er pr 15.Juli i følge Airlineroute:

06NOV15 Stockholm – Helsinki SK724 from ARN. Dette er en fredags kveld, så her er det muligheter for sprell....

Tråden kan jo brukes til å dele erfaringer med det som er siste rest av T-hale maskiner fra Boeing.

2. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    838
    Bonuspoeng:
    93
    Synd. B717 er den beste krympejet'n spørru meg. God kabin, bra crew. Ye'll be missed.

3. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    God kabin skjønner jeg bare ikke; den støyer, knirker, vinduene er av komposittplastikk så du føler du er på syretripp når du ser ut vinduene og beinplassen er på det gjevne bra/lik som på andre fly (f.eks B737-600'ene til SAS). Føler også at flyet er mer følsomt for turbulens, noe som er synd mtp hvor stabilt MD80'en fløy.

Jeg VEDDER på det blir flere endringer på siste flight.

4. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    838
    Bonuspoeng:
    93
    Ida, jeg sammenligner med andre krympejets. CRJ, F70, F100. Tar B717 hvilken som helst dag over de andre

5. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager, er ikke inne på terminologien "krympejets" (aldri hørt før). Med din definisjon (B717, F70, F100, CRJ) er jeg framdeles uenig. Tar fokkern framfor B717, CRJ har jeg ikke flydd.

6. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,053
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med @John in The Tower. 717 gruser de andre i samme kategori og flyr etter min mening vesentlig bedre enn Fokker 70 og 100. Minner meg om DC9-41 som var som racerbil i flyverden :D

Islending and John in The Tower like this.
  7. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    333
    Bonuspoeng:
    63
    Boeing 717 er i bunn og grunn en forkortet MD-80 maskin med en del teknologiske nyvinninger som full glass cockpit etc. Skulle egentlig hete MD-95, men da Boeing fusjonerte med McDonell Douaglas ble den til 717.
    Enige med med de over som synes den flyr bra, ikke så rart med tanke på opphavet :)
    Foran i kabinen er det få fly som er like stille og den eneste støyen jeg noterte meg var vindsuset rundt skroget i marsfart..

bern747 liker dette
  8. Reidar

Reidar Senior Medlem

Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Absolutt enig..har hatt flere turer med Hawaian. Liker vel CRJ like mye.

9. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    1,039
    Bonuspoeng:
    113
    Husker jeg fikk 717 første gang i 2003, mellom Bangkok og Koh Samui. Satt igjen med et inntrykk av en super maskin og et sterkt ønske om raskt å fly den igjen. Dessverre ble det ikke før første NordicMegaDo jeg fikk gleden av å fly denne supre maskinen igjen. Å sammenligne den med en 736......vel...

10. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Har vi i det hele tatt flydd samme maskin? WTF? :p Det er rart hvordan mennesker kan ha så forskjellig oppfatning av et fly. Jeg har flydd MD80 et par ganger og B717 2 gang.

Bl.a dette med at det er stille framst i flyet; det må i såfall være Blue1 som har en egen "jetmotor" foran, for det airconditionanlegget bråker faken meg verre enn en Dash 8 i takeoff-fart. I tillegg er de ikke i nærheten av den strukturelle stabilitet som MD80 var kjent for, og snagger ut oftere og verre enn B737 classic. Flyr ikke like bra i lufta IMO, men det er jo en subjektiv sak.

Del denne siden