Blue1 717 takker for seg

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av bern747, 18. juli 2015.

1. bern747

bern747 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Tar med dette initiativ til en egen tråd for utfasingen av Blue1 sine 717 maskiner.

Siste avgang er pr 15.Juli i følge Airlineroute:

06NOV15 Stockholm – Helsinki SK724 from ARN. Dette er en fredags kveld, så her er det muligheter for sprell....

Tråden kan jo brukes til å dele erfaringer med det som er siste rest av T-hale maskiner fra Boeing.

2. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Synd. B717 er den beste krympejet'n spørru meg. God kabin, bra crew. Ye'll be missed.

3. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Ida, jeg sammenligner med andre krympejets. CRJ, F70, F100. Tar B717 hvilken som helst dag over de andre

4. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med @John in The Tower. 717 gruser de andre i samme kategori og flyr etter min mening vesentlig bedre enn Fokker 70 og 100. Minner meg om DC9-41 som var som racerbil i flyverden :D

Islending and John in The Tower like this.
  5. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Boeing 717 er i bunn og grunn en forkortet MD-80 maskin med en del teknologiske nyvinninger som full glass cockpit etc. Skulle egentlig hete MD-95, men da Boeing fusjonerte med McDonell Douaglas ble den til 717.
    Enige med med de over som synes den flyr bra, ikke så rart med tanke på opphavet :)
    Foran i kabinen er det få fly som er like stille og den eneste støyen jeg noterte meg var vindsuset rundt skroget i marsfart..

bern747 liker dette
  6. Reidar

Reidar Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Absolutt enig..har hatt flere turer med Hawaian. Liker vel CRJ like mye.

7. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,295
    Bonuspoeng:
    183
    Husker jeg fikk 717 første gang i 2003, mellom Bangkok og Koh Samui. Satt igjen med et inntrykk av en super maskin og et sterkt ønske om raskt å fly den igjen. Dessverre ble det ikke før første NordicMegaDo jeg fikk gleden av å fly denne supre maskinen igjen. Å sammenligne den med en 736......vel...

Del denne siden