Tar med dette initiativ til en egen tråd for utfasingen av Blue1 sine 717 maskiner. Siste avgang er pr 15.Juli i følge Airlineroute: 06NOV15 Stockholm – Helsinki SK724 from ARN. Dette er en fredags kveld, så her er det muligheter for sprell.... Tråden kan jo brukes til å dele erfaringer med det som er siste rest av T-hale maskiner fra Boeing.
Ida, jeg sammenligner med andre krympejets. CRJ, F70, F100. Tar B717 hvilken som helst dag over de andre
Enig med @John in The Tower. 717 gruser de andre i samme kategori og flyr etter min mening vesentlig bedre enn Fokker 70 og 100. Minner meg om DC9-41 som var som racerbil i flyverden
Boeing 717 er i bunn og grunn en forkortet MD-80 maskin med en del teknologiske nyvinninger som full glass cockpit etc. Skulle egentlig hete MD-95, men da Boeing fusjonerte med McDonell Douaglas ble den til 717. Enige med med de over som synes den flyr bra, ikke så rart med tanke på opphavet Foran i kabinen er det få fly som er like stille og den eneste støyen jeg noterte meg var vindsuset rundt skroget i marsfart..
Husker jeg fikk 717 første gang i 2003, mellom Bangkok og Koh Samui. Satt igjen med et inntrykk av en super maskin og et sterkt ønske om raskt å fly den igjen. Dessverre ble det ikke før første NordicMegaDo jeg fikk gleden av å fly denne supre maskinen igjen. Å sammenligne den med en 736......vel...