Bluetooth headset

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Nils, 28. febr 2018.

  1. Nils

    Nils Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Litt usikker på hvor denne skal, men jeg prøver meg her:

    Var ute og fløy i går, og hadde på meg headset, med blåtann. Når flyet var klart, og vi var på vei til å ta av, gikk en av besetningen rundt og sjekket, og kom bort til meg. Spurte meg om headsettet var blåtann, noe jeg bekreftet, og fikk da beskjed om at disse må være avslått under avgang og landing??? Dette har jeg ikke vært klar over før, og første gang jeg har fått denne beskjeden.

    Er dette noe nytt de har begynt med?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Aldri opplevd..
    I teori skal alt jo skrus av, men man ser jo en drøss med slike sett strødd rundt i kabinen uten at noen bryr seg.

    Tidligere brukte jeg ledning på mine for å unngå dette problemet, men ettersom ingen har gitt inntrykk til at det har noe å si har jeg slutta med det...
     
  3. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    På flere sikkerhetsgjennomganger sier de jo det motsatte...Har dog hørt om dette før. Kan det være for at du skulle følge med på safety demostration?
     
  4. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Alt av "sendere" på mobilen og tilbehør skal være avskudd under taxi, take off og landing - er vel ikke noe nytt? Inkl. både bluetooth og WiFi-koblinger. Har kanskje ikke vært så relevant med bluetooth headset tidligere, men jo såkalrt blitt stadig mer populært de siste årene!
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    For å sitere en venn av meg som har doktorgrad på signaler og radiosignaler spesielt;
    "Hvis fly hadde hatt problemer med all verdens signaler, så ville det ikke vært fly på himmelen. Det er signaler av varierende type overalt rundt oss".
     
    Henrik and braathens safe like this.
  6. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil sitere mine kolleger og meg selv. Hvis kapteinen (den ansvarlige), skulle sette seg inn i alle regler, lover og bestemmelser og i tillegg følge dem, ville det ikke kommet et fly i lufta.
     
  7. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Reglene sier at alt av sendere/mottakere skal være avslått ja, men det er nesten umulig å håndheve. I så fall måtte alt av elektronikk, inkludert ting som smartklokker, vært skrudd helt av. Og på en del enheter vil ikke selv det hjelpe, da de vil fortsatt ha aktive mottakere for å lytte etter signaler.

    Så at de tar en slik runde er nok mest for syns skyld, og mer unntaket enn regelen.
     
  8. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg setter pengene på overivrig nyansatt. Det er LENGE siden jeg sist ble bedt om å skru av BT-headset.
     

Del denne siden