Bo som en president!

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av milehigh, 03. des 2017.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    I mangel av tid til reisebrev så kommer noen løse erfaringer her.

    For oss som reiser en del- og frekventerer kjedehoteller og jakter status- er det den forjettede presidentsuiten som er en kombinasjon av den hellige gral og nirvana.

    Jeg har bare hatt en drøy håndfull av disse. Sjansen er størst med Intercontinental (IC), om du er Royal Ambassador (RA) som toppnivået heter.

    Hørte forresten noe norsk fiskerdialekt fra indre vestlandet i loungen på IC Almaty og gikk bort og hilste på. Herremannen presenterte seg som Norges ambassadør. Jeg dro frem kortet og presenterte meg som Royal ambassador. Det burde kanskje han vært og fra et monarki? Endte med invitasjon til galla, hvor jeg måtte leie antrekk, røff i kantene som jeg var. Nok om det. Presidentsuite;

    En rekke kjeder gir toppstatusmedlemmer oppgradering til standard suite om ledig. Men IC gir to level upgrade til RA, så trikset er å booke litt høyere kategori. Spesielt siden prisforskjellen mellom katergoriene eskalerer jo høyere du kommer så er det lurt å gå opp noen hakk. Eller som jeg anbefaler å bestille den tredje dyreste suiten for å run for president! Men sjekk alltid listen fra IC over unntak, da en god del hotellet har unntak for toppsuitene sine.

    Enda bedre er det selvsagt når man kombinerer med BOGO, eller free weekend night certificate, hvor du altså betaler for en natt men får to.

    Nylige erfaringer inkluderer BOGO på IC Mauritius hvor jeg fikk presidentsuiten på 300 kvm. Det er to etasjer over 300 kvm om man regner med de tre terrassene. Jacuzzi både inne og ute. La på et par netter med poeng og behold suiten. Kanondeal siden det kun er 30K/natt.

    Så bar det rett til IC Istanbul, hvor de har to presidentsuiter + noen tjener/connectingroom i toppetasjen (under toppbaren). Kun en som ligger på nett, og det er vanlig at de beste suiter ikke engang finnes på ihg.com. Listepris 5500€/natt. Brukte en BOGO, og la på 5 netter med laveste corporate rate, men beholdt kåken. Kun 200 kvm her, og interiøret av Versace. Den andre suiten ble bebodd av Tyrkias utenriksminister så vi fikk løst noen gordiske knuter på nachspielet:D Resten av etasjen var avsperret med unntak av sikkerhetsoppbudet. Regner med de fikk verifisert min atomic cosmic top secret før de slapp oss inn:eek: Rack for uken tilsvarer en årslønn for en norsk arbeider. Hadde også connecting room for deler av følget, mens resten var innlosjert i suite på Hyatt over gaten. Greit å ha flere toppstatuser;)

    Så er spørsmålet- hva i granskauen har dette å si for deg!? Vel as we speak har jeg booket et annet medlem her gjennom toppstatuskontoen på IC Singapore. Og tror du ikke de fikk presidentsuiten? Jo! Og det er selvom den står på exclusionlisten, men det hjelper å ha godt forhold til hotellene, og vært RA i snart 10 år:cool:

    De boltrer seg nå på 259 kvm og har egen sauna. Et bikkjeliv.

    Det kan være deg på neste tur, selvom det neppe blir så bra. Se mer info https://insideflyer.no/forums/threads/lyst-til-å-prøve-ut-toppstatus-på-hotell.2961/
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Helt fantastisk. Og veldig hyggelig at det drypper noen (store) goder på oss her inne! :)
     
    milehigh liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Flott at du deler denne infoen!
     
    milehigh liker dette
  4. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Beginquote....... Hørte forresten noe norsk fiskerdialekt fra indre vestlandet i loungen på IC Almaty og gikk bort og hilste på. Herremannen presenterte seg som Norges ambassadør. Jeg dro frem kortet og presenterte meg som Royal ambassador. Det burde kanskje han vært og fra et monarki? Endte med invitasjon til galla, hvor jeg måtte leie antrekk, røff i kantene som jeg var. Nok om det....... Endquote

    ......Her vil jeg gjette på Karsten Klepsvik. I så fall er det saktens fiskar-dialekt, men han er "havstril" fra Austevoll. Familien kommer fra Bakkasund som riktignok ligger på innsiden av "Stora Kalsøy", men du er omtrent så langt vest i havet du kan komme. Havstrilene: Sotra, Austevoll,Fitjar, Bømlo, kan du blant annet gjenkjenne når de snakker om petroleumsproduktet "ulja" eller "uljo" (hvis du nå skulle støte på noen Møkstere eller slikt i noen av suitene) ;) Og om du skulle lure på om personen virkelig er fra Austevoll, kan du be om en oversikt...... Min erfaring er at enhver Austevolling over 15 år (uavhengig av kjønn) vet til enhver tid hva de forskjellige austevollsbåtene fisker, hvor mye de har fått, hvor de skal levere, og hva slags pris de kan forvente......
     
    Last edited: 04. des 2017
    Insomnia4u, elgaaen, geddi and 2 others like this.
  5. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Har tilsvarende gode erfaringer både som RA\A.


    Har fått forlenget en del opphold på suiter med BOGO og poeng. Har også ved ett par anledninger hatt behov for 2 rom. Har da fått tilbud om og slå begge sammen til en suite med 2 soverom fremfor 1 rom oppgradert til suite og 1 vanlig rom.


    Selv om jeg mistet RA stauten for en tid tilbake får jeg fortsatt bonuspoeng tilsvarende RA på de hotellene jeg har bodd med RA status før:)
     
    milehigh liker dette
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Om du har soft landed til AMB er det samme 100% bonus som RA.
     
  7. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Var vel 2-3 år etterpå. Og fikk det kun hvor jeg hadde bodd som RA før. På "nye" hoteller fikk jeg ikke RA bonusen.
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Det er snadder. Da hadde du heller ikke betal for AMB status da. Var dette i tiden hvor man kunne få RA med gift voucher? Good times!
     
  9. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Var vel gratis ja de årene jeg var RA mener jeg og huske. Kunne også gi vekk RA status om jeg ville.
     
  10. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Semi off topic her, men hvorfor bruker alle så mye tid i disse lungene på hotell? Jeg skjønner når man er på jobbreise og kommer sent til hotellet at det kan være digg.. Men å bruke flere timer hver kveld i en spennende by i en lounge på hotell? Kan noen utdype?
     
    CrotchRocket and bighc like this.
  11. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Du er ute på tur og trakker hele dagen, tar så en dusj, skifter antrekk og går deretter til gratis "vors" med noe å bite i. Lounge har aldri vert en erstatning til bylivet med middag et nytt sted hver kveld mm. for min del, med mindre det er drittvær eller andre faktorer som gjør at man vil chille litt ekstra en dag.
     
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer i stor grad an på reisefølget. Feks er det veldig praktisk med lounge når man har små barn (om de kan oppføre seg). Kommer jo an på formålet med turen og ikke minst kvaliteten på lounge og da.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    For vår del, vi farter ofte land og strand rundt på dagtid, og er som regel ikke så hypp på å ut og lete etter pub/bar/restaurant på kveldstid da.
    Mange av disse loungene (især i Asia) tilbyr god mat og drikke så mye man vil ha innenfor avgrensede tidsrom. Når man får dette med i prisen på rommet (ofte ikke mye i forskjell så det er i mange sammenhenger en kanondeal), så er det absolutt fristende alternativ.
    Det er litt digg å slippe å ta med seg uteklær og bare tusle over når det passer seg.
    Det skal sies at utbudet av mat og drikke varierer sterkt fra lounge til lounge, men det ser man jo an.
     
    DanH and Robert H like this.
  14. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei MileHigh,

    Takk for mange generøse og flotte tilbud. Trenger ikke å svare selvfølgelig men ble veldig nysgjerrig på hva du jobber med, siden du bor såpass ofte i hotell og er i Tyrkia, Kazakhstan osv.

    Og hvor mange overnattinger trenger man for å bli RA?

    Mvh,
    TJT
     
  15. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Tyrkia sist var rund dag for madammen så vi fløy inn slekta dit. Kazakhstan var også familiebesøk. Men generelt greit å kunne jobbe fra internett og ha fleksibilitet!

    RA er en status uten publiserte krav. For 2017 ser det us om kravet var forbruk på minst 10000 usd netto kun på IC hoteller (i 2016). Vi vet snart ca hva det blir for neste år.
     
    Insomnia4u liker dette
  16. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bekrefte at dette var slitsomt...

    Takk til milehigh for bidrag til en flott opplevelse. Han som kom til rommet med bagasjen, fortalte at det er der eieren pleier å bo når han er innom: "So now you can feel like you are the owner, sir".
     
    Last edited: 14. des 2017
    thool, DanH, Stuttfeiten and 6 others like this.
  17. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Bilder? :D
     
    DanH and Travellingalf like this.
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Jatakk til bilder! :)
     
  19. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Absolutt et godt poeng. Og hvis man reiser alene (som jeg nesten alltid gjør), er det fint å gå til samme sted hver kveld - det gir følelsen av en viss tilhørighet. Og ofte er det flere andre som gjør det samme, og som man kjenner igjen. Det skaper et slags fellesskap. I tillegg kommer man gjerne i prat med loungepersonalet, som gjerne også er flinke med småprat og til å huske ellers totalt anonyme gjesters gjøren og laden, og vips så unngår man den skumle Asiasyken (Fnate-style), eller alle andre varianter av kult-å-være-på-tur-men-plutselig-lengter-jeg-så-sinnsykt-hjem...

    [​IMG]
     
    DanH and RoadKing like this.
  20. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Det har sikkert vært bedre fotografer enn meg innom dette værelset, men her er i alle fall noen bidrag. Rette vedkommende må gjerne endre bildene, jeg er usikker på hva som er foretrukket format.

    IMG_1611.JPG IMG_1537.JPG IMG_1538.JPG
     
    travelislife, DanH, Baldrick and 3 others like this.

Del denne siden