Hva foretrekker dere ved priorityboarding? Synes dere det er best å komme inn først på flyet, eller sist? Jeg gjetter på at det kan være en viss forskjell på jobbreiser og fritidsreiser. Hvis man flyr long-haul, er det jo ofte kjekt å kunne få tid til å nyte en pre-departuredrink først. Men hvis man uke/dagpendler, er vel tiden i flyet noe man ønsker å begrense mest mulig. Kjør debatt!
Hvis jeg reiser shorthaul uten håndbagasje boarder jeg sist om det er praktisk, jeg stresser iallefall ikke. Har jeg shorthaul og har håndbagasje prøver jeg å komme tidlig ombord. På longhaul, foran i kabinen tar jeg det som det kommer, men passer på at jeg rekker champagne . Bak i kabinen er det greit å være tidlig på så jeg ikke risikerer plassproblemer for håndbagasje, spesielt på innenlands flygninger i USA. Amerikanere har et vanvittig konsept på hva som regnes som håndbagasje...
Ved shorthaul innenriks med håndbagasje, bruker jeg priority 10/10 ganger, men det er kun for å få plass til bagasjen i relativ nærhet. Gud bevares hva hvermansen drasser med seg inn på fly i disse dager. Reiser jeg kun med check-in er det hipp som happ. På longhaul synes jeg det er greit å komme tidlig inn i flyet uansett. Sette seg ned og ta det med ro, og se på alle andre som stresser med det finurligste
Om jag har handbagage så försöker jag vara tidigt ombord. Orkar inte allt styr för att hitta ett utrymme för väskan evt. långt bak från min sittplats.
Shorthaul m/håndbaggasje: Priority Shorthaul m/liten sekk: Sist Longhaul First, business og økonomi: Priority. Foretrekker å lage meg til å ro og mak. Spesielt på økonomi er det greit.
Jeg boarder alltid tidlig. Innenriks, der jeg har 90% av reisene mine, sitter jeg stort sett på nødutgang. Da er det greit å ha ledig plass i hatthyllen rett over for sekk og jakke.
Har jeg mer håndbagasje enn veske som går under stolen, evt sitter ved nødutgang, boarder jeg så tidlig som mulig. Er det bare me and my handbag, blir det hipp som happ. Flyr stort sett kun innen Norge/Europa, med en vinterbadetur til Sharm i året.
Jeg reiser som oftes med en koffert som håndbagasje, da er det tidlig inn på flyet som gjelder. Dagens flyvning til Amsterdam illustrerte hvorfor, fullt fly og ved boarding completed kom det inn en fyr med alt for stor koffert som ikke fikk plass. Det hele endte med at vi mistet sloten vår...
98% av tiden blant de siste ombord. Har nesten alltid midtgangen på nødutgang og følgelig er det som regel plass til min lille håndbagasje. Kun i C og F jeg liker å komme tidlig ombord. Har normalt midgang både og plus og minus så det er slitsomt å være tidlig ombord. Alle skal på død og liv gni bagasjen sin over fanget og oppover skjorta mi for å avslutte med å dytte skinka i skuldra mi.. Har man vindu så er det jo litt mer hipp som happ..
Alltid først ombord, ikke minst for håndbagasjen sin del. Foretrekker vindusplass, da slipper jeg uansett å få dyttet bagasje og/eller kroppsdeler inn mot meg.
Enten først eller sist. Ikke i midten, er vel stort sett min plan. Langruter de siste årene har vært langt framme. Så da er jeg ofte tidlig ute og er blant de første ombord så jeg får surret meg ferdig og kanskje skiftet før vi er i luften. Er det en fin lounge og jeg vet hvor langt det er gjennom eventuelle kontroller kan jeg godt komme " sent" og være blant de par siste ombord. Det er nok det vanligste for meg, reiser oftest med en liten sekk som uansett får plass selv om alle andre drar meg seg pikkpakket sitt i ubegrensede mengder. Er jeg ukjent eller når jeg en sjelden gang reiser med koffert ombord er jeg tidlig ute og prøver å være først ombord.
Samme her, men jeg foretrekker gjerne å være tidlig ombord for å sikre plass til handbagasjen i hylla. Forundres stadig over folk som ikke evner og begriper at en sekk på ryggen stikker ut fra kroppen....
Det er egentlig ikke så nøye for meg, da jeg nesten alltid har en liten sekk som håndbagasje. Denne går under setet foran, hvis jeg ikke sitter ved nødutgang. Men hvis jeg faktisk er ved gate når boarding starter, går jeg tidlig ombord. Om ikke annet for å kunne kjefte på 53 år gamle menn i dress som mener de skal først fordi de har gullkort.
Jeg liker å komme tidligst mulig inn når jeg reiser innenriks. Pleier å kapre nødutgangen (skjønt det har blitt litt vanskeligere i det siste; må være noen som betaler på forhånd for de plassene). På longhaul er det fint å få installert seg i setet uansett klasse. Men i noen tilfeller er det fint å drøye det litt i loungen for deretter å smette inn i kabinen mens man hører følgende melding over høyttaleranlegget: "Boarding completed".
Alltid tidligst mulig for min del. Blir som regel veldig rastløs før avgang og liker å komme meg ombord så tidlig som mulig for både å få plass til håndbagasjen (som jeg alltid har med meg masse av) og å slappe av litt. Sitter like godt i flysetet som jeg gjør ved gate-området eller i loungen og å stå litt i kø har man bare godt av før en lang (eller kort flyvning).