BOARDE FØRST ELLER SIST?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 03. okt 2018.

1. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter jeg med vanlig vindusplass er det kjedelig å komme sent ombord da jeg må få de andre til å reise seg. Har av og til midtgang helt bak når jeg skal hjem da "min flyplass" stort sett har trapp både bak og fremme. Da kan jeg like gjerne komme sist ombord.
    Om jeg sitter med nødutgang ved vindu (veldig ofte) så da er det hipp som happ nå jeg går ombord da det er enkelt å snike seg forbi uten at de andre må reise seg :)

2. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    956
    Bonuspoeng:
    93
    Når boarding starter med SAS, og de annonserer at de med priority boarding, diamond, gull osv kan boarde, mens resterende passasjerer bes vente: Funker det for resterende passasjerer å boarde da eller er systemet innstilt når man scanner boardingpass at man ikke kommer gjennom (enda) ?

3. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Det står en boarding zone på boardingkortet, bare zone B (Plus) og A (Star Gold og oppover) får boarde. Sperre i portene, og så åpner gate agent etter hvert for alle.

4. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg klarer ikke tvinge meg selv til å oppholde meg i gateområdet under priorityboarding lenger. Hele opplegget er en vits, og jeg blir bare forbannet av å stå og se på ineffektiviteten. Så jeg kommer heller i siste liten og tar det helt lugnt. Jeg reiser alltid bare med en liten sekk som alltids får plass i hyllene, men hadde jeg hatt en kabinkoffert hadde jeg nok måtte pint meg gjennom priorityboarding. Eneste ulempen med planen min er at jeg blir stående å henge på broen en god stund og det kan være kaldt i noen måneder av året, men jeg liker også å være sistemann ombord i flyet. Sitter som regel på rad 1 i plus eller nødutgang i go. Ulempene her er jo at jeg er avhengig av plass i hyllene, men jeg har aldri opplevd å ikke ha sakene mine i relativ nærhet.
    En annen grunn til at jeg misliker priboarding er fordi jeg ofte reiser på ungdomsbillett, og da ikke kommer gjennom sperrene uansett. Dette syntes jeg også kunne blitt løst på en bedre måte, men jeg vet ikke helt hvordan.

5. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Neida.. :)

carryon.jpg

Earl, NoLimit and RoadKing like this.

Del denne siden