Bonusbooking hjelp/tjenester og nettsider?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av turaga008, 04. jan 2024.

1. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann!

Jeg har spart opp Eurobonus en stund og har håp om å få booket en tur til Tokyo på business class sammen med samboeren, noe jeg har hatt lyst til å kunne gi som gave lenge.

Jeg har drøyt 175 000 poeng (som øker med noen tusen hver mnd), en CT, gull-nivå på SAS, og Fly Premium business/verden nivå. Jeg har kikket en del på awardhacks nettsiden, men sliter med å finne reiser på verken SAS eller Star Alliance. Vi bor i England og kikker fra alle flyplassene i Europa. Jeg har også prøvd å sitte klar da selskaper som ANA skal legge ut nye bonusbilletter osv, men SAS sitt søkeverktøy har vist meg null dessverre.

Finnes det noen anbefalte tjenester, nettsider, eller personer man kan spørre og betale for hjelp med å få booket en slik bonustur?

Takk på forhånd for alle tips! Hilsen en relativt fersk bonusjeger :)

2. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Når er det aktuelt å reise?

3. turaga008

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, jeg har fått et par PMer som hjelper meg litt på vei, men tar gjerne i mot mer hjelp og tips :)

Vi er ganske fleksible og tenker å reise en gang fra midten av mars til ut året (eller senere). Turen kan vare rundt 10-15 dager +- et par dager. Vi reiser helst fra LHR, og det hadde vært utrolig med Singapore Airlines, men det går knallbra å reise fra CPH og andre europeiske flyplasser med hvilket som helst selskap.

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Toyko har generelt sett vært en vrien destinasjon med poeng.
    Ikke umulig, men langt mer komplisert enn en del andre destinasjoner.

Singapore Airlines tror jeg dessverre du kan avskrive ganske kjapt. Jeg ville prøvd å søke opp Turkish og Ethiopian til diverse destinasjoner i Asia og sett om det var mulig å komme videre til Tokyo derfra.

Vil tro fra Seoul med Asiana skulle være mulig, eller med Eva fra Taiwan om du har litt flaks og finner business derfra til Toyko.

Det er forøvrig langt mer krevende å finne gode bonusreiser nå etter covid enn i de gode gamle dager hvor det var relativt forutsigbart og gjennomsiktig..

SAS slipper forøvrig 2 business seter på hver flight, men da 330 dager frem i tid, og de bookes stort sett opp i løpet av 5 minutter etter slipp... Dette er (periodisk) forutsigbart.

Vil anbefale å ikke starte en reise på LHR om mulig, det er høye flyplassavgifter på longhaul i premiumkabin derfra.. Er mange som flyr til f.eks. Amsterdam for å ta BA derfra via LHR for å spare disse kronene...

eventyrer, RoadKing and Wiolenze like this.
  5. turaga008

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for godt svar, dette var veldig hjelpsomt og god info å ha. Jeg kan fly fra så og si hver flyplass i Europa så Amsterdam er godt å være obs på. Å også ta turen til Asia for å så bytte videre gir også fler muligheter som du sier. Jeg har også blitt pekt i retningen awardfares com. Har du eventuelt fler tips tar jeg gjerne i mot det.

Er det for øvrig slik at alle eurobonus reiser med Star Alliance bookes gjennom SAS sin egne S* søkemotor eller via agent?

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    Bonusreiser kan man utelukkende booke hos SAS. Online eller pr tlf.

turaga008 liker dette
  7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    Man kan også få «agenter» som Chatflights, Poengreise.no mfl til å booke for deg, men det koster penger. (De ringer inn de også som alle andre)

RoadKing liker dette
  8. turaga008

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Skjønner, takk for svar, da satser jeg på å gjøre bookingen på egenhånd, såpass skal man vel orke :)

9. toyboy

toyboy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Har lyst på Tokyo selv for familie på 4, og kan godt fly Plus for å få det til (grøss, jeg vet). Ser ut som det er bra tilgjengelighet ca de 2 nærmeste månedene, men ikke noe fornuftig etter det. Er dette "standard", at de slipper fornuftige billetter ca 2 mnd frem i tid? Hadde jo vært kjekt å kunne planlegge litt lengre enn som så.....

turaga008 liker dette
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    SAS legger normalt også ut bonusseter 330 dager før, men disse bookes fort til Tokyo. Og noen ganger slippes det ikke seter i det hele tatt 330 dager før.. av forskjellige grunner. Du får også problemet at returen også slippes 330 dager før, så du må booke utreisen først og så legge til en retur senere.

turaga008 liker dette
  11. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    155
    Bonuspoeng:
    43
    Beste ruten jeg har funnet er CPH-PVG og PVG-HND/NRT

toyboy liker dette
  12. turaga008

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    takk for tips, skal følge med på den ruten :)

13. JorgenD

JorgenD Nytt Medlem

Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg er ganske ny i gamet og prøvde søk på SAS og Star Alliance sine søkesider uten hell. Prøvde da Awardfares for å se om det kunne hjelpe for å finne reiser. Veldig enkelt og fleksibelt søkeverktøy som lar deg legge inn flere flyplasser i Europa å reise fra. Fant ut at Diamond abonnement var nødvendig for å unngå begrensninger i antall søk pr dag. Det var verdt 249,- for å finne en biz reise til Seychellene med fruen.

14. turaga008

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Det er et supert tips, betalte for Diamond selv og ordnet hjemreise fra NRT med LH 747-8 et par uker siden :)

Del denne siden