Bonushjelp CT til NZ/Australia November/desember

Tråd i 'Bonushjelp' startet av artanis, 27. mars 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel expertflyer som gjelder, ja :)

Jeg er selv interessert i samme rute. Tenker jeg peiler meg inn mot juletider 2019. Hva er erfaringene med å starte en tur i romjulen? Helt håpløst eller mulig? Er det automatikk i at turene kan bookes et år frem i tid, eller er det tilfeldig når award-billetter legges ut?

2. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen anelse hvordan det er i romjulen. Men når jeg booka min tur, virket det som om SQ hadde relativt grei tilgjengelighet på de datoene jeg spurte om langt fremme i tid. Dvs avreise i november. Jeg hadde fleksible reisedatoer, men endte opp med å måtte gå fra avreise på en fredag/lørdag til tirsdag for å få F hele veien ned, så ikke så stort problem. Er vel bare å ta en telefon til Tallin å høre hvordan det ligger ann om det er SQ du vil fly med.

3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har akkurat brent av 190k på vår første F-tur til Japan, så må spare opp 240k først. Ligger foran skjema, så satser på å være i havn rundt november :) Den turen jeg snakker om her er eventuelt fra romjulen 2019 til januar 2020. Så satser vi på en FP-tur våren 2019 :)

Satser på følgende:
    SQ351 CPH-SIN 77W 1230-0730

SQ281 SIN-AKL 77W 0845-2335 eller SQ285 SIN-AKL 388 2245-1340 (er det kun 388 som har suites?)

TG476 SYD-BKK 747 1000-1525 eller TG472 SYD-BKK 744 1610-2135 (nevneverdig forskjell på F?)

TG920 BKK-FRA 380 2340-0550 (eller MUC/CDG/LHR, men FRA gir mest effektiv reise og A380).

LH866 FRA-OSL 321 0705-0910

artanis liker dette
  4. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Dagens I-land problem. Jeg flyr ruten SYD-BKK med Thai C. Gammel 747 konfigurasjon. Skal videre til BKK-MUC med (foreløbig) ny 747 Thai F.

Har nå funnet åpning på LH F BKK-FRA. Er det bare å kaste seg på telefonen å bytte på mandag? LH skal vel ha et bedre F produkt enn Thai?

Last edited: 21. april 2018
  5. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,712
    Bonuspoeng:
    113
    Ut fra BKK ville jeg nok holdt fast i TG. Super bakke produkt inkludert 1 times massasje. Dette får du ikke hvis du flyt med LH.

artanis liker dette
  6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Var det ett eller to seter som åpnet seg med LH F på denne strekningen? Er interessert i det samme, men andre veien.

7. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    To

Ja, er det jeg også ser på. Er vel kanskje flere muligheter for oss å få fly LH F utifra europa? Så kanskje spare LH F til senere anledning.

Gullars liker dette
  8. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk om BKK-CDG er ledig. Da får du A380 og bra bakkeopplevelse i BKK. God tur!

9. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke vært noe ledig til CDG..Men er ikke nye 747 produktet bedre enn A380?
    Har iallefall lest litt rundt og jeg og fruen har booket 1A og K i nye 747 F klassen hjemover. Blir vel kanskje en smakssak..

10. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, nye 747 er bra den! er bare dumt at Thai airways bytter fly hele tiden så plutselig blir det den gamle...

artanis liker dette
  11. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    A380 med Thai er best, punktum. Jeg var langt fra like komfortabel i 747. Var noe med setet som ikke føltes like bra, selv om det skal ikke være så veldig ulike.

artanis liker dette
  12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,137
    Bonuspoeng:
    293
    Svært uenig, punktum :).
    380 er fantastisk stille, setene, skjerm og sånt hardware messig fenomenalt, men du er en av mange, føles ikke eksklusivt.
    747 er en mindre kabin, færre folk, du føler deg eksklusiv. Hardware bortsett fra skjerm helt ok.
    Så det kommer an på hva man ønsker seg.

watchaddicted and artanis like this.
  13. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Har vel endt opp på at "vi" ønsker å prøve 747 med mulighet for å prate på tvers av 1A & K. Tar sjansen på at Thai ikke bytter til gammel konfigurasjon.

Dette er vår første CT reise og første møte med livet på første klasse. Så tror uansett at vi kommer til å bli fornøyd. Får sjansen til å prøve både SQ F + gamle A380 suites og Thai F i 747. Mangler bare å få F på SYD-BKK også, så er hele reisen optimal, slik jeg så for meg i første omgang.
    Er "kjipt" å måtte fly gammel Thai C konfigurasjon, men for to stk som er vandt med vanlig økonomi, skal vi nok overleve det også :D

RoadKing, Edin, Gullars and 1 other person like this.
  14. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Tiltredes! Ingenting slår å fly med dronningen, punktum:cool:

15. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Etter helgens LH F galskap, mangler det bare at det åpner seg 2 plasser på LHR-SIN, SQ 317. Hadde vært morro å få teste nyeste SQ F suite på turen nedover.... :rolleyes::D:p

Del denne siden