Bonushjelp OSL-Bangkok i F (Phuket/Krabi)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Robamu, 04. april 2016.

  1. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Nå har jeg fulgt bonusfeber siden i sommer, og har lært utrolig mye. Med Amex Plat, SAS gull så har reisefeberen tatt meg helt...:rolleyes:
    Begynner snart å bli klar for å bruke min første CT bilett (opptjener i år) og har lovet å ta med dama til Thailand. Sitter nå med 150 000, men regner med å ha godt over 200 000 når sommeren er passert.
    Jeg ønsker selvsagt å få mest valuta for poengene når jeg først skal reise i F. Har snappet opp noen tips her og har funnet ut LH er eksklusisvt i F, men de slippes ikke før 14 dager før. Det er ikke nå MUST for meg å reise med LH F.
    Vi tenker å reise i midten av Januar og bli i 14-21 dager. Har ingen faste datoer og er forsåvidt fleksible.
    På returen ønsker jeg at vi får noen timer i Bangkok og får testet Spa loungen for så å fly hjem med A380 via LHR eller CDG i F.

    Men hvordan jeg skal legge opp ruten er jeg usikker på, og hvilke First produkter er de beste? Jeg har kikket litt på Swiss sitt produkt og det kan være aktuelt å fly via Zurich for å teste dette.
    Hva med avgiftene, hva kan jeg forvente her? Noen som er dyre og billige? Hvilke selskap er lette å finne F billetter?

    Kan gjerne mellomlande noen steder på tur ned, vet vel at jeg må innom Bangkok. Kan jeg f.eks fly via Seoul eller Tokyo? Kina bør vel unngåes pga visum?
    Jeg har også forstått det slik at disse billetten må jeg finne via ANA eller United for så å ringe Tallin. Fant ingen F biletter på søket i dag men det er vel kanskje litt for tidlig å se allerede nå?
    Maksimum 8 legs og 23 timer stopp per destinasjon har jeg også fått med meg :)
    Jeg tar gjerne imot tips for å få gjennom drømmereisen med forloveden min.

    Reisebrev skrives selvsagt!
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Swiss F får du ikke, forbeholdt M&M medlemmer.

    Hong Kong trenger du ikke å søke visum såvidt jeg vet.

    Finn drømmeruta, book den asap i biz og følg med, plutselig slippes F og da ringer du Tallinn.

    Husk at dersom din CT går ut 31/12, så kan du ikke reise på den etter den datoen.
     
  3. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, synd at Swissdrømmen røyk...
    Var i Hong Kong i høst så det vet jeg at man ikke trenger :)

    Anbefaler du ANA for å finne ruten da?
    Så er det bare å ringe Tallinn å booke den i Biz, for så å følge med om noen av segmentene blir tilgjengelig i F?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Du må sjekke de aktuelle selskapene for å se om de flyr F på distansen du ønsker. Luftwaffe har f.eks ikke F på BKK.
    Når du har funnet alternativene kan du bruke ANA eller United (min favoritt).
    Det kan lønne seg å søke enkeltdistanser, istedenfor hele ruten. Da fruen og jeg var i Tokyo før jul sjekket vi bare FRA-HND og FRA-ICN.

    Når det ble åpning ringte vi Tallinn, så ordnet de så vi kom oss til og fra OSL-FRA. Når dere reiser i januar bør ikke det være noe problem, det ble litt problem for oss fordi det var tett oppunder jul.

    Når vi sjekket både Tokyo og Seoul, så var det for å se an sannsynligheten for hvor vi fikk F før vi tok Biz. Vi var såpass sent ute at vi på første bookingen fikk F ut og C tilbake. Noen dager senere slapp de F for returen og, og da kunne vi bare ringe å få det endret.
     
  5. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Kan jeg fly via Doha?
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er *A selskaper som flyr så du kan, så kan du. Forutsatt at du skal fly *A da.
     
  7. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ja er *A, men sliter med å finne gode ruter til BKK.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Deri ligger utfordringen :)
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    United.com vil vise mye tilgjengelighet. Det må være ledig i det som heter "Saver Award" for at SAS skal ha mulighet til å "se" setene. Et tips er å søke hvert leg for seg. Prøv for eksempel alle de store hubene (FRA, MUC, CDG, LHR etc) til BKK hver for seg. Se hva du får opp. Så kan du begynne å lete etter Connections til og fra de. Skal godt gjøres å ikke finne en Connection fra Oslo til en av hubene, om du flyr via halve Europa:) Hadde for eksempel Oslo - Wien - Frankfurt - Tokyo tidligere i år.
     
  10. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ønsker gjerne et annet stopp I asia, før BKK. Hvis jeg bestmmer meg for å gå for et biz produkt, hva vil være et godt alternativ fra Europa til Asia? Ser at mange er skeptiske til f.eks LH, men mange mener at SK til f.eks HKG er et godt alternativ?

    Men drømmeruta er:

    OSL - FRA LH/SK (12:55-15:00)
    FRA - HKG LH F (22:10-15:15) A380
    HKG - BKK TG F (20:45-22.25)
    BKK - PHUKET C (18:15-19:35)

    PHUKET - BKK TG C (16:25-17:50)
    BKK - CDG TG F (00:05-07:05) A380
    CDG - OSL SK (20:05-22:20)


    "Når" jeg ombesemmer meg og går for F reise, så
    vurderer jeg også å booke FRA-ICN med OZ i F i påvente av LH F billetter. Ser disse ligger ut allerede.

    Tanker om denne ruten?
     
  11. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har nå søkt på ANA tool.
    Og finner disse flygningene:
    Skjermbilde 2016-04-05 kl. 13.10.35.png Skjermbilde 2016-04-05 kl. 13.10.59.png


    Hvorfor kommer da denne oppe når jeg trykker på NEXT?
    Er det da ikke biletter tilgjengelig?

    Skjermbilde 2016-04-05 kl. 13.08.42.png
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje fordi du ikke har tilstrekkelig milage på din ANA-account?
     
  13. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kom videre ved andre søk, så tror ikke det. Men jeg prøver å sammenligne søk på både ana og united og mener at de skal være tilgjengelige :)
     

Del denne siden