Bonushjelp til Puerto Rico

Tråd i 'Reisemål' startet av Anders, 06. aug 2014.

  1. Anders

    Anders Anders

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Hei



    Har tenkt å bruke opp en del dividend miles i Oktober, og vil aller hest dra til Puerto Rico men er åpen for andre steder . Vi er to stykker som skal dra, men har ikke bestemt om det blir business eller first.

    Har booket en del turer med Star, men ikke med oneworld. Hadde satt stor pris på forslag til ruter helst med forskjellige selskap.

    Takk for hjelpen
     
    Henning liker dette
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  3. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    San Juan er et høl. Men er dere først i området, hopp heller over til St Thomas.
     
    tommy777 liker dette
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med Andreas. Puerto Rico er den verste øyen i karibien.
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke datoer snakker vi om?

    Da jeg jobbet i Karibien, fant jeg det best å reise via Miami ifm vær og forsinkelser, men kan ha mye kø i immigrasjonen til tider.
     
  6. Anders

    Anders Anders

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Jeg har aldri vært i Karibien, så viste ikke at folk har så dårlige erfaringer med stedet. Men er selvfølgelig åpen for andre øyer eller andre varme reisemål som ikke ligger i Afrika , så forslag tas i mot med takk:)

    Tenker utreise fra Norge rundt 20. Oktober (pluss - minus noen dager er ok) , hjemreise ca 10 dager senere.
     
  7. Royal

    Royal Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Puerto Rico er et godt utgangspunkt for cruise i det sydlige Karibien, det er ofte mye billigere
    å gå ut derfra sammenlignet med Miami.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket litt rundt

    Det er mye vanskeligere å finne bonusbilletter på one world over atlanteren enn det er med Start Alliance. De har rett og slett mye mindre kapasitet enn det Star har. I tillegg synes både BA og AA at det er mye kjekkere å fly med tomme seter enn å sette bonusigler i dem.

    Når det er sagt, er det rimelig greit å finne plass på short haul her på begge sider av dammen.

    Alternativene er US Airways fra diverse gateways, som Roma, Paris, Frankfurt, Brussel, Amsterdam etc. Setet er veldig bra, mye bedre enn AA, men det de serverer er ... amerikansk.

    Iberia flyr til JFK, ORD og MIA. Hadde du kommet deg til MIA, hadde du vært golden, men dårlig tilgjengelighet i business.

    AA har den nye triplen til JFK, DFW og MIA, men det er tilnærment 0 tilgjengelighet. Vanskeligere enn SAS å finne bonusseter i premium cabin.

    Air Berlin har ofte business ledig til JFK og ORD, kan være greit å sjekke. Meget bra nye lie flat seter.

    Finnair har JFK og seasonal YYZ på programmet og har greit tilgjengelighet, men ikke de dagene du skulle.

    BA flyr jo over hele spekteret, men dessverre lite tilgjengelig. Fant 6 seter i First den 20. til YYZ og videre til Charlotte, men du må ta en overnatting der før du kommer deg videre. Rævva routing med andre ord...

    BA portalen er grei, men jeg hadde ringt BA, de kan sjekke alle avgangene over dammen samtidig så slipper du all den manuelle jobben
     
    Henning liker dette
  9. Anders

    Anders Anders

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.

    Har vært på skogstur i helgen, så beklager min fraværelse.

    Takk for tipsene Tommy, men etter hva jeg skjønner er ikke Puerto Rico noen favoritt her, så vi har endret planer, nytt reisemål er Curacao.

    Har noen tips til rute her, jeg regner med at siste flight blir Miami - Hato. Reiser mellom 20. og 25. oktober, retur 7-9 dager etter ankomst, 2 personer i business:)

     

Del denne siden