Hei alle. Ny her, men drister meg frampå med et spørsmål til dere bonuskonger: Reiser med familien (totalt 5 stk) til Sydney rundt nyttår. Skal være borte en stund slik at det blir enveisbillett. Det er jo ganske så dyrt, så det er jo fint å kunne teste hvor mye bonuspoeng jeg klarer å skrape sammen på billettene nedover. Reiser ikke mye utenlands ellers, så jeg må forholde meg til Eurobonus. Jeg har sølvkort, klarer kanskje å få overtalt en kompis til å gi meg et gullkort (er EBD). Nå er det jo sånn at det jo går en grense for hvor mye man sparer ved å kjøpe billetter i Star Alliance, versus hvor mye bonuspoeng det blir, men det er kanskje noen her inne som har noen tips? Feks å legge reisa over en lenger avstand enn nødvendig for å øke antall miles? Andre? Takk!!
Alt kommer i prinsippet an på budsjettet. Du kan få drøssevis med poeng om du flyr i høy klasse. Du skal ikke se bort fra at det vil være gunstigere å kjøpe tur retur og kaste returen, alternativt en fleksibel retur.
Du bør også opprette EuroBonus-konto til alle i familien (inkl. barna), og koble de opp til en familiekonto, der alle poengene går inn til kontoen din, så dere får samlet alle poeng på et sted.