Bonusopptjening med samboer

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BonusThomas, 21. aug 2018.

  1. BonusThomas

    BonusThomas Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Klarte ikke finne noe særlig informasjon om dette her...

    Jeg har plutselig (!) fått samboer, og lurer på hvordan man kan tjene mest eurobonus for forbruket i husholdningen? Hva gjør dere i deres husholdning?

    Målet er å nå 100k målet på amex platinum i år, men det ser ut som man kan ha to Amex Platinum kort på samme kredittkonto. Har noen en god praktisk løsning?
    Det finnes f.eks Pointearner for SAS MasterCard, er det anbefalt å bruke dette over andre MasterCard?
    Og til slutt, jeg ser man kan dele trumf-medlemskap med samboer. Hvordan utnytte dette best?

    Jeg bruker i dag Amex Platinum, DNB MC+Eurobonus, Shell MC+payr, og har ikke Norgesgruppen butikk i nærhet.

    Takk!
     
    OttoL liker dette
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Slik gjør vi det:

    Jeg har følgende kort:
    SAS Amex Platinum
    DNB PB MC
    Shell MC
    SAS Premium MC
    Revolut Visa

    Samboeren har følgende kort:
    SAS Amex Platinum
    DNB PB MC tilleggskort
    SAS PointEarner MC tilleggskort
    (Skulle gjerne hatt Shell MC, men jeg gikk for optimistisk ut på kredittgrensen slik at hun må vente 6 mnd før hun kan søke igjen)

    Forbruk:
    Vi bruker først mitt Amex til å tjene opp CT. Etter omsetning på 100k slår jeg over på samboerens Amex for å opptjene hennes CT (jeg har høyest forbruk). Hun bruker DNB PB MC hele tiden, mens jeg slår over på DNB PB MC etter opptjening av to CT-er.

    Regninger, Vipps etc.:
    Vi har koblet sammen trumf-kontoene våre med felles opptjening. Jeg betaler regninger og vippser med Shell MC én gang i måneden, mens hun betaler regninger for opptil 30k per måned med fire dagers mellomrom på sitt SAS MC.

    Når vi har opptjent nok poeng til å booke turen vi ønsker med den første CT-en, slår vi over alt av trumfoverføringer til hennes EB-konto (egentlig skjer dette litt tidligere siden vi begge fortsetter med å bruke DNB PB MC på forbruk).

    Det samme gjelder ved bruk av EB-kortet i butikk (Sumo sushi etc.): Når vi har oppnådd så mange poeng som vi ønsker på min konto, begynner vi å bruke hennes kort.
     
    toyboy, ArthurDent, Wiolenze and 3 others like this.
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Bra opplegg du har fått deg :)
     
    Gullars liker dette

Del denne siden