Sjekk denne ... svært god beskrivelse. Og vi her inne er de som utnyttet og benytter oss av dette. https://www.forbes.com/sites/adviso...ions-from-monetizing-frequent-flyer-programs/
De som gir oss gaver er de som samler poeng og aldri får nok til å reise eller poengene går ut på dato. Eurobonus har 5 millioner medlemmer...hvor mange bruker poengene?
Blir samme opplegget som med Trumf, noen samler, noen vet ikke hvordan de skal bruke dem, noen har glemt at de opptjener poeng og forsetter å samle poeng...
God artikkel. For oss blir ekstrakostnaden eventuelle kortavgift(er), samt alt(?) vi kjøper med baktanken at her får vi ekstra mye bonuspoeng. Enhver fornuftig kjøpmann og butikkjede har alle kortkostnader etc. bakt inn i prisene, og dermed blir det hele veltet over på forbrukerne, enten vi er med i klubben eller ikke.
Det er nok mange som har 125 poeng liggende som de aldri får gjort noe fornuftig med. Da jeg begynte å spare poeng selv, hadde jeg ingen tro på at det var mulig å få så mye mer enn nok poeng til en innenlands reise.. Så feil kan man ta.
Før jeg fikk øynene opp for bonusfeberen, hadde jeg en 10-12.000kr stående på Trumfkontoen. De ble raskt ekspedert kan du si. Jeg hadde også 1300 cashpoints som jeg glemte, så da støttet jeg DY litt også. Poenget igjen er vel at jeg tipper det er flere som ikke har et bevisst forhold til bonuspoengene, enn de som har det! (Hvor mange har foreldre med x-antall kroner stående på Coop-konto? )
Fin artikkel. Det beste for både selger og kjøper hadde nok samfunnsmessig vært at det ble forbud på alt av bonusprogram. Til tross for litt kortavgifter og sikkert en del «dumme» kjøp overstiger vel fordelene med å være en aktiv bonusjeger kostnaden for de som er aktive på dette forumet. Trodde også for en 10 år siden at det ville være helt umulig å kunne bo på en suite i New York eller Hong Kong til en sivilisert pris. Ved å planlegge litt er jo dette fult mulig. De som tar den faktiske regningen for dette er nok de «95 prosent» som ikke har noe bevist forhold til bonusprogram. Håper vi som er aktive kan ha denne hobbyen i mange år fremover selv om jeg tror det vil kunne komme litt internasjonale restriksjoner i fremtiden. Vi som liker å fly og bo bra til en hyggelig pris får være optimistiske
Is this a trick question? "Are you willing to pay more for a plane ticket with a carrier that earns you frequent flyer points rather than book with a carrier that is cheaper but not affiliated with your FFP?" link til poll Kilde: businessclass.se Les også: https://insideflyer.no/forums/hvor-mange-eb-poeng-har-du-akkurat-nå https://insideflyer.no/forums/hvor-mange-poeng-har-folket
Tror ikke jeg trenger å trykke inn på den linken for å vite hva poll-resultatet kommer til å være. Tipper komplett motsatt om den f.eks. hadde vært lagt ut på VG.
Og slik tenker de fleste fremdeles. Før jeg skjønte spillet (jeg kaller det et spill) var jeg happy hvis jeg tjente nok poeng pr år til å booke billetter nordover for hele familien hver jul som da typisk var 30.000 poeng for 2 voksne og 2 barn. Jeg har prøvd å forklare dette til venner og kolleger. De ser hvordan jeg reiser, men likevel tror de ikke helt på det. Jeg har bestilt 165 bonusbilletter og i fjor betalte jeg ikke en eneste privatreise med cash. Mange er happy bare for å få hver 11. natt gratis hos Hotels.com og synes det blir for mye styr å forholde seg til Viatrumf også. De skulle bare visst hvor enkelt det er straks du har lært triksene
Men, det må jo sies at det krever litt jobb. Jeg tenker på det som en hobby, hvor jeg bruker (forholdsvis) mye tid på å holde meg oppdatert, og å finne bonusbilletter. Hvis man jobber litt for det, så kan man høste gode frukter.
Joda, men hvis man bare gjør det elementære som viatrumf, kredittkort og være litt bevisst på hvor man handler så er mye gjort. Og det krever nesten ingen innsats. Den ekstra innsatsen vi på forumet legger i dette er jo bare fordi vi har det som en hobby og skal ha de siste 10-20-30% ekstra poeng vi klarer å skvise ut
Eg ser også på det som ein hobby! Og spesielt under CT-bookinger, så tek det enormt med tid. Men så får ein jo gjera ting som andre berre drøymer om, og til ein pris som veldig få trur på. Men å seie at dette er "gratis", det er tull!