Jeg i flere år samlet poeng og fått Companion tickets, men aldri brukt de til noe vettugt. Kun brukt poengene på oppgraderinger til business, mens CTene har utløpt. Har flere ganger blitt inspirert av forumet her til å bestille en reise, men mistet motet etter å ha sett hvor vanskelig det kan være å få bestilt en "kul" tur. Skal i pappaperm til våren og tenkte det kunne være en ideell periode å få utnyttet poengsaldo, samt en CT som utløper 15. januar. Skal derfor gjøre et ordentlig forsøk på å få bestilt oss en drømmereise. Litt fakta: Reisefølge: Meg, samboer og vårt barn som fyller ett år i slutten av mai. Dvs. to vokse og ett spedbarn. Base: BGO Periode når vi kan reise: Hele våren, men helst i juni når barnet har fylt året. Destinasjon: SFO da vi planlegger å ta en roadtrip Lengde: 14 dager Status: EBD Poengsaldo: ca. 260 000 poeng nå, men kan økes betraktelig hvis nødvendig CT: 1 stk som utløper 15.01.2020 Vi er svært fleksible på datoer etc., men etter å ha lest mye på forumet her, så er drømmen å få oppleve å fly første klasse med LH, samt få tatt en tur i loungen i Frankfurt. Hvis jeg må prioritere, så er det selvfølgelig første klasse med LH (evt. et annet bra flyselskap) som er pri 1. Jeg har forsøkt meg på SAS sin "Finn Star Alliance-reiser", samt United sin søkemotor, men er litt usikker på hvordan jeg bør gå frem for å få finne det jeg leter etter, og for å maksimere mulighetene for å få de billettene jeg ønsker. Ser selvfølgelig at et spedbarn i tillegg kan komplisere bookingen. Har noen her noen tips til hvordan jeg bør gå frem for å få oppfylt ønskene mine? Bør jeg bare ringe Tallin og høre med dem, eller bør jeg har flighter/ruter klare før jeg ringer og hører? Tusen takk på forhånd for all hjelp til en (noe) forvirret bonusjeger.
Mitt inntrykk, med fare for å slå inn ei vidopen dør, er at særleg søkeverktøyet hos SAS fungerer best dersom du søkjer strekning for strekning. Søk ikkje på heile reisa BGO–SFO, men sjå om du finn noko på strekningane FRA–SFO, CPH–SFO, ZRH–SFO, VIE-SFO osv. Så er det berre å notere seg datoar som er ledige på dei ulike strekningane. Det dei fleste har best erfaring med her inne er å ha ein del variantar klare på førehand, før ein ringjer CT-kontoret i Tallinn. Dersom F-klasse er eit mål, så er det vel Lufthansa du må setje din lit til, men dei opnar sjeldan opp bonussete før to veker innan avreisedato. Sidan din CT går ut i januar 2020 og du ikkje skal reise før juni 2020 kan du vel ikkje utføre endringar på CT-en etter at vi har tippa inn i det nye året...
Det pleier egentlig være ganske lett å booke til spedbarn - jeg har gjort det flere ganger på bonusbilletter. Det har blitt gjort på telefon vel og merke. Du trenger ikke finne et ledig ekstra sete når det er spedbarn. Det er kanskje noen First class som ikke tillater så små barn mener jeg å ha lest? Men tror ikke at Lufthansa er en av dem. Jeg har opprettet Eurobonus konto til barna ganske tidlig og brukt oppgitt eurobonus nr demmes når jeg booker for å sørge for at alle detaljene er korrekt. Bruk Sas sin søkemotor og United. Expert flyer funker også ganske greit. Jeg pleier å bruke google flights og filtrere på SA og planlegge ruter ut derfra.
Tusen takk for svar! Bør jeg muligens skaffe meg en ny CT ila året før jeg går til verks og bestiller turen da? Fant jo mye ledig på business, men hvordan er standarden på det his LH? Er vel ikke like gjevt? Takk!
Jeg er egentlig litt engstelig for å ta henne med i First da hun ikke har flydd før, men er beredt på å jobbe stumpen av meg for å ikke forstyrre de andre reisende. Kan man opprette EB-konto på dem fra de er så unge?
Lufthansas businessklasse får vel jamnt over det glatte lag, men er vel ikkje ille når ein reiser som par (grunna 2-2-2-setekonfigurasjon (SAS har 1-2-1-konfigurasjon)), men her skal andre få uttale seg Skaffe ny CT og la denne gå til hundane? Planlegg heller to turar, du
Hvis du har en CT som utløper januar 2020 vil du ikke kunne gjøre endringer etter 15 januar. Så hvis du da vil reise first class i juni neste år og det ikke er noe ledig, så vil du ikke kunne endre om det da plutselig dukker opp noe 14 dager før...
LH slipper F tidligst 14 dager før avreise. Men SFO er nok en av de rutene vestover med dårligst tilgjengelighet. Posisjonerer heller til andre destinasjoner med LH C først. Det kan man nesten ikke unngå hvis man vil reise med LH F.
Min første fikk EB kontoen sin dagen etter han var født så ja, det går fint. Det eneste er at baby må ha en egen epost adresse. Jeg laget bare en ny gmail konto til mini for å få det til.
Har du en Gmail konto og trenger en ny e-postadresse så trenger du ikke lage ny konto. Hvis e-postadressen din er: [email protected], så har du også [email protected], og [email protected], osv. Kort fortalt så kan du sette inn ett eller flere punktum i adressen din. All e-post kommer da til samme konto.
Gmail støtter også suffix, ved at man kan legge til +hvasomhelst etter brukernavnet sitt. https://gmail.googleblog.com/2008/03/2-hidden-ways-to-get-more-from-your.html