Bonussete ledig ved sletting

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Maraug, 02. nov 2018.

1. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Kjære kloke folk
    Er man garantert at et eurobonus sete blir ledig når jeg kansellerer det?
    Har en bestilling som en venninne vil overta. Vil den garantert bli tilgjengelig for henne når jeg sletter?
    Bør man ringe Sas på slike eksistensielle kriser?

2. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
  3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du uansett ikke kan benytte deg av bestillingen er det vel bare å prøve og se?

For min del pleier jeg å se på hvordan tilgjengeligheten ellers er på billettene det dreier seg om i samme periode. Eksempelvis slapp jo SAS fullt av billetter til EWR i juli neste år. Plutselig en dag var det ingen igjen, og da tyder ting på at de har tatt et aktivt grep for å definere denne perioden som blackout. Slipper man de allerede bookede billettene da er sannsynligheten liten for at man finner dem igjen. Tilsvarende da LH hadde en teknisk glipp som gjorde at folk kunne booke langt frem i tid. De som i ettertid har kansellert sine bookinger har ikke funnet igjen setene.

Dreier det seg om TG F, OZ F eller SQ F ville jeg sjekket tilgjengeligheten på omkringliggende datoer, da disse synes å ha et visst regelsett som styrer tilgjengeligheten på billettene. Har du en booking med to F-billetter som kanselleres, er sannsynligheten stor for at disse dukker opp igjen. Jeg synes det er vanskeligere å finne et tilsvarende mønster på C med de fleste selskapene, der antall tilgjengelige seter synes å variere mer fra dag til dag og rute til rute.

Connection fra/til Norge til/fra Europa (LHR/CDG/FRA/MUC etc.) synes også å være litt mer usikker.

Min høyst ukvalifiserte synsing.

Maraug liker dette

Del denne siden