Bonustabber

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Henning, 11. febr 2015.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenkte vi kunne starte en tråd hvor folk forteller om tabber de har gjort når det gjelder bonuspoeng eller reise generelt, så andre slipper å gjøre de samme feilene.

    Jeg kommer sikkert på flere tabber etter hvert, men jeg kan jo starte med en Trumf-tabbe nå i høst...

    Jeg får kanskje unnskylde meg med at jeg er ganske nybegynner når det gjelder Trumf, og først skaffet meg Trumf Visa etter å ha lest denne eminente artikkelen til @Jørgen.
    I fjor passet jeg på å overføre 500 Trumf-kronasjer til EuroBonus mens det var kampanje på 300 ekstrapoeng, og jeg hadde selvsagt tenkt å gjøre det samme under den nåværende kampanjen.

    Anyway... En vakker dag i høst fikk jeg en konvolutt i postkassa med en hyggelig beskjed fra Trumf. Jeg hadde nemlig fått en bonussjekk på 450 kroner! Jeg kikket litt nærmere på den, og der sto det jaggu at disse 450 kronene kunne brukes til å betale for varer i diverse butikker. Dette var jo generøst, tenkte jeg mens jeg puttet den på innerlomma. Og det passet jo bra siden jeg skulle i butikken og handle. Jeg har jo mottatt noe lignende fra Coop opp igjennom, og tenkte vel i min forfjamselse at dette var noe kjøpsutbytte-greier tilsvarende hos Coop.

    Jeg tenkte egentlig ikke noe mer over det, og jeg studerte heller ikke sjekken noe videre. Da jeg omsider kom i kassa på Meny, tok jeg frem sjekken og sa til kassadama noe sånt som at "jeg har fått en sånn her, er det noe man kan betale med?" Og hun smilte og sa "javisst", og etter et lite "blipp" var totalsummen redusert med 450 kroner. "Nice", tenkte jeg - og det var dessverre det eneste jeg tenkte.

    Så var det på tide å sjekke Trumf-saldoen da, for å se om man hadde nok til å benytte seg av EuroBonus-kampanjen:

    Bonustabbe.JPG

    Jadda så... neida så... Jeg fikk ihvertfall startet en ny tråd om ikke annet... :oops:
     
    Php7980, Cecilie, Roberto and 9 others like this.
  2. Hobo hobos

    Hobo hobos Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Hadde 3 netter i BCN hjå hotels.com i mai 14 utan å reg. welcome awards. Har no 5 reg netter der. Tja.. Går det å etterreg ? :)
     
    Henning liker dette
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Feile? Ja, vi alle har vel feilet. Jeg har feilet selv jeg! På 80 tallet en gang. Men jeg husker ikke helt hva.......
     
    Fnate and KristianSk like this.
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilte fire billetter med SAS på poeng. Glemte å benytte companion ticket så der sløste jeg bort noen hardt opptjente poeng ja...
     
    Henning liker dette
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk av IHG appen har forårsaket problemer i US. Kom til airport hotel i SFO med bestilling neste døgn. iphone hadde ikke justert døgnet tilbake til rett dag.....,hotellet smekkfullt lite råckestjerne behandling av Platinum medlem
     
    Henning liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Tror jeg har vært nokså fornuftig med poengene mine jeg. De har stort sett gått med på Upgrades og intra-europeisk business. Hotellpoints har stort sett blitt airmiles og trumf har stort sett blitt EB-poeng. Ingen sånne sjefsblemmer.

    Beste bruk, derimot:
    Morra mi og Fungerende var stuck i Bodø med en Norwegian flight som var delayed forever and ever. Infoen de fikk var direkte feil, da jeg kunne følge balja på flightradar24.
    Det var 50 minutter til siste SAS flight til Oslo.
    Jeg ringte dem, og det var gode gamle dager (2012 eller noe). En danske svarte.
    - "Klart vi skal få din mor og hendes mand hjem" - sa han på sitt bredeste Dansk. Selv om det var past deadlines.

    Han fikk dem hjem. Det var glade og lettet etter å ha sittet timesvis i Bodø.
     
    Islending liker dette
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    .... HVA er galt med Bodø? o_O
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    HVOR skal jeg begynne.. Her er det virkelig et hav av ting å kommentere på..
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Men iskald motvind fra alle kanter og regn ville være en god begynnelse ;)
     
    Scandi, Php7980 and Jørgen like this.
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hysj, det er sol og "vindstille" nå ;)

    For ikke å spore helt av her, så har jeg vel egentlig bare gått på en skikkelig blemme til nå. Det involverte en viss Emirates/Hyatt fest, men dagen ble reddet av 38 000 EB-poeng.
     
    AndersB, ina_s, Henning and 1 other person like this.
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Etter endt studie i Trondheim mankerte jeg ett fag for fullført grad og denne eksamen tok jeg til jul. Bestilte billetter t/r med KJosern og alt var lystig. Avlegger eksamen med en strålende D som resultat og får seff hastverk med å rekke frem til Værnes. Kø ut av byen, masse folk hjem til jul og puls i 100. Går dette bra?
    Kommer på Værnes og brøyter meg vei til innsjekkingsautomat, men denne finner ikke bestillingen min. Rart tenker unge lovende, men her er det bare tiden av veien, så jeg lager min egen fast track kø i security (innebærer å snike seg under alle snorer) og kommer til gate med blodsmak i munnen, men flyet har ikke gått. YES, det gikk tenker den unge ingeniør.
    Forklarer at jeg ikke rakk innsjekk og heller ikke fant bookingen. Det gjør de ikke i gaten heller. Unge lovende aner ugler i mosen, men dette var før iPhone og dermed dårlig med internett på telefon. Fikk gå bak skranken og låne PC. Det viser seg at ingeniøren har bestilt retur en dag for tidlig.. Enden på VISA var at VISA-kortet måtte frem og jeg endte med en enveisbillett til OSL til den nette sum av 1600 kroner.
    Ellers har jeg mistet et fly en annen gang som et resultat av en helflaske Danzka og to gode venner på tur, men den egner seg ikke her:)
     
    agrims, Henning, Php7980 and 2 others like this.

Del denne siden