Bonustur i juletider

Tråd i 'Bonushjelp' startet av AtleSimonsen, 30. juli 2017.

  1. AtleSimonsen

    AtleSimonsen EBD

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jul er som regel den tiden av året hvor jeg har anledning til å reise litt lenger enn utenfor Europa. Men sliter noe verre med å finne noen bonusbilletter i det hele tatt. Gjelder perioden 22.12-02.01 - 2 personer

    Noen tips?

    Har 200 000 EB-poeng
    Diamond
    SAS Premium +200 000
     
    Last edited: 30. juli 2017
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Hei! Det er litt enklare å hjelpe om vi veit litt meir, f.eks kor mange som skal reise, kor mykje poeng du har tilgjengeleg (CT/Companion Ticket?), SAS MC Premium rabatt, allianse? Ellers stemmer det vel bra at juletider kan vere litt vanskelig.
     
  3. AtleSimonsen

    AtleSimonsen EBD

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    200k i Star Alliance
    CT
    Øverste nivå på SAS premium mastercard
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Og du vil reise alene. Jula er den delen av året hvor folk skal hjem tl familie og da det reises mest, så vil ikke ha for store forhåpninger. Når det er sagt så er det fordel å kun være en reisende og det er lurt å holde et øye med hva som slippes av billetter. Noe som også kan være meget tidkrevende. Jeg kunne også tenke meg å reise i samme periode, men det har ikke lykkes meg å finne noe som frister ennå.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Som andre er inne på, reisetidspunktet har mye å si.
    Prøv f.eks med retur 30/12 og 31/12.
    Så kan du jo prøve nedover 24/12 og 25/12. Mange vil ikke reise disse dagene, utbudet fra flyselskapene er selvsagt også redusert.
    Se forøvrig om du kan få noe på kontinentet, så får du evt kjøpe en posisjoneringsbillett med cash.
    Dog, posisjoneringsflighter på vinteren kan være skumle greier.
     
    Fredrik81 liker dette
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Så at for 2 år siden(overvåket en del til bkk da) åpnet det seg faktisk overraskende mye til bkk i desember, altså 1-3 uker før avreise. Men det er nok utelukket for mange da det ofte er dyrt og bestille plass og bo så sent o_O
     
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kan det vere ein taktikk å booke hotell (ev fleire opphold på mulige datoar) som kan avbestillast like før? Sånn i tilfelle ein får organisert flyturen?
     
    Are and Xflipper like this.
  8. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Såfremt du kunne tenkt deg å reise til en destinasjon sas flyr til, ville jeg forsøkt å skrive til diamant mailen, om det er noe håp for en bonus billett på gjeldende destinasjon.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kikket tidligere på en jule-/nyttårstur til Sør-Amerika, fant 4 seter med Avianca på en del datoer. Så to seter burde fint la seg gjøre til Sør-Amerika tenker jeg.
    Kult sted å reise til også. Ser frem til den dagen jeg kommer dit og kan fråtse i biff og malbec :)
     
  10. Leknes

    Leknes Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    33
    Bruk united.com og let litt... Er mulig å finne :) Hadde nesten samme utgangspunkt selv, på jakt etter juletur for meg og kona. Ikke så lenge siden vi bestilte, og endte opp i Kambodsja, 22/12-6/1. First med Thai t/r CDG-BKK, ellers business.
     

Del denne siden